Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier en hoop maar dat ik alles een beetje goed verwoorden kan.
Wij hebben een Opentel ODA 4000 PVR. Hadden we die maar nooit gekocht ...
Eigenlijk heeft hij nooit naar tevredenheid gewerkt. We hebben hem ooit gekocht (een paar jaar geleden) omdat er een dubbele tuner opzat en dat we dus tegelijk een programma konden bekijken en een ander programma konden opnemen. Dit is nog nooit gelukt. We kunnen helaas als we opnemen geen enkel ander kanaal bekijken. Er is al eens iemand van de winkel hier geweest, die krijgt het ook niet voor elkaar...
Maar goed, to the point...
vraag 1:
Wij hebben sinds kort een proefabonnement op Family-pakket van CanalDigitaal. Alleen kunnen wij enkele kanalen nog steeds niet bekijken. Eén, Ketnet... JimJam alleen maar in een duistere taal terwijl hij er ook in het Nederlands moet zijn.. Nu ben ik al pozen op het internet aan het zoeken, en de enige oplossing die ik vind is een update van de receiver. Alleen loopt de Opentel vast als ik hem update via de sateliet. En naar ik weet hebben wij er geen kabel bij gekregen om het via de computer te doen . Is dit de oorzaak van mijn probleem? Heb ik een update nodig, voor ik die zenders kan zien? Kan ik dit op een of andere manier voor elkaar krijgen? De software staat nu op 4.26 en de bootloader op 2.10. Dit zegt mij niets, maar iemand anders misschien?
vraag 2:
Nu heb ik net als laatste poging maar eens de decoder naar de fabrieksinstellingen teruggebracht. En de zenders toen nogmaals allemaal opnieuw ingeladen. Dit gaat goed, hij vindt vele zenders en ik heb beeld.. maar de zenderlijst houdt zich niet aan de voorkeursvolgorde van Canal Digitaal, hij heeft nu alle Duitse zenders vooraan. Nederland 1 staat op 150. En ik kan heel ketnet en één nu niet eens meer vinden. Help! Moet ik nu alle zenders zelf in de goede volgorde zetten of is er iets dat ik moet doen om de voorkeurslijst wel in de nederlandse volgorde te krijgen?
Ik ben een beetje wanhopig... sorrie voor het lange bericht. Ik hoop dat er iemand mij kan helpen.
Groeten Sytske