deze feedback heb ik tot nu toe gekregen : Hierbij wat input (zie onder) van een van mijn collega's. Als dit aanspreekt kunnen we kijken welke producten er het best bij passen.
Groet,
Afhankelijk van of de klant wil ‘opereren’ in een kastje is er te kiezen uit dure of goedkope oplossingen.
De goedkope oplossing, waarbij geopereerd moet worden:
- Een draadloze (2.4GHz) videozender+ontvangerset, hierin de normale antenneaansluiting loshalen en er een stuk goede stevige coax direct aansolderen of eventueel eerst een connector op de zender en daaraan weer de dikke coax. Dit kan op een goede WiFi antenne aangesloten worden. Zolang het gaat om 1 buurman (of meerdere, maar allen in dezelfde richting) is een parabolische richtantenne op het dak een goede oplossing. Natuurlijk de videozender zo dicht mogelijk bij de antenne. Aan de ontvanger-kant zou een ongemodificeerde video-ontvanger, natuurlijk het liefst bij een raam, het signaal kunnen opvangen en direkt worden aangesloten op een TV middels SVHS danwel composietvideo- en cinchkabeltjes voor de audio.
- De dure oplossing dan, bestaande uit een PC welke als videoserver fungeert met bijv. Windows streaming media encoder. Deze aansluiten op een WiFi accesspoint, 11b is toereikend voor 1 stream maar 11g is zeker in verband met eventuele overhead wel aan te raden. Hieraan een antenne zoals hierboven beschreven. Aan de ontvangende kant kan het signaal dan met een WiFi client op een PC bekeken worden, welke eventueel middels een video-out ook op een TV aan te sluiten is.
Uiteraard is een zo vrij mogelijk zicht gewenst, indien er meerdere huizen tussen zitten wordt de kans van slagen al een aanzienlijk stuk lager!!
Overigens moet men er rekening mee houden dat de videostream middels videozenders niet beveiligd is en iedereen die het signaal kan ontvangen kan meegenieten. Bij WiFi zijn er wel beveiligingsmogelijkheden, zoals bijv. WEP, WPA en toegang op basis van MAC-adres.
Best regards,
A****ie van H@l**en
blijft dus experimenteel of dit gaat lukken met oplossing-1 en ik heb zo evn geen zo,n antenne over om het uit te proberen.
oplossing-2 is mij echt te duur voor hobbymatig dit uit te testen..
dus gaat het vooralsnog dit proefballonetje over...