Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

09-05-2021, 15:40:10

Pagina's: [1]

Auteur Topic: dsr8121 blijft hangen  (gelezen 5081 keer)

Offline post

• Reguliere gebruiker
  • **

dsr8121 blijft hangen
« Gepost op: 17-08-2009, 10:07:31 »
Ik heb namelijk het probleem bij de dsr8121 dat ik nog wel het programma kan kiezen via de pijltjes op de afstandsbediening of via de knoppen programma up/down, maar dat het toestel niet van programma veranderd maar zwart beeld geeft. Dit ook bij de niet gecodeerde programma's.

De enige oplossing tot nu toe was de stekker uit het toestel en opnieuw opstarten.

Ik heb ook regelmatig het probleem dat wanneer ik de ontvanger op wil zetten, deze gewoon niet reageert op de afstandsbediening of op de knoppen op het frontpanel van het toestel, met dezelfde oplossing als bij andere probleem tot gevolg.

Offline MrSat

• Global Moderator
  • Super Premium gebruiker

dsr8121 blijft hangen
« Reactie #1 Gepost op: 17-08-2009, 10:16:06 »
Het komt soms voor dat de Philips DSR7121/DSR8121 satellietontvanger niet
meer wil starten. Meestal is dan een update of i.d niet goed gegaan.  Hier een aantal mogelijke oplossingen:

1. De ontvanger blijft hangen in INIT; Probeer een nieuwe download. Deze is te forceren door pijltje links op het voorpaneel ingedrukt te houden terwijl de spanning op het toestel wordt gezet.
2. De ontvanger geeft alleen de klok weer; Probeer een reset. Wacht tot de klok met de satelliet is gesynchroniseerd. Druk wanneer de ontvanger stand-by staat de volgende toetsen snel achtereenvolgens in:
rood-rood-blauw-rood. Haal nu de ontvanger uit stand-by. Doe dit alles binnen 2 seconden.
3. De EPG op de DSR8121 wordt niet meer goed geladen; Druk vier maal op geel. De EPG data wordt nu verwijderd van de harde schijf. Laat nu de ontvanger minimaal 15 minuten op Nederland 1 staan.

Mocht dit alles geen oplossing bieden, dan zal de ontvanger retour moeten
worden gestuurd naar de leverancier.

Hopelijk krijg je je probleem hiermee getackeld!
Pagina's: [1]

Share this topic...
In a forum
(BBCode)
In a site/blog
(HTML)

`