Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

10-12-2024, 03:20:49

Pagina's: 1 [2]

Auteur Topic: Internet via sat opeen camper  (gelezen 4365 keer)

Offline Filip Salembier

• Nieuwe gebruiker
  • *
    • http://www.electrolyse.be

Internet via sat opeen camper
« Reactie #15 Gepost op: 20-01-2008, 13:07:03 »
Beste,

Kun je me enkele info bezorgen omtrent deze oplossing:

- waar kan ik dit aanshaffen?
- werkt het goed?
.....

Citaat van: Laikre;24138
Hoi allemaal,

Net aangeland hier :D.
Ik heb sinds enkele maanden zo'n Alden / IPcopter systeem in test op de camper (werk er op dit moment mee ;)).
Voor mij is het de perfecte oplossing, eindelijk gedaan met het hopeloze gezoek naar open WLAN AP'tjes.

Als er specifieke vragen zijn dan geef ik graag naar best vermogen antwoord :D.

Offline Ernst

• Reguliere gebruiker
  • **
    • digitaal exhibitionisme

« Reactie #16 Gepost op: 17-02-2008, 08:38:05 »
Ik heb een vaag vermoeden dat dit P uit Schtn is?

Laikre in een Laika?

Groeten,
Ernst
Groeten.
Ernst

Offline Ernst

• Reguliere gebruiker
  • **

« Reactie #17 Gepost op: 13-05-2008, 01:36:52 »
Ik kreeg vandaag een mailtje van <www.ipcopter.de> dat de snelheid verhoogd is of wordt. Heb nog niet gemeten, maar alles is natuurlijk welkom :-) De schotel is nu sinds drie maanden m'n enige link met het web en ik ben heel tevreden, vooral als we met de motorhome op pad zijn...
Groeten.
Ernst

Offline TonyWillems

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #18 Gepost op: 08-06-2008, 17:20:21 »
Hallo Ernst.  Heb me juist aangemeld op dit forum omdat ik eveneens enkele maanden gebruik maak van dit systeem. Echter na het ontvangst van het mailtje van ipcopter is het me niet meer gelukt verbinding te maken met de satelliet. Schotel blijft maar zoeken en vindt deze niet. Astra is geen probleem.
Iemand hieromtrent ervaring of oplossing ?

Groeten
Tony

Offline Ernst

• Reguliere gebruiker
  • **

« Reactie #19 Gepost op: 13-06-2008, 01:58:43 »
Hi Tony,

Ik had dat enkele weken geleden. De oorzaak was dat ze het datasignaal op Hellas Sat zonder het te melden van transponder veranderd hadden.
IPCopter vertelde hoe ik een andere transponder als homing signaal kon instellen, als ik het me goed herinner: rode vlakje van de SSC ingedrukt houden tot er wat gaat knipperen, Hellas Sat (Internet) selecteren, wachten... Klaar.
Als ik wat vergeten ben, moet je IPCopter even bellen. Bernhard zou trouwens alle klanten per mail vertellen wat ze moesten doen.
Groeten.
Ernst

Offline TonyWillems

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #20 Gepost op: 14-06-2008, 01:06:03 »
Bedankt Ernst. Alles werkt weer perfect.

Offline necoma

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #21 Gepost op: 30-06-2008, 11:24:31 »
Goedemorgen,
Ik ben erg benieuwd naar de wijze waarop U (jullie) in zee zijn gegaan met de firma IPcopter.
Astra2Connect is voor mij geen oplossing, want de satelliet rijkt niet tot Portugal (Algarve).
Dus is waarschijnlijk Hellas Sat voor mij DE oplossing. De opbouw van de prijzen is mij niet duidelijk,
koop je een contract voor zoveel dagen ? En hoe bestel je dit spul bij hun, want er is geen dealer in Nederland (is dit trouwens een probleem). Graag zou ik van jullie willen horen hoe jullie dit hebben opgepakt. Ik denk de oplossing van "Triple" te nemen, want voor mij is een vaste schotel opstelling voldoende. Kan iemand ook iets vertellen over de "Point & Play". Alle gegevens via internet heb ik dus al, alleen ik wil dus graag iets horen over het persoonlijk gebruik hoe en wat. Alvast bedankt voor de reply

Offline robertw43

• Nieuwe gebruiker
  • *

Internet en bellen via de sat.
« Reactie #22 Gepost op: 01-07-2008, 21:20:43 »
Hoi daar,

Ja ik heb al ongeveer 12 jaar ervaring met deze zaken. Internet en telefonie is haalbaar. De enigste 2 goede services die ik ken en die ook werken zijn Hughes en IDIRECT. 2 goede providers die tesamen met een Motosat unit perfect werken. Alleen het kostenplaatje is inderdaad hoog. Alleen die 2000 euro klopt helemaal niet.. per jaar kost het ongeveer...700 euro voor een private account..dus surfen en bellen. Het hogere zakelijk segment is utieraard stukken duurder. Maar daarnaast komt ook nog eens de kosten voor een mobiele satelliet unit..varieerend van 4000 tot 12000 dollar.
Note,...met telefonie, heb je uiteraard latency...maar dat komt door de grote afstand..daar moet je ten alle tijde rekening mee houden..niet te vergelijken met bellen als mobiel of met een landlijn...goedkopere opties zijn er wel...maar dan met een compleet andere terminal....

Wil je meer weten...email me even

Robert

Citaat van: Hazewind;22098
Hallo samen,

Heeft iemand ervaring met internet via sat. in een camper of caravan?

Ik heb net een mail onvangen van Alde.fr die hebben internet via sat uploud en downloud via sat. wel nog niet goedkoop vind ik. +/- 2000 + 600€ per jaar. graag jullie bevindingen of tips.

Alvast bedankt,
 Groeten  Vincent...

Offline SATSE

• Reguliere gebruiker
  • **

« Reactie #23 Gepost op: 29-07-2008, 21:33:27 »
Citaat van: Hazewind;22098
Hallo samen,

Heeft iemand ervaring met internet via sat. in een camper of caravan?

Ik heb net een mail onvangen van Alde.fr die hebben internet via sat uploud en downloud via sat. wel nog niet goedkoop vind ik. +/- 2000 + 600€ per jaar. graag jullie bevindingen of tips.

Alvast bedankt,
 Groeten  Vincent...

ASTRA2SE.COM     Kijk daar maar eens

Internet / telefoon / tv met een schotel   €449.00

satse
« Laatst bewerkt op: 29-07-2008, 21:35:43 door SATSE »

Offline SATSE

• Reguliere gebruiker
  • **

« Reactie #24 Gepost op: 29-07-2008, 22:04:24 »
Astra2se.com

Offline SATSE

• Reguliere gebruiker
  • **

« Reactie #25 Gepost op: 29-07-2008, 22:06:29 »
ASTRA2SE.COM  Astra2Connect van de benelux

Offline Ernst

• Reguliere gebruiker
  • **

« Reactie #26 Gepost op: 14-08-2008, 20:33:58 »
Lezen is ook een kunst!

Necoma wil internetten in de Algarve en dan is Astra inderdaad geen optie (zoals mijn vriend Melchior tot zijn spijt heeft moeten constateren: bij Malaga was 't echt op). Net zomin trouwens als Hellas Sat werkt aan de Noordkaap...

Overigens zijn de antwoorden op alle gestelde vragen al in een ander draadje op dit forum te vinden. gebruik de zoekfunctie.

Goede reis!
Ernst
Groeten.
Ernst

Offline necoma

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #27 Gepost op: 22-08-2008, 02:41:08 »
Citaat van: Ernst;29659
Lezen is ook een kunst!

Necoma wil internetten in de Algarve en dan is Astra inderdaad geen optie (zoals mijn vriend Melchior tot zijn spijt heeft moeten constateren: bij Malaga was 't echt op). Net zomin trouwens als Hellas Sat werkt aan de Noordkaap...

Overigens zijn de antwoorden op alle gestelde vragen al in een ander draadje op dit forum te vinden. gebruik de zoekfunctie.

Goede reis!
Ernst

Ik ben gewend om voordat ik een vraag op een forum stel, eerst via de zoekfuctie te kijken of mijn vraag al beantwoord is.
LEZEN IS OOK EEN KUNST inderdaad. Nergens kan ik op dit forum een verslag vinden van iemand die vertelt hoe hij het heeft aangepakt. Ik ben nu wel wat teleurgesteld op de wijze waarop mijn verzoek wordt beantwoord (of juist niet wordt beantwoord).
Hoelang is het nu al geleden, dat ik mijn vraag gesteld heb. En als reactie krijg ik op de vraag waar is moeder.....vader is in de tuin. En zoek het maar uit op dit forum.
Geef me de link op het forum waar het dan wel staat s.v.p.

Offline Laikre

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #28 Gepost op: 24-11-2008, 15:03:03 »
Hoi allemaal;

De verschillende producten van IPcopter en bijkomende info over abbonementen e.d. vindt je op hun website: http://alden.ipcopter.com/de/shop/shop.php

Je kan alles via internet afhandelen :smile:
Pagina's: 1 [2]

Archief

Buy this premium domain L8R.ORG