Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

21-09-2024, 01:19:13

`

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Hoe krijg ik keyfiles op mijn ontvanger?  (gelezen 1309 keer)

Offline vince

• Nieuwe gebruiker
  • *

Hoe krijg ik keyfiles op mijn ontvanger?
« Gepost op: 11-09-2005, 11:57:01 »
Allereerst even een inleidend verhaaltje. (moderators als jullie denken dat dit topic bij 'Challenger' hoort verplaats het dan aub :))

Ik ben nieuw hier, heb eerst even rondgekeken voordat ik ging vragen.

Sinds 3 dagen heb ik een Challenger Unlimited II ontvanger. Een enorme verbetering ten opzichte van dat oude rot pioneer ding dat ik had.

Nu heb ik al keys zitten aanpassen via het menu en dan code '1117'. Werkt prima, duurt alleen een hele tijd voordat je al die klere codes hebt ingevoerd. :o

Achter op het apparaat zit een RS232 poort, en ik zag op satboxfiles.com ook een Key Updater voor de Challenger staan. Ik heb dus dit programma gedraaid en mijn decoder eraan gehangen, eerst zo slim geweest om de key files die er op stonden er af te halen. (je weet maar nooit)

Vervolgens wilde ik een nieuw softcam.key file uploaden naar de ontvanger. Nou heb ik bijv. dit bestandje gedownload 'All Softcams and Mr Keys 10-09-Upd.zip'. Helemaal afgeladen met keyfiles, welke moet ik in godsnaam daaruit hebben. Naar mijn idee gewoon softcam.key, ziet er qua structuur ook het meeste uit als het originele bestandje op de comments na dan.

Dus ik probeer het bestand te uploaden, krijg je eerst een soort van handshake (denk ik) waarna hij een error gaf dat hij niet kon connecten.

Hoe krijg ik nou in godsnaam die key files erop? :blink:

Ik neem aan dat het makkelijker moet gaan zoals ik dat nu doe. Als iemand mij tips kan geven of eventuele linkjes (heb zelf al aardig wat verzameld, maar nog niet echt specifiek iets voor mijn ontvanger) zou ik deze graag willen hebben.

Alvast bedankt.

Offline Trable

• Super Premium gebruiker
    • http://www.linksat.info

Hoe krijg ik keyfiles op mijn ontvanger?
« Reactie #1 Gepost op: 11-09-2005, 19:11:23 »
moet je gewoon de software kliken, ontvnager uit dan slect file, en dan upload kilken dan ontvanger aan ( via steker) suc6..

hierbij een link,

Challenger menual
Trable

Dreambox - Xtreme PVR - Nextwave 3240c - Matrix - Magic Module - Dragon cam - Stab motor - casinterface2 - infinity phoenix - invacom lnb.
Pagina's: [1]

Archief

Buy this premium domain L8R.ORG