14-01-2025, 06:58:28

Auteur Topic: Internet via sat  (gelezen 5889 keer)

Offline Trable

• Super Premium gebruiker
    • http://www.linksat.info
Internet via sat
« Gepost op: 06-04-2004, 23:18:32 »
Is dat mogelijk internet via schotel? zo is duurder of niet? en wat zijn de snelhied die via schotel aangeboden ?
Trable

Dreambox - Xtreme PVR - Nextwave 3240c - Matrix - Magic Module - Dragon cam - Stab motor - casinterface2 - infinity phoenix - invacom lnb.

Offline marcus

• Administrator
  • Administrator
Internet via sat
« Reactie #1 Gepost op: 07-04-2004, 00:08:12 »
Het is mogelijk maar over het algemeen aanzienlijk duurder dan normale ADSL of kabel mogelijkheden. Maar in gebieden waar nog geen breedband internet is zou het een oplossing kunnen zijn.

Offline Trable

• http://www.linksat.info
Internet via sat
« Reactie #2 Gepost op: 07-04-2004, 19:32:00 »
Ja , ik heb wel een pc card gezien dat is voor euoline?? dat zou alleen op bestande internet  dus via telefoon download en upload verhogen.. dat kost iets van 159 euro..
Trable

Dreambox - Xtreme PVR - Nextwave 3240c - Matrix - Magic Module - Dragon cam - Stab motor - casinterface2 - infinity phoenix - invacom lnb.

Offline marcus

• Administrator
  • Administrator
Internet via sat
« Reactie #3 Gepost op: 11-04-2004, 20:29:12 »
Er zijn tegenwoordig ook full-duplex mogelijkheden naar de satelliet toe. Dan heb je dus geen telefoonlijn of een andere internetverbinding meer nodig. Alleen heb je dan wel last van een hoge ping replies. Voor gamers is dat onacceptabel.... overigens zijn deze 2-weg satelliet installaties redelijk duur en de maandelijks abonnementskosten zijn in verhouding met de reguliere breedband mogelijkheden ook vrij duur. Als je in een gebied woont met ADSL of kabel internet dan zou ik het gewoon daar lekker bij laten.

Offline freak

Internet via sat
« Reactie #4 Gepost op: 13-05-2004, 17:56:32 »
de snelheid van internet via sat is enorm hoog.
maar daar in tegen de prijs ook.
het is maar net wat je wilt.
grtz freak.

Offline marcus

• Administrator
  • Administrator
Internet via sat
« Reactie #5 Gepost op: 13-05-2004, 18:52:01 »
Er zijn betaalbare varianten..... qua snelheid zijn die hetzelfde als adsl of kabel.
Qua prijs soms 2 a 3 keer zo duur.

In gebieden waar geen kabel of adsl is wellicht een oplossing.

Offline Sandman

• Reguliere gebruiker
  • **
Internet via sat
« Reactie #6 Gepost op: 19-05-2004, 00:07:52 »
BeSky heeft geloof ik nu een 2-way oplossing voor particulieren.

512 kbit/s max down
128 kbit/s max up

je hebt dan geen reguliere verbinding meer nodig. Is niet zo heel erg snel maar altijd nog sneller dan een analoge lijn of isdn.

helaas kost het per maand wel bijna 90 euro. wat een hoop geld is voor je internet verbinding.

Offline Harry_Nak

• http://www.baflo.nu
Internet via sat
« Reactie #7 Gepost op: 19-05-2004, 11:34:28 »
Een ander struikelblok is ook de aanschafkosten van de speciale schotel die de up
en downstream kan verzorgen, vorig jaar lag dat nog op een 2500 euro!

Offline bdumolin

• Nieuwe gebruiker
  • *
Internet via sat
« Reactie #8 Gepost op: 06-08-2006, 16:26:11 »
Ik werkte vroeger bij Aramiska/Ouranos Networks en die bieden internet over satelite aan.

Voordeel aan internet over satelite is dat je gelijk waar je een stroomvoorziening hebt je hoge snelheid internet kan hebben zolang je in de footprint van de satelite zit. Dus in the middle of nowhere in de Alpen met een zonnepaneel of een generator heb je high speed internet.

Qua prijs is het enkel haalbaar voor bedrijven of rijkere burgers. Denk aan tussen de 200 en de 500 Euro per maand.
Daartegenover staat dan iets van een 512k down, 128k up en 2048k down, 512k up.

Daarin zit wel de huur van je equipment.
Reken een 50 Euro minder per maand als je zelf een 2000 Euro investeert in equipment wat eigenlijk gewoon een schotel, een lnb aangepast voor twee richtingen en een satelite modem en firewall/servertje is.

De latency (tijd dat het duurt om een packetje van jouw computer  naar een andere computer op het internet te sturen) was redelijk hoog. Alles moet namelijk een 40000 km up en dan terug. Reken rond de 700ms.

We hebben VoIP testen gedaan en dat verbazingwekkend goed te doen. Video conferencing ook.

Voor games zoek je best iets anders.

Bram

Offline Mydogisgone

• Super gebruiker
Internet via sat
« Reactie #9 Gepost op: 08-08-2006, 17:07:24 »
Ik ................
« Laatst bewerkt op: 18-08-2010, 17:02:35 door Mydogisgone »

Offline gradus_10

• Nieuwe gebruiker
  • *
internet op de schotel
« Reactie #10 Gepost op: 31-10-2006, 00:11:48 »
hallo iedereen ik ga altijd op vakantie met een camper en neem mijn laptop mee normaal ga ik via mijn gsm online maar dat is verschrikkelijk duur mijn vraag is dan ook of heeft er iemand ervaring met internet via de schotel op een camper ? groetjes gradus

Offline jepke

Internet via sat
« Reactie #11 Gepost op: 01-11-2006, 17:54:51 »
nou het is alleen ook verschrikkelijk duur maar het zal wel wat sneller gaan als met je gsm.
Jepke
Is back in the house

Offline gradus_10

• Nieuwe gebruiker
  • *
internet via de schotel
« Reactie #12 Gepost op: 01-11-2006, 18:04:45 »
bedankt voor je reactie jepke . hoe heb jij dat dan gedaan ? ben vandaag naar de heizel hallen in brussel geweest daar is een camper show maar niemand kon me verder helpen . maar ik heb gehoord dat het wel gaat maar ik weet niet hoe ?:confused:

Offline jepke

Internet via sat
« Reactie #13 Gepost op: 01-11-2006, 18:15:42 »
nou ik heb het niet gedaan maar ik ken wel iemand die het heeft gehad.

het werkte bij hem met een soort ontvanger. maar ook alleen voor downloaden. uploaden gaat niet (ging) ik weet niet of dat nu wel gaat.
Jepke
Is back in the house

Offline gradus_10

• Nieuwe gebruiker
  • *
internet via de schotel
« Reactie #14 Gepost op: 01-11-2006, 19:35:38 »
jepke ik benheel benieuwd hoe hij het heeft gedaan en wat was hij daarvor nodig ? heb je nog contact met hem ? anders mag je het wel vragen je mag hem ok mijn email adres geven :  [email protected]

groetjes gradus

Archief

Buy this premium domain L8R.ORG