Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België


04-03-2024, 17:00:18

`

Pagina's: [1]

Auteur Topic: CANAL+ breidt aanbod uit en gaat verder als Film1 en Sport1  (gelezen 377 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline marcus

  • Administrator
  • Administrator
  • Super Premium gebruiker
  • *****
  • Berichten: 2202
  • Karma : +12/-0

CANAL+ breidt aanbod uit en gaat verder als Film1 en Sport1
« Gepost op: 11-11-2005, 08:25:07 »
CANAL+ breidt aanbod uit en gaat verder als Film1 en Sport1

Amsterdam, 7 november 2005 - chellomedia, de nieuwe eigenaar van CANAL+ in Nederland, kondigt nieuwe uitbreidingsplannen van het digitale televisie-aanbod aan. De zender breidt de drie huidige kanalen uit naar vier premium filmkanalen en een non-stop premium sportkanaal met zeven aanvullende windows (kijkmogelijkheden), allen onder nieuwe merknamen. In de loop van het eerste kwartaal van 2006 herlanceert chellomedia de filmzender onder de naam Film1 en gaat de sportzender verder als Sport1. Uit een aantal namen, die werden getest in de Nederlandse markt, kwamen Film1 en Sport1 duidelijk als favoriet uit de bus. Volgens de respondenten geven deze namen de kern van het premium aanbod van CANAL+ het beste weer.

Dit betekent dat abonnees in de loop van het eerste kwartaal van 2006 toegang hebben tot nog meer topfilms en topsport. De premium filmservice Film1 wordt uitgebreid naar vier aparte multiplex filmkanalen. Dankzij chellomedia’s exclusieve distributie-overeenkomsten met grote Hollywood studio’s als Warner Bros., Universal, Fox, Paramount, Dreamworks en een aantal lokale distributeurs, kunnen abonnees genieten van een breed aanbod aan internationale blockbusters en lokale kwaliteitsfilms. Het komend aanbod bevat films als “Bridget Jones: The Edge of Reason”, “The Terminal”, “Collateral”, “I Robot”, “Catwoman”, “Vet Hard” en “Amazones”.

Met Sport1 kunnen sportliefhebbers nu 24 uur per dag, 7 dagen per week een geheel aan sport gewijd kanaal ontvangen met zeven aanvullende windows. Sport1 biedt een live en exclusief sportaanbod met o.a.:

Internationaal topvoetbal uit het seizoen 2005/06 met live verslag van alle UEFA Champions Leaugue en 370 Barclays English Premier League wedstrijden, zowel als de wedstrijden uit de Italiaanse, Braziliaanse, Duitse, Spaanse, Franse, Schotse en Portugese competities met als climax van het voetbalseizoen de wereldkampioenschappen in Duitsland.
Basketbal met live verslag van de Amerikaanse NBA, de Europese ULEB Cup en de Nederlandse FEB competitie.
Tennis met de Australian Open en Roland Garros, de Davis Cup en ATP Masters Series, European Tour Golf en live de vier grootste golf toernooien, Major League Baseball en live de Rabo Hoofdklasse hockey.
De Olympische Winterspelen 2006 in samenwerking met NOSHet is de bedoeling om abonnees in de loop van het eerste kwartaal van 2006 de optie te bieden zich ofwel te abonneren op de aparte premium sport- en filmdiensten ofwel op de gecombineerde diensten.
 
Ontwikkeling van de nieuwe look
chellomedia werkt momenteel aan de nieuwe logo’s en branding voor zowel Film1 als voor Sport1. Dit project wordt gerealiseerd in samenwerking met een aantal gerenommeerde bureaus, waaronder het award-winnende televisie design bureau Bruce Dunlop & Associates (U.K.), aangesteld om de nieuwe on- en off-air brand look te ontwikkelen. Branded Ltd. (U.K.), wereldwijd één van de belangrijkste adviesbureaus binnen de TV industrie, assisteert chellomedia bij de gehele re-branding strategie en uitbreiding van het aanbod. Tegelijkertijd werkt het Nederlandse reclamebureau Selmore aan de creatieve strategie en de aankomende advertentiecampagne. Het consumentenonderzoek werd uitgevoerd door het Nederlandse marktonderzoekbureau Ithaka marktanalisten.

Bron : canalplus.nl

Pagina's: [1]
 

`