Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

06-12-2021, 15:41:42

`

Pagina's: [1]

Auteur Topic: SAB Ultimate cisc raakt astra 19.2 (CD) kwijt wanneer ik kijk naar kanalen Astra 28.2  (gelezen 4072 keer)

Offline edherz

• Nieuwe gebruiker
  • *

Ik heb een visiosat G2 schotel met 3 lnb's gericht op de drie astra's 19.2, 23.5, 28.2 geïnstalleerd. Ontvangst van alle drie is 70-90% kwaliteit, dus volgens mij wel OK.
Probleem: wanneer ik naar een kanaal van de 28.2 astra kijk (bbc of itv) dan raakt de SAB Ultimate cisc de astra 19.2 satelliet "kwijt". Ontvangst is dan weg (naar 10%) en dus geen kanalen meer. Bij aan en uitzetten van de decoder komen de kanalen meteen weer terug. Ze vallen ook niet tussentijds weg, kan uren achtereen ontvangen totdat ik een kanaal via een andere lnb wil kijken.

Raar probleem, maar ik ben nog een leek dus misschien eenvoudig op te lossen. Zit vast iets fout in de instellingen. Enig idee?

Edwin

Offline MrSat

• Global Moderator
  • Super Premium gebruiker

Plaats eens een andere Disecq switch (achterop je schotel)

Disecq 1.0 Instellingen voor deze satellieten  in het menu staan neem ik aan goed?

Offline edherz

• Nieuwe gebruiker
  • *

Kijk, daar doet zich het eerste probleem van een leek zijn zich voor. Hoewel ik al uitgebreid gezocht heb op dit en andere fora begrijp ik nog steeds niet helemaal welke disecq instellingen van toepassing zijn voor mijn sab ultimate. Ik heb inmiddels door dat disecq een communicatie protocol is, dat een juiste samenwerking tussen de verschillende apparten (lnb, switch, receiver, etc.) regelt. De switch heb ik (netjes?) astra 19.2 op 1, 23.5 op 2 en 28.3 op 3 (of maakt dat niets uit). Ik weet nu nog niet hoe ik de Disecq moet instellen.
Vergeef me mijn onwetendheid. Al doende leer ik... :)
Ik vermoed dat het heel simpel kan zijn. Dus als 19.2 op 1 zit dan ook in de disecq instellingen op 1 (of A?), 23.5 op 2 (of B?) of denk ik nu te simpel...
Hoe kom ik er dus achter wat de juist disecq instellingen zijn.. (ik zou ze graag doorgeven maar kan nu even niet bij de SAB)

Alvast dank!
Edwin
« Laatst bewerkt op: 08-07-2009, 18:48:07 door edherz »

Offline Bas232

• Nieuwe gebruiker
  • *

Disecq is een koppen-schakelaar en je koppen moeten dus aangesloten zijn zoals je je instelling kiest.
Dus als je naar 28.2 kijkt, dan staan de andere koppen uit behalve de kop op 28.2
Dat is wat het doet.
Pagina's: [1]

Share this topic...
In a forum
(BBCode)
In a site/blog
(HTML)

`