Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

12-09-2024, 02:44:30

`

Pagina's: [1]

Auteur Topic: actuele datum + tijdaanduiding  (gelezen 1129 keer)

Offline Gozzze

• Super Premium gebruiker

actuele datum + tijdaanduiding
« Gepost op: 01-11-2004, 21:05:07 »
Hallo Marcus,

Ik zie tot mijn vreugde dat er in de ideeënbox onlangs al enige suggesties zijn ingediend...  :)
Nu van mijn kant even een volgende verzoek; mogelijk is het gewenst om op de 'Home' pagina de actuele datum + tijdaanduiding (synchr. met een atoomklok op internet) weer te geven?
Lijkt me wel handig...

Groet,
Gozzze.

Offline marcus

• Administrator
  • Administrator

« Reactie #1 Gepost op: 01-11-2004, 21:50:59 »
Gozzze,

Synchronisatie met de atoomklok wordt een beetje te complex en behalve dat ook een beetje moeilijk aangezien wij niet weten in welke tijdzones onze gebruikers zich bevinden.

Wel kan ik de actuele Satbox tijd weergeven. Die is gekoppeld aan de servertijd + de gebruikersinstelling (GMT+/-) voor iedere gebruiker voor zich. Deze is gemakkelijk in beeld te brengen.

De servertijd wordt sowieso regelmatig gesynchroniseerd met een andere klok. (niet de atoomklok overigens maar dat is ook een beetje een achterhaald iets)

Marcus

Offline Gozzze

« Reactie #2 Gepost op: 01-11-2004, 22:13:06 »
Ok Marcus, de servertijd + de gebruikersinstelling (GMT+/-) weergeven lijkt mij al een prima optie.  :)

[/QUOTE]De servertijd wordt sowieso regelmatig gesynchroniseerd met een andere klok. (niet de atoomklok overigens maar dat is ook een beetje een achterhaald iets)
Citaat

Hoe wordt de servertijd daar dan gesynct. (BIOS?) Via een WIN OS loopt default autom. synchronisatie toch nog steeds middels gedefinieerde atoomklok(ken) op het internet?
 :huh:

Gozzze.

Offline marcus

• Administrator
  • Administrator

« Reactie #3 Gepost op: 01-11-2004, 22:27:07 »
Wij synchroniseren onze servers met het gehele netwerkpark waar alle servers in staan. Deze hebben een eigen klok voorziening en worden via internet geupdate met een centrale server in de VS. Uiteindelijk zal deze ook wel weer via een atoomklok worden gesynchroniseerd maar dat gebeurt al lang niet meer rechtstreeks.

Overigens draaien al onze servers op een unix smaakje. Meestal Linux.

Offline Gozzze

« Reactie #4 Gepost op: 01-11-2004, 22:56:33 »
Ok, snap ik UNIX <--> LINUX: broertje en zusje  ;)
Lijkt mij ook een verstandige keuze i.v.m. stabiliteit, open source etc.
Wel meer beheer activiteiten maar daar krijg je een hoop plezier en onafhankelijkheid voor terug, of niet?
 B)

Maarruh, je zet mijn voorstel dan nu ook op de agenda?
Thanx.
Pagina's: [1]

`