Ik heb een Dreambox 7000s met een 80 Gb harddisk en een USB stick 256 Mb.
De Image is van het SF team en draait perfect. Ik heb deze image aanvankelijk geinstalleerd met DreamUp met een serieele kabel naar de DreamBox. Alles Oké en erg simpel. Nu heb k een hypermodrn notebook aangeschaft met de nieuwste snufjes en snelheden. Deze notebook bezit twee Netwerkkaarten. De eerste is een Wireless Lan die automatisch via mijn router verbinding maakt met internet. De tweede is een LAN 100 MB kaart en heb deze kaart verbonden met de Dreambox met een type 5 kabel met een draai. Als ik via de brouwser opdracht geef www://169.254.51.20 dan word de Notebook verbonden met de DreamBox en kan ik allerlei dingen zien, zelfs de Harddisk besturen. Tot zover prima. Om nu Images Up te loaden naar mijn BOX gebruik ik het programma DreamUP niet meer, maar een prachtig stuk software genaamd FlashWizard. Je klikt de image aan die opgeslagen staat in het noteboek en in 10 seconden is de immage overgeblazen. Even resetten en klaar is kees. Dus tot zover heb ik de zaak onder de knie. Nu komt het volgende en daar is weinig in het Nederlands over geschreven. Gelet op mijn configuratie wil ik Images opslaan in mijn USB stick, maar zou niet weten hoe. Backups worden wel gemaakt lijkt het, maar als ik wil restoren gebeurt er niks. En hoe zet ik keys en dat soort info in mijn Dbox. Er wordt gemeld dat DreamFlash niet aanwezig is en dat het daarom niet gaat. Maar nergens vind ik DreamFlash. Dat is een programma dat de FlashWizard kennelijk zoekt. En als er al Keys zijn, waar moeten die dan worden geplaatst. Ik zou het zeer op prijs stellen als een echte kenner hier een wat uitgebreider uitleg over kan geven zodat niet ik alleen, maar ook anderen begrijpen wat er gebeurt.
Vriendelijke groet,
Peertje.