Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

15-10-2024, 10:40:57

`

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Hoe kan ik de Franse publieke zenders ontvangen  (gelezen 1619 keer)

Offline loekie

• Nieuwe gebruiker
  • *

Hoe kan ik de Franse publieke zenders ontvangen
« Gepost op: 30-01-2005, 13:02:10 »
Ik heb een TF met Xcam gericht op AStra 19.2 E en wil ook graag de Franse publieke zenders zoals TF1 FR3 etc. ontvangen. Heb gehoord dat je dan moet richten op Atlantic Bird 3. Klopt dat ? Bovendien kun je die alleen met analoge ontvanger ontvangen. Juist ?? Heb gehoord dat dat per 1 maart a.s. gaat veranderen. Mijn vraag : hoe dan ?
Kan ik nu ook al reeds die zenders ontvangen ?? Weet iemand hoe ??
Met dank !!!!

Offline Harry_Nak

• Super Premium gebruiker
    • http://www.baflo.nu

« Reactie #1 Gepost op: 01-02-2005, 13:02:32 »
Kijk eens op http://www.Lyngsat.com daar kun je veel zenders vinden,
nu meende ik dat het Hot Bird was waar die Franse zenders analoog nog gratis te kijken zijn,
welliswaar in pal secam of die gaan verdwijnen weet ik niet, 1 maart heeft er niets mee te maken.
Ook zitten de franse publieken digitaal op ik meen de Hot Bird volgens mij kun je die met de juiste
software met de Xcam wel ontvangen.

Offline loekie

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #2 Gepost op: 01-02-2005, 18:17:37 »
Ik heb gekeken op Lyngsat maar die zenders zitten toch echt op Atlantic Bird. Je kunt ze helaas alleen analoog ontvangen. Weet iemand of die zenders binnenkort op een andere satelliet komen, en dan wel digitaal ??

Offline Harry_Nak

• http://www.baflo.nu

« Reactie #3 Gepost op: 04-02-2005, 23:44:56 »
Ik ken de zenders zelf niet allemaal zo goed,
maar op Hot Bird zit weldegelijk TF1, TF6, TFOU, 10911/V/27500-3/4, TFJ, 11034/V/27500-3/4.  Maar deze zijn encrypted dus kun je ze niet vrij vangen,
hier met de Dreambox momenteel wel beeld en dat is al een tijdje zo, ik meen dat ik ze ontvang in Viaccess1.

Verder zitten TV5 Europe en TV5 FTA op de Hot Bird op 11137/H/27500-3/4.

Overigens vermelden veel sites de zenders niet allemaal die geencrypt uitzenden.

Offline siepie62

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #4 Gepost op: 24-09-2007, 19:15:43 »
Sinds juni staan de volgende Franse (tntsat) zenders op astra http://www.tntsat.tv/ normaal gesproken gratis... Ben er nog niet helemaal uit..

Offline ikea

« Reactie #5 Gepost op: 24-09-2007, 21:34:04 »
Ik ben eens gaan rondneuzen op de website van TNT.
Het ziet er allemaal wel mooi uit, maar die is blijkbaar niet overal te ontvangen... ?
Hoe dat ze dat technisch doen is me een raadsel, maar op de kaart die op de site ter beschikking is, zijn er bepaalde plekken aangeduid waar je met TNT de zenders niet zou kunnen ontvangen.

Offline orbitter

• Premium gebruiker

« Reactie #6 Gepost op: 17-01-2008, 23:47:32 »
De kaart is enkel in Frankrijk te verkrijgen of misschien bij een bereidwillige Satboer
Topfield 5000 Ci

TV Vlaanderen Mediaguard Ci Module

Offline alain

« Reactie #7 Gepost op: 18-01-2008, 15:10:30 »
TNT =television numerique terrestre=digitale televisie via de ether
in frankrijk kan je zonder kaart zo'n 20 zenders (publieke en commerciele)gratis ontvangen met een TNT-decoder die de signalen ontvangt en digitaal kunt kijken er zijn dan nog extra zenders maar daarvoor moet je betalen dat zal dan met een kaart zijn
de dekking van TNT is momenteel in frankrijk nog niet compleet
technish is het eenvoudig uit te leggen hoe ze dat doen:
er wordt ergens in een stad 1 of meerdere zenmasten geplaats die het signaal verspreid maar die heeft maar een beperkte zendbereik daardoor komt het dat je eenmaal buiten die stad of regio geen beeld meer hebt
als 2de optie kun je TNT ook ontvangen via de astra 19.2 satelliet maar daarvoor heb je een TNTSAT pack nodig met een smartcard te verkrijgen in frankrijk ook hier kan je zo'n 18 zenders gratis ontvangen
ik zeg er wel bij TNT of digitale ether televisie is LAND (REGIO) GEBONDEN
heel de bovenstaande uitleg GELDT ALLEEN als je in frankrijk of de grenstreek woont
als je de 2de optie zou kiezen en je bregt het pack naar nederland dan zou  je in theorie wel de gratis zenders ontvangen omdat ze uit zenden via de astra satelliet
« Laatst bewerkt op: 18-01-2008, 15:31:28 door alain »
Pagina's: [1]

Archief

Buy this premium domain L8R.ORG