Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

09-05-2021, 16:20:02

`

Pagina's: [1]

Auteur Topic: wegvallen zenders  (gelezen 4629 keer)

Offline puukenminoes

• Nieuwe gebruiker
  • *

wegvallen zenders
« Gepost op: 07-07-2009, 18:22:36 »
hallo!

ik ben nieuw hier en ik probeer nu een probleem voor te leggen aan de panelleden.
vorige week heb ik grote ontvangstproblemen gekend.
ik heb een zgn. vreemde ontvanger die niet door CD wordt erkend.
het is een maxdigitaal 225s combo. op eens geen zenders meer.
van CD hoor je daar niets over, je kunt ze bellen, maar zij antwoorden niet.
via via vernam ik dat er nieuwe software in mijn ontvanger moet. dat is gebeurd.
toen had ik nog geen ontvangst. weer  - na heel lang wachten - gebeld met CD.
nu moet mijn smartcard gereactiveerd worden. Dat is ook (gedeeltelijk) gelukt.
Nu heb ik nog steeds geen Oranje TV en Schlager TV, die mis ik heel erg. Volgens CD heb ik wel recht op deze zenders, want ik betaal ervoor.
Er zijn nog een paar anderen onbelangrijke zenders die ik nu niet meer heb.
vraagje: wat kan ik zelf hier nog aan doen?
Sinds ik mijn nieuwe smartcard heb van CD ( deze is oranje/rood) is de gevoeligheid bij slecht weer wel sterker geworden. Ik heb nu eerder beelduitval.
vraagje: is dat ook jullie ervaring?

Offline MrSat

• Global Moderator
  • Super Premium gebruiker

wegvallen zenders
« Reactie #1 Gepost op: 08-07-2009, 13:14:46 »
JE hebt een NIET goedgekeurde ontvanger in je bezit met daarbij alle ongemakken!

Laat je dealer opnieuw vakkundig  je schotel richten dan heb je volgens mij al een heleboel problemen getakkeld!

Offline Hulst

• Nieuwe gebruiker
  • *

wegvallen zenders
« Reactie #2 Gepost op: 08-07-2009, 18:13:21 »
Citaat van: puukenminoes;35165
hallo!

ik ben nieuw hier en ik probeer nu een probleem voor te leggen aan de panelleden.
via via vernam ik dat er nieuwe software in mijn ontvanger moet. dat is gebeurd.
Nu heb ik nog steeds geen Oranje TV en Schlager TV, die mis ik heel erg. Volgens CD heb ik wel recht op deze zenders, want ik betaal ervoor.
Sinds ik mijn nieuwe smartcard heb van CD ( deze is oranje/rood) is de gevoeligheid bij slecht weer wel sterker geworden. Ik heb nu eerder beelduitval.
Hallo,
Dit web ik ook met mijn M vision 200 HD,  HD ontvangst heb ik met de nieuwe kaart niet meer, mijn abbonnement heb ik maar op gezegt maar moet wel nog even het jaar uitzingen. volgens mijn leverancier is het hopeloos met CD, heel veel klachten waardoor ze niet of heel moeilijk berijkbaar zijn. Voor mij geval schijnt er nieuwe software te zijn dus gaan ik die van de week maar eens instaleren.
Dit is pure kartel vorming van CD om maar een paar merken van dienst te zijn en volgens mijn leverancier zijn er ontvangers ,die vorig jaar goedgekeurt waren nu ook met problemen.
Ik zie al dat als ik met mijn auto shell tank dat shell dan voorschrijft wat voor merk auto ik moet kopen om geen problemen te hebben.
Ik hoop dat ze helemaal gek worden van de klachten waardoor ze misschien de oude situatie herstellen.

Offline MrSat

• Global Moderator

wegvallen zenders
« Reactie #3 Gepost op: 08-07-2009, 21:30:28 »
De mvison zou nu goed moeten werken anders open je even een nieuw topic in het mvsion gedeelte.

Zet in ieder geval de laatste nieuwe software erop die te vinden is op http://www.gxmax.com Dit gaat vrij eenvoudig met een usb stick.

Kanalen inlezen met fastscan (zie het menu!!) en HD perfect.  Moet toch lukken denk ikzelf!

Offline zappsat

wegvallen zenders
« Reactie #4 Gepost op: 09-07-2009, 11:22:52 »
Citaat van: Hulst;35183
Hallo,
Dit web ik ook met mijn M vision 200 HD,  HD ontvangst heb ik met de nieuwe kaart niet meer, mijn abbonnement heb ik maar op gezegt maar moet wel nog even het jaar uitzingen. volgens mijn leverancier is het hopeloos met CD, heel veel klachten waardoor ze niet of heel moeilijk berijkbaar zijn. Voor mij geval schijnt er nieuwe software te zijn dus gaan ik die van de week maar eens instaleren.
Dit is pure kartel vorming van CD om maar een paar merken van dienst te zijn en volgens mijn leverancier zijn er ontvangers ,die vorig jaar goedgekeurt waren nu ook met problemen.
Ik zie al dat als ik met mijn auto shell tank dat shell dan voorschrijft wat voor merk auto ik moet kopen om geen problemen te hebben.
Ik hoop dat ze helemaal gek worden van de klachten waardoor ze misschien de oude situatie herstellen.

een jaar je abbo uitzingen is niet meer van toepassing per 1 juli 2009. als je langer als een jaar ergens lid van bent kun je gewoon per maand opzeggen. dit is een nieuwe wetgeving.

Offline willemehv

• Nieuwe gebruiker
  • *

wegvallen zenders
« Reactie #5 Gepost op: 11-07-2009, 02:23:43 »
Citaat van: puukenminoes;35165
hallo!

Hallo,

Canaldigitaal wijt het probleem aan de "niet gecertificeerde" ontvangers, die niet goed met de nieuwe Mediaguard 3-smartcard omgaan. Daarnaast heeft CD zelf een probleem.
Onderstaand bericht kreeg ik naar aanleiding van de storing die ik meldde:
-------
Op het moment is er een storing aanwezig waardoor willkeurige kanalen zijn weggevallen. Hier wordt hard aangewerkt.

Excuses voor het ongemak.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Mocht u nog vragen hebben dan kunt u ook terecht op onze website http://www.canaldigitaal.nl/service

Kijk voor veelgestelde vragen aan de Klantenservice op http://www.canaldigitaal.nl/vragen
Voor vragen over satellietontvangst en hulp of advies van andere schotelbezitters adviseren wij u te kijken op http://www.satellietforum.com

Met vriendelijke groet,

Klantenservice CanalDigitaal
---------
Via de site van MaxDigital kun je tools downloaden. Via http://www.maxdigital.nl/forum is ook de aangepaste software te vinden. Voor mijn MaxPlus 2100s heb ik vanavond de software vervangen. Het probleem lijkt voor mij weer aardig opgelost.

Succes
Pagina's: [1]

Share this topic...
In a forum
(BBCode)
In a site/blog
(HTML)

Archief

Buy this premium domain L8R.ORG