Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

19-09-2020, 11:46:09

`

Pagina's: [1]

Auteur Topic: rangschikken zenders in Topfield 5510 PVR  (gelezen 2884 keer)

Offline kuilgtv

• Nieuwe gebruiker
  • *

rangschikken zenders in Topfield 5510 PVR
« Gepost op: 23-06-2009, 14:01:03 »
Ik kijk naar hotbird en astra. Als deze zijn geinstallerd, wil ik voor beide satellieten een zenderlijst van 1.....zoveel hebben, waarin ik de gewenste zenders kan verschuiven naar de eerste plaatsen, zoals ik ook in mijn 4000 heb, maar dit lukt niet. Wat doe ik niet goed?

Offline MrSat

• Global Moderator
  • Super Premium gebruiker

« Reactie #1 Gepost op: 23-06-2009, 18:04:51 »
Gaat gewoon zoals ook op de 4000.  Let wel in de linkse kolom bij het sorteren kan je aangeven wat je wilt doen: sorteren, verplaatsen, verwijderen etc.  Gaat het daar niet fout??

Misschien ook handig is een zgn seteditor. Hiermee gebruik je een stukje computersoftware om de lijst die in je ontvanger staat te sorteren en te ordenen.

Zie hiervoor http://www.topfield.co.kr  
dan ga je naar Utility (linkse kolom) en dan download je Topfieldtools en volg de aanwijzingen op het scherm bij het programma!

Offline kuilgtv

• Nieuwe gebruiker
  • *

sorteren zenders in topfield 5510 pvr
« Reactie #2 Gepost op: 24-07-2009, 11:06:20 »
Beste Satonline, bedankt voor uw reactie. Maar inmiddels ben ik er wel achter dat het menu in de 5510 niet hetzelfde werkt als in de 4000. Als je naar 2 satellieten kijkt is het in de 5510niet mogelijk om voor iedere sat een zenderlijst te maken beginnend bij nummer 1, zoals in de 4000. Als je in Astra de gewenste zenders verschuift op de plaatsen van 1....bijvoorbeeld 20, dan zijn in de lijst voor Hotbird deze plaatsen niet meer beschikbaar. Overigens is mij gebleken dat de aftersales van Topfield zeer slecht is, je krijgt op vragen geen enkel antwoord. Ook de firma waar ik de ontvanger heb gekocht heeft mij onbeschoft behandeld. Dus in de toekomst nooit meer Topfield.!!

Offline MrSat

• Global Moderator
  • Super Premium gebruiker

« Reactie #3 Gepost op: 24-07-2009, 11:35:11 »
Probeer toch echt eens met een kanalen editor je computer te knopen aan je ontvanger.  Gaat stukken sneller!

Wat betreft service!:

Ik begrijp je frustratie maar alle service is ook gerelateerd aan de verkoopprijs!

Vaak worden door cowboys(zo noem ik ze maar) zulke lage prijzen geventileerd dat andere bedrijven meemoeten waardoor er waarschijnlijk geen service meer vanaf kan. Goedkope ontvangers (canal digitaal goedgekeurd) die met geen winst of max 10 euro worden geleverd.

Ik merk dit steeds meer en meer ook op dit forum dat er vragen worden gesteld die mijn inziens door de leverancier zo een-twee-drie verteld kunnen worden. Ook deze comboys hebben meestal een 0900 nummer (minimaal 45 eurocent per minuut)  welke al een drempel opwerpt voor eventuele vragen en wat de frustraties als iets niet werkt alleen maar groter maken.

Dat de service niet optimaal is van importeurs(verdelers) klinkt wel erg bekend.  Begrijp goed dat de leverancier(winkel) ook NERGENS zijn kosten kan verhalen!! Hij is dus ook gefrustreerd dat hij wel 5 keer terugmoet naar de klant omdat het niet werkt.  Zeker in deze tijd (recessie) zal het er niet beter op worden. Dit geld niet alleen voor topfield maar legio andere merken.

Als laatste voorbeeld noem ik maar eens de overbelasting van de laatste tijd van de helpdesk en dealerlijn van canal digitaal! weken niet tot nauwelijks bereikbaar.  Allemaal comboyontvangers waarvan de importeur snel de deuren heeft dichtgetrokken en met de noorderzon is vertrokken. Canal digitaal kan er niets aan doen maar krijgt het op zijn dak!
Pagina's: [1]

Share this topic...
In a forum
(BBCode)
In a site/blog
(HTML)

Archief

Buy this premium domain L8R.ORG