Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

19-09-2020, 14:30:26

Pagina's: [1] 2

Auteur Topic: Sab Explorer Cisc update error  (gelezen 8568 keer)

Offline fstastra

• Nieuwe gebruiker
  • *

Sab Explorer Cisc update error
« Gepost op: 02-07-2009, 16:40:09 »
I.v.m. de nieuwe smartcard van CanalDigital moet ik nieuwe software in mijn SAB Explorer Cisc instaleren.
Ik heb de nieuwe software gedownload (SAB_EXPLORER_CISC(0B80V1060)_20090701_BUY_GR_1.wsw) en de PVR_updater (1.04).
Een laptop met een seriële poort verbonden via een nullmodemkabel met de SAB.
Stekker van de SAB er uit getrokken en op de laptop in PVR_updater de file gekozen en op update geklikt. De stekker van de SAB er weer in gestopt en vervolgens krijg ik de melding:

Connecting...
 Error!>> Connection.

Kan iemand mij helpen?

Offline erikv

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #1 Gepost op: 02-07-2009, 20:31:25 »
Citaat van: fstastra;35096
I.v.m. de nieuwe smartcard van CanalDigital moet ik nieuwe software in mijn SAB Explorer Cisc instaleren.
Ik heb de nieuwe software gedownload (SAB_EXPLORER_CISC(0B80V1060)_20090701_BUY_GR_1.wsw) en de PVR_updater (1.04).
Een laptop met een seriële poort verbonden via een nullmodemkabel met de SAB.
Stekker van de SAB er uit getrokken en op de laptop in PVR_updater de file gekozen en op update geklikt. De stekker van de SAB er weer in gestopt en vervolgens krijg ik de melding:

Connecting...
 Error!>> Connection.

Kan iemand mij helpen?

Waarschijnlijk gebruik je de verkeerde uploader. Deze is voor de PVR. Je moet de all-updater 1.00 gebruiken

Offline fstastra

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #2 Gepost op: 02-07-2009, 21:01:16 »
Citaat van: erikv;35100
Waarschijnlijk gebruik je de verkeerde uploader. Deze is voor de PVR. Je moet de all-updater 1.00 gebruiken

Inmiddels heb ik deze versie gevonden, maar dat werkt ook niet. Ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding.
« Laatst bewerkt op: 02-07-2009, 21:50:18 door fstastra »

Offline erikv

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #3 Gepost op: 02-07-2009, 22:32:32 »
Citaat van: fstastra;35101
Inmiddels heb ik deze versie gevonden, maar dat werkt ook niet. Ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding.

Doe je wel de juiste procedure. Stekker van de ontvanger uit stopcontact. Updater 1.00 opstarten. De firmware kiezen. Dan op update klikken en direct erna de stekker weer in het stopcontact. Dan na het hele proces geeft de ontvanger het cijfer 8 aan. Dus niet bij 0 uitzetten. Op je beeldscherm van de computer moet staan. Update complete of finished. Stekker weer uit het stopcontact halen en daarna weer erin. Dan moet hij met de nieuwe firmware opstarten

Offline fstastra

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #4 Gepost op: 03-07-2009, 08:12:12 »
Citaat van: erikv;35102
Doe je wel de juiste procedure. Stekker van de ontvanger uit stopcontact. Updater 1.00 opstarten. De firmware kiezen. Dan op update klikken en direct erna de stekker weer in het stopcontact. Dan na het hele proces geeft de ontvanger het cijfer 8 aan. Dus niet bij 0 uitzetten. Op je beeldscherm van de computer moet staan. Update complete of finished. Stekker weer uit het stopcontact halen en daarna weer erin. Dan moet hij met de nieuwe firmware opstarten

Ja, dat doe ik inderdaad zoals jij beschrijft. Ik snap niet waarom het niet lukt.

Offline melisa

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #5 Gepost op: 03-07-2009, 13:50:02 »
Andere comport kiezen .

Offline Bas232

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #6 Gepost op: 04-07-2009, 13:58:19 »
Kijk in je hardware manager van Windows welke com-poort je gebruikt.

Offline MrSat

• Global Moderator
  • Super Premium gebruiker

« Reactie #7 Gepost op: 04-07-2009, 19:09:13 »
We zijn nog steeds benieuwd of het al gelukt is??

Er staan hierboven toch erg nuttige tips!!

Let Wel !!!

Er is weer een nieuwe update voor je ontvanger:

Update 2 juli 2009 voor SAB CISC !!

http://www.sabsatellite.nl/tdownload/SAB_EXPLORER_CISC(0B80V1060)_20090701_BUY_GR_1.rar

Offline digitv

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #8 Gepost op: 04-07-2009, 23:15:04 »
Mogelijk is je Flash defect of corrupt . Met Jtag up 2.2 kun je via het mainboard contact maken met de flash.
Ik heb hetzelfde gehad, na het uitlezen van de flash kon ik weer software erin zetten.
Als hier opzoekt (Anleitung_Jtag_Vers._1.3) op het www, dan heb je de handleiding

succes

Leo

Offline fstastra

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #9 Gepost op: 06-07-2009, 23:08:36 »
Bedankt iedereen voor de informatie en de tips.
Het probleem zat in de laptop die ik gebruikte voor de update. Ik ben nu naar een kennis geweest en heb via zijn computer de update uitgevoerd. Nu is het wel gelukt.
Nou kijken of ik alle kanalen weer kan ontvangen.

Waarschijnlijk is de update met mijn laptop mislukt, omdat daar nog Windows 98 op staat. Ik heb niet de indruk dat de seriële poort van mijn laptop defect is.
« Laatst bewerkt op: 08-07-2009, 12:22:21 door fstastra »

Offline fstastra

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #10 Gepost op: 08-07-2009, 12:20:24 »
Op 8 juli is mijn nieuwe kaart actief geworden en kan ik de meeste zenders weer ontvangen.
Alleen bij de regionale zenders krijg ik de melding "Geen signaal", terwijl ze bij het zoeken naar de zenders wel gevonden worden en ze staan ook gewoon in de kanalenlijst.

Offline MrSat

• Global Moderator

« Reactie #11 Gepost op: 08-07-2009, 13:10:05 »
Citaat van: fstastra;35175
Op 8 juli is mijn nieuwe kaart actief geworden en kan ik de meeste zenders weer ontvangen.
Alleen bij de regionale zenders krijg ik de melding "Geen signaal", terwijl ze bij het zoeken naar de zenders wel gevonden worden en ze staan ook gewoon in de kanalenlijst.

Als je geen DUO lnb hebt (of als je geen draaibare installatie hebt) zal hij de kanalen wel inladen maar niet laten zien. Deze kanalen bevinden zich op 23,5 graden oost dus NET iets naast de ASTRA 19,2 satelliet.

Offline fstastra

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #12 Gepost op: 08-07-2009, 21:57:58 »
Citaat van: MrSat;35176
Als je geen DUO lnb hebt (of als je geen draaibare installatie hebt) zal hij de kanalen wel inladen maar niet laten zien. Deze kanalen bevinden zich op 23,5 graden oost dus NET iets naast de ASTRA 19,2 satelliet.

Ik heb wel een DUO LNB, ik had deze zenders voorheen ook. Maar nu niet meer.

Offline MrSat

• Global Moderator

« Reactie #13 Gepost op: 09-07-2009, 12:44:45 »
Check eens of de diseqc instellingen goed staan voor de ASTRA 19,2 en ASTRA 23,5 ??  in het LNB menu.

ASTRA1   disecq 1.0   op 1 of A
ASTRA3   disecq 1.0   op 2 of B

Offline valkh01

• Nieuwe gebruiker
  • *

Graag hulp bij Updaten
« Reactie #14 Gepost op: 24-07-2009, 12:19:29 »
Het downloaden van de nieuwe software (van de SAB site, 1 juli 2009) lukt niet. Het lukt uberhaupt niet om te downloaden.

Ik krijg in PVR Updater, nadat ik de stekker erin het gestoken, de volgende melding:
Connecting...
 OK! >> Connection.

Ik zou vervolgens verwachten dat de download gaat beginnen, maar er gebeurt niets. Heb ook STB manager geprobeerd, maar die wil ook niet downloaden.
De connectie lijkt dus goed. Heb verscillende PC's en verschillende kabels geprobeerd, maar steeds dit resultaat. Aan de kabel of COM poort ligt het dus niet.

Ik denk dat er dus iets met Flash aan de hand is.

Zijn er wellicht nog andere tips om te proberen? Misschien instellingen in het kastje of zo.
Pagina's: [1] 2

Share this topic...
In a forum
(BBCode)
In a site/blog
(HTML)

Archief

Buy this premium domain L8R.ORG