Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

19-05-2025, 07:37:35

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Probleem met verschillende kanalen  (gelezen 1552 keer)

Offline KriBroX

• Nieuwe gebruiker
  • *

Probleem met verschillende kanalen
« Gepost op: 07-01-2006, 16:51:04 »
Hoi,

Ik heb een satelliet amateur. Ik heb een 88 cm triax schotel en een monoblock lnb.

Ik heb deze mooi uitgericht op ASTRA, maar er doen zich allerlei problemen voor. Mijn ontvanger heeft een aantal voorgeprogrammeerd kanalen en deze kan ik niet zien. Als ik zelf op zoek ga naar kanalen krijg ik er maar een stuk of 21. Deze kanalen zijn wel allemaal astra kanalen.

Waar zou dit probleem kunnen liggen? Ligt dit aan mijn schotel / lnb of is dit meer een probleem in mijn ontvanger? Wat me wel is opgevallen, is dat wanneer ik de LO of HI frequentie van de LNB verander, ik meer of minder kanalen kan ontvangen...

Iemand raad? Want ik word meer en meer hopeloos...

Offline Mercator

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #1 Gepost op: 11-01-2006, 08:00:27 »
Hello KriBrox
Is je probleem op Astra al opgelost,want ik weet waarover je het hebt,Tis niet om je te ergeren maar als ik mijn ontvanger op astra laat zoeken slaat hij meer dan 400 kanalen op,gecodeerd en vrije zenders natuurlijk. Welke ontvanger gebruik je ?
Ik hoop voor jou dat het nu wel in orde is,het is uit intresse dat ik reageer op je bericht,

Offline astra

• Premium gebruiker

« Reactie #2 Gepost op: 14-03-2006, 14:47:29 »
hoi
 ik denk dat je mono blok niet goed sta als je een 80 cm gebruik dan moet als je naar de schotel kijk de rechtse kop in de schotel staan en dan uitrichten op hotbird en in de diseqc instellingen astra diseqc b hotbird diseqc a veel geluk ps de andere kop dus astra wat hoger draaien want de astra komt lager uit de boog

Offline jepke

• Super Premium gebruiker

« Reactie #3 Gepost op: 24-03-2006, 15:51:12 »
hoger draaien dat verschild maar 1 of 2 cm  ongeveer 5 % kwaliteit.
Pagina's: [1]

Archief

Buy this premium domain L8R.ORG