Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

13-05-2021, 04:44:31

Pagina's: [1]

Auteur Topic: topfield 400pvr veel problemen  (gelezen 2332 keer)

Offline boomsma

• Nieuwe gebruiker
  • *

topfield 400pvr veel problemen
« Gepost op: 02-08-2009, 16:38:06 »
Ik heb een topfield 4000pvr. Het laatste jaar erg veel problemen. Bijv. een opname kijken is vaak niet mogelijk er staat dan gecodeerde of geen uitzending. De enige mogelijkheid is direct de opname kopieeren. Regelmatig probleem, van de ene zender naar de andere wisselen ook weer melding geen of gecodeerde uitzending. De firma waar ik gekocht heb is falliet. Ik overweeg een nieuwe te kopen maar twijfel of ik de topfield 7710 of een ander merk zal kopen. Ik gebruik een aston dual slot. Is er iemand die advies heeft? Ik woon net over de grens in Duitsland en heb gezien dat de topfield daar veel goedkoper is maar weet niet of er verschil is met Nederlandse toestellen.

Offline Togan

• Super Premium gebruiker

topfield 400pvr veel problemen
« Reactie #1 Gepost op: 03-08-2009, 12:04:32 »
Citaat van: boomsma;35464
Ik heb een topfield 4000pvr. Het laatste jaar erg veel problemen. Bijv. een opname kijken is vaak niet mogelijk er staat dan gecodeerde of geen uitzending. De enige mogelijkheid is direct de opname kopieeren. Regelmatig probleem, van de ene zender naar de andere wisselen ook weer melding geen of gecodeerde uitzending. De firma waar ik gekocht heb is falliet. Ik overweeg een nieuwe te kopen maar twijfel of ik de topfield 7710 of een ander merk zal kopen. Ik gebruik een aston dual slot. Is er iemand die advies heeft? Ik woon net over de grens in Duitsland en heb gezien dat de topfield daar veel goedkoper is maar weet niet of er verschil is met Nederlandse toestellen.
Hallo,

Ook ik heb een 4000pvr, bijna zonder problemen. Alleen op de ZDF-kanalen wordt hij trager.
Eenmaal daar aan voorbij gezapt, heb ik nog een ander probleem; als bij de Rai-zenders, op Hotbird, een Dollar-tekentje staat, en ik kies een van die zenders, dan bevriest het beeld en de afstandbediening weigert verder elk commando uit te voeren. Dan moet even de stekker er uit.
Qua opname´s, nooit problemen gehad.
Misschien je harde schijf eens formatteren?, dit kan je terug vinden in het menu. Je bent dan wel alle opname´s kwijt.
O ja, ik werk nog met een oude Aston 1.05 of zo iets en zoals gezegd, totaal geen problemen.

Ondanks dat Topfield in Duitsland stukken goedkoper is, toch maar in Nederland kopen.
Je hebt de 7700 serie, maar die voor de Benelux is de 7710. Hierin is de software aangepast voor Canal Digitaal. Hierdoor moeten CI-modules en smartcard perfect werken en dit is met de "normale" 7700 niet altijd het geval.
Ondanks dat de 7710 nog "bugs" heeft, is dit een prima ontvanger en vergeet niet, ook andere merken hebben er last van.
Voor mij, maar dat is persoonlijk, eens een Topfield, altijd een Topfield,

Groet uit een bloedheet Anamur/Turkije,  

Togan.
Anamur/Türkiye.
Topfield TFP4000PVR, aangesloten op
# draaibare 120 cm. schotel met LNB en Moteck motor,

# vaste 160 cm. prime focus schotel en twin flens LNB voor Astra 1

# vaste 120 cm. schotel en twin LNB voor Astra 3,

# vaste  90 cm. schotel  en twin LNB voor Türksat.

Ontvangst van 22- west tot en met 95 graden oost.
Astra 2, 28.2 oost6, beperkte ontvangst, GEEN BBC en ITV.
Pagina's: [1]

Share this topic...
In a forum
(BBCode)
In a site/blog
(HTML)

Archief

Buy this premium domain L8R.ORG