Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

21-09-2020, 15:01:26

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Tv-vlaanderen + Seca3 (mogelijke oplossing)  (gelezen 1705 keer)

Offline Bas232

• Nieuwe gebruiker
  • *

Tv-vlaanderen + Seca3 (mogelijke oplossing)
« Gepost op: 28-06-2009, 21:58:55 »
Hoi,

Ik heb twee van die SAB's FTA-SC.
Die werkten prima tot ik de kaart van TV-Vlaanderen ongeveer 1 maand in gebruik had.
Omdat ik dagelijks de kaarten versteek, kan ik op mijn slaapkamer ook kijken.
Welnu, na ongeveer 1 maand begon mijn slaapkamer ontvanger problemen te vertonen, wel beeld en gecodeerd wisselden elkaar af.
Ongeacht de firmware in gebruik.
Ik dus denken dat die ontvanger een probleem had, en was dus klaar om die te gaan binnen doen voor nazicht.
Maar niet veel tijd, dus hij stond al een tijdje zo.
Tot vandaag mijn andere woonkamer ontvanger OOK gecodeerd gaf!
Ik had het niet in de gaten omdat TVV al heel het weekeinde de vlaamse zenders in FTA heeft staan...ik vraag me af waarom :wacko:

Anyway, een boel firmwares later, kwam ik erachter de in het smartcard menu (heel fijntjes in de officiele versie van de SAB) zag ik dat hij de kaart niet herkende!
Soms met even afkoelen weer wel, wel koper zet uit bij afkoeling....dus?
Jawel, ik heb de oude kaart met de nieuwe vergeleken, en wat denk je? De contacten van de oude kaart staan een HEEL KLEIN BEETJE hoger dan de nieuwe kaart.
Dus heb ik gewoon en fijne-vijl genomen en er ongeveer 0,1mm afgedaan, 2 a 3 keer met de smalle kant (bovenaan de chip) erover zodat de chip net effe dieper in de lezer gaat.
Wat denk je? Boem meteen beeld op beide ontvangers, binnen de 10 seconden!

Ik ben dus van mening dan een of andere dombo niet exact naar de maten van de kaartlezers heeft gekeken en kritische maten heeft gebruikt.
Als je hetzelfde probleem hebt, kijk dan eens naar de sporen in je oude kaart, als die ook veel verder komen als je nieuwe kaart, kaal er dan eens 0,1mm af.
Mijn oplossing heb ik ook naar TVV en SAB gestuurd, want ik heb het vermoeden dat die beiden met het handen in het haar zitten!
Ook mijn vader had dezelfde problemen, je hebben toen de kaart omgewisseld en hij doet het weer, maar ik denk dat hij over een paar weken ook weer het probleem gaat krijgen want hij verwisselt zijn kaart ook dikwijls.

Goed, dit is natuurlijk op eigen risico, ik geef enkel aan wat mijn werkende oplossing is.

Groeten Bas.

Pagina's: [1]

Share this topic...
In a forum
(BBCode)
In a site/blog
(HTML)

Archief

Buy this premium domain L8R.ORG