Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

20-04-2021, 11:44:59

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Russische problemen...  (gelezen 2655 keer)

Offline qkoning

• Nieuwe gebruiker
  • *

Russische problemen...
« Gepost op: 24-08-2009, 10:04:17 »
Na een aantal jaren in Rusland zonder nederlandse TV te hebben gewoond, eindelijk (vooral ook voor de kinderen) een schotel aan de muur. Ik woon buiten Moskou waar men alleen ervaring met Hotbird heeft - kreeg dus eerst een te kleine schotel (90cm) mee, wat inmiddels is opgelost (1.20m). Toen niet behulpzame monteurs (kwamen na vervanging van 1e schotel niet eens meer opdagen) maar uiteindelijk na 2.5 uur zoeken toch Astra!
De (oranje) kaart van canal digitaal werkte echter absoluut niet - bleek aan receiver te liggen, die alleen viaccess kon ontcijferen. In de winkel 2.5 uur gewacht, bleek geen receiver voor mediaguard ontvangst te hebben, nu dus maar een Golden Interstar (GI-S805), maar zonder smart card slot.
Kan ik nu via de website van canal digitaal een CI module aanschaffen, of gaat deze niet werken buiten Nederland? Ben absoluut nieuw op dit gebied, maar zag ergens "landenbeperking" staan, wat houdt dat in? Voorlopig alleen ontvangst BVN wat al heel leuk is, maar aangezien ik de kaart van canal digitaal hier heb is het natuurlijk wel sneu hem niet te kunnen gebruiken. Gaarne jullie advies,
waarvoor mijn hartelijk dank

Quinten

Offline MrSat

• Global Moderator
  • Super Premium gebruiker

Russische problemen...
« Reactie #1 Gepost op: 24-08-2009, 11:58:13 »
Als je ontvanger is voorzien van een CI slot !!!   (LET WEL,  alleen FTA ontvangers hebben meestal GÉÉN CI slot) moet de CI module van canal digitaal geen probleem zijn.  Het is bekend dat die wat nukken heeft met bepaalde ontvangers maar dit is echt merk afhankelijk. Jouw Golden Interstar heeft volgens "google" in ieder geval een CI slot!

Alternatieven voor deze CAM zijn   de ASTON DUAL!! cam, powercam, matrix revolution met UCAS 3.0 of 3.1 firmware (bij allen is de werking niet 100% gegarandeerd door canal digitaal).

Een landen beperking heeft een CI module niet. Het heeft te maken dat je GEEN abonnement eigenlijk kunt afsluiten in buitenland! Dit wordt dus opzeilt door een NL adres en bankrekening door te geven (let wel moet op dezelfde naam staan) als je je eigen aanmeld bij Canal digitaal (of voor BE ,  TVvlaanderen)

Niet technisch uitgelegd.  Je hebt een sleutel en een slot. De sleutel is de smartcard en het slot zit of ingebouwd in de ontvanger of wordt middels een CI module toegevoegd aan je ontvanger die een zgn. CI slot heeft. Middels deze combinatie is het dus mogelijk de versleutelde programmas te bekijken.
« Laatst bewerkt op: 24-08-2009, 12:02:57 door MrSat »

Offline qkoning

• Nieuwe gebruiker
  • *

Dank!
« Reactie #2 Gepost op: 24-08-2009, 13:20:21 »
MrSat,

Dank voor snelle reactie! Ik ga via de website van CD zo'n CI module proberen te kopen.

Groet
Quinten

Offline MrSat

• Global Moderator
  • Super Premium gebruiker

Russische problemen...
« Reactie #3 Gepost op: 24-08-2009, 16:50:49 »
Zou ik NIET doen !!!! als je alleen een buitenlands adres hebt!

Laat hem naar een NL adres sturen en laat degene hem dan naar Rusland sturen!

Offline qkoning

• Nieuwe gebruiker
  • *

Dank voor advies
« Reactie #4 Gepost op: 27-08-2009, 06:31:49 »
Is precies wat ik gedaan heb! Maar - sssssst natuurlijk...
Kreeg van een kennis hier een duo LNB die ik as weekende ga proberen te monteren - nu maar hopen dat ik het oude signaal niet ga kwijtraken. Denk je dat die hier (Rusland) gaat werken? Lijkt me dat we misschien niet dezelfde ontvangst zullen hebben als in NL..
Nogmaals bedankt voor advies en ik hoop jullie site nog vaak te bezoeken!

Groet
Quinten
Pagina's: [1]

Share this topic...
In a forum
(BBCode)
In a site/blog
(HTML)

`