Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

06-10-2024, 16:15:49

Pagina's: [1]

Auteur Topic: UCAS software gewist  (gelezen 1180 keer)

Offline witse

• Nieuwe gebruiker
  • *

UCAS software gewist
« Gepost op: 17-04-2005, 01:08:53 »
Hallo,

We zitten hier zo'n 2000 km van de BENELUX. Ter plaatse vind ik geen hulp, daarom wend ik me als 56 jarige beginneling tot dit forum, dat ik al maanden geleden uit belangstelling bezocht. Vandaag heb ik gestudeerd op het internet over satelietontvangstsystemen, o.m. bij duwgati. Iedereen moet ergens beginnen.

Graag zou ik mij willen verdiepen in deze materie, maar mijn werk neemt veel tijd in beslag, zodat ik nu eens een WE of dan nog een avond met wat anders kan bezig zijn. Een halve dag heb ik rondgesurft en vond een boel software en heb tevergeefs getracht die in de UCAS te krijgen. Nu zie ik in het bos de bomen niet meer staan.

Wat is het probleem? Door een onhandigheid of wat dan ook (de kaart is er enkele malen in en uit geweest zonder de STB in standby te zetten) is de software van onze ontvanger gewist. We kunnen dus alleen nog FTA kanalen ontvangen, terwijl we een Canaldigitaalkaart heb om de nederlandstalige zenders te kunnen ontvangen. De UCAS heeft blijkbaar nog wel de dreamload boot maar de firmware is er uit.

Ik beschik over een "magic modul programmer" en twee nul modem kabels (één voor de module en de andere voor de directe link met de STB.

Via http://www.ucassupport.nl, vond ik een UCAS loader, ik heb die geïnstalleerd op de laptop en getracht om de firmware ucasV2_E.upd van de @sat site erop te zetten. Resultaat: No UCAS found on serial port. Ik heb dan met de andere nullmodem de laptop aan de STB gekoppeld: geen resultaat.

Een poging met de "magic modul loader": wel contact, geen download.

Zou iemand me aub willen vertellen wat de juiste uploader en de juiste firmware software voor de UCAS van de @sat ECI 9500 plus is? Misschien zijn er een aantal voor de hand liggende manipulaties die ik moeten uitvoeren.

Zou iemand met wat goede wil ons een handje kunnen toesteken?

Hartelijk dank,  :D

Witse

Offline andrew007

• Super Premium gebruiker
    • http://www.undergroundsat.com

UCAS software gewist
« Reactie #1 Gepost op: 17-04-2005, 01:37:11 »
Hi Witse

Heb je naar de Com settings gekeken? Deze moeten meestal op 9600 staan!
Controleer je nulmodem kabel! Er zijn heel veel in de handel die beweren dat ze nulmodem kabels zijn maar dat zijn ze niet! Heb persoonlijk ervaring gehad. Dus zelf een gemaakt (altijd het beste) ha,ha

Ik hoor wel hoe het afloopt.
Groetjes, Underground SAT
My Website >> Undergroundsat
========================================
Sat 1 = 100cm Schotel, Panasonic Skybox, Sky Card UK
Sat 2 = 120cm DraaiSchotel, Sab 8010DCi, + EMU Software
Sat 3 = 120cm Schotel, Arrox Tiger X,+ EMU Software
Sat 4 = 60cm Schotel, Strong 4355 ev, + EMU Software
Sat 5 = 120cm DraaiSchotel, Skystar 2 + S2 EMU, WINSCC
Internet TV = WMC 2005 + XFX Card + T1 DSL
Digital TV = UPC (MRZAP)
+ Platinum Card + Infinity Phoenix, Fun cards 6, Goldcards
+ CAS Interface 2 + MII card, Silvercards, Dragon Loader card, Dragon Cam, Dragon Cam2, Knotcard, Matrix CAM ,X Cam, Firecrypt Card, Galaxy 4, 5, 6, 7 Cards, ATMega Card, Opus Card, Mr Zap Card, C+ NL Card + Many More!

Offline andrew007

• Super Premium gebruiker
    • http://www.undergroundsat.com

UCAS software gewist
« Reactie #2 Gepost op: 17-04-2005, 01:41:09 »
Hi ben ik weer.

Ik heb  nog op mijn website gekeken en kwam deze software tegen! Als je deze nog niet heb?

21-03-05 Firmware @Sat9500: Tps Fix

Staat onder reciever en dan overige 3
Groetjes, Underground SAT
My Website >> Undergroundsat
Sat 1 = 100cm Schotel, Panasonic Skybox, Sky Card UK
Sat 2 = 120cm DraaiSchotel, Sab 8010DCi, + EMU Software
Sat 3 = 120cm Schotel, Arrox Tiger X,+ EMU Software
Sat 4 = 60cm Schotel, Strong 4355 ev, + EMU Software
Sat 5 = 120cm DraaiSchotel, Skystar 2 + S2 EMU, WINSCC
Internet TV = WMC 2005 + XFX Card + T1 DSL
Digital TV = UPC (MRZAP)
+ Platinum Card + Infinity Phoenix, Fun cards 6, Goldcards
+ CAS Interface 2 + MII card, Silvercards, Dragon Loader card, Dragon Cam, Dragon Cam2, Knotcard, Matrix CAM ,X Cam, Firecrypt Card, Galaxy 4, 5, 6, 7 Cards, ATMega Card, Opus Card, Mr Zap Card, C+ NL Card + Many More!
Pagina's: [1]

Archief

Buy this premium domain L8R.ORG