Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

09-05-2021, 15:55:11

`

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Strong str 8000 en 8100 nieuwe firmware  (gelezen 11939 keer)

Offline kawasaki

• Reguliere gebruiker
  • **

Strong str 8000 en 8100 nieuwe firmware
« Gepost op: 02-06-2009, 01:34:10 »
Voor de strong 8000 en 8100 is er nu ook firmware die werkt met de seca 3 kaart.
Deze is door mij getest en werkt prima.

Offline MrSat

• Global Moderator
  • Super Premium gebruiker

« Reactie #1 Gepost op: 02-06-2009, 14:09:54 »
Zou je de link kunnen posten??

Offline kawasaki

• Reguliere gebruiker
  • **

« Reactie #2 Gepost op: 02-06-2009, 14:21:23 »
De link waar je de firmware kunt vinden.

Dat is http://www.luxsat.be.

Daar kun je de nieuwe versie vinden op de home page onder strong firmware.vergeet bij het patchen niet de emu.

Offline johnge

• Nieuwe gebruiker
  • *

Strong
« Reactie #3 Gepost op: 02-06-2009, 16:39:08 »
Citaat van: kawasaki;34617
Voor de strong 8000 en 8100 is er nu ook firmware die werkt met de seca 3 kaart.

waar kan ik die firmware downloaden?

Offline kawasaki

• Reguliere gebruiker
  • **

« Reactie #4 Gepost op: 02-06-2009, 18:13:24 »
Bij de link hierboven van luxsat.
Als je wil kan ik ook deze hier plaatsen.
« Laatst bewerkt op: 02-06-2009, 18:15:28 door kawasaki »

Offline MrSat

• Global Moderator

« Reactie #5 Gepost op: 02-06-2009, 19:23:54 »
Ik denk dat het idd handig is dit doen daar velen door de bomen het bos niet zien.

Offline kawasaki

• Reguliere gebruiker
  • **

« Reactie #6 Gepost op: 04-06-2009, 14:36:20 »
Citaat van: MrSat;34632
Ik denk dat het idd handig is dit doen daar velen door de bomen het bos niet zien.
Hoe plaats ik de zip files voor de strong 8000 en 8100 op het forum.

Offline Musp

• Super gebruiker
    • http://www.musp.nl

Hoe updaten?
« Reactie #7 Gepost op: 06-01-2010, 19:35:39 »
Citaat van: kawasaki;34617

Goedendag,

Ik heb deze week een Strong SRT 8000 op de kop getikt ter vervanging van mijn defecte SAB

Het ding doet het, maar niet zoals ik gewend ben met een soortgelijke ontvanger Philips die in mijn camper zat.

Wanneer ik scan, krijg ik 999 kanalen en 0 kanalen Canal Digitaal. Die zijn echter wel gedeeltelijk ingescanned.
NED 1,2 en 3 heb ik gezien en ook RTL 4, maar alles moet ik helemaal met de hand op volgorde gaan zetten, een vreselijk werk.

Het lijkt erop dat de ontvanger in willekeurige volgorde scant en niet op Canal Digitaal wat ik wel gekozen had.

Ook die 999 kanalen komt me niet bekend voor, die heeft hij al vol wanneer er voor ongeveer 70% gescanned is.

Is daar met andere software iets aan te doen en zoja, hoe zet ik dat erop?

Vriendelijke groeten,

Leo Mudde

Offline MrSat

• Global Moderator

« Reactie #8 Gepost op: 08-01-2010, 12:18:04 »
De ontvanger die hebt aangeschaft wordt eigenlijk niet meer ondersteunt door canal digitaal. Tevens heeft deze problemen met de chip die de smartcard leest.

Je kan proberen älternatieve" hobby firmware erop te zetten maar als je niet veel van computers snapt raad ik je aan een andere ontvanger (zoals Philips!) voor een leuk prijsje op de kop te tikken.

Offline Musp

• Super gebruiker

Firmware str 8000
« Reactie #9 Gepost op: 08-01-2010, 19:16:46 »
Citaat van: MrSat;37746
De ontvanger die hebt aangeschaft wordt eigenlijk niet meer ondersteunt door canal digitaal. Tevens heeft deze problemen met de chip die de smartcard leest.

Je kan proberen älternatieve" hobby firmware erop te zetten maar als je niet veel van computers snapt raad ik je aan een andere ontvanger (zoals Philips!) voor een leuk prijsje op de kop te tikken.

Hall Mr. Sat,

Bedankt voor je antwoord.
De ontvanger die ik nu heb (voor 2 Euro) werkt uitstekend met de nieuwe Canal Digitaal kaart.
Maar die 999 kanalen breekt een beetje de nek.

Ik zag dat er zoals je noemt "hobby software" is en na enig snuffelen op internet heb ik ook gevonden hoe dat erop moet.
Iets anders dan bij de SAB zoals ik gewend ben, er zou een parallel en een seriele kabel nodig zijn en die kon ik even niet vinden in mijn verhuisdozen die nog steeds ingepakt staan.

Maar nu het goede nieuws. Het bleek dat op één van mijn aansluitingen in huis (waar de SAB opstond) ook de Strong niet werkte.
Hoe ik dit heb kunnen missen is me een raadsel.
Vandaag de kabel vanaf de schotel gecontroleerd (muizen op zolder) maar niets aan de hand.

Beetje te koud om de kabels op de LNB even om te wisselen om te zien of er misschien een van de uitgangen defect is.....

Wel even de schotel uit de caravan op een statief gezet en het bleek dat ook mijn "defecte" SAB het gewoon deed.  Ergens is deze techneut dus de boot ingegaan.

Maar afgezien van het schotel/LNB probleem wil ik die Strong gaan updaten.

Wat ik op internet ben tegengekomen lijkt me redelijk eenvoudig te doen, dus zodra ik de seriele kabel boven water heb, zal ik het proberen.

Zoals gezegd, ik ben techneut en ook PC's hebben geen geheimen voor me.
Kon alleen de Strong toestanden niet op het forum vinden, maar enig gericht Googelen bracht uitkomt.

Wanneer je het op prijs stelt laat ik de resultaten weten, maar dat kan een paar dagen duren omdat ik er eigenlijk geen tijd voor heb en de druk van de ketel is.

Vriendelijke groeten,

Leo Mudde

Offline MrSat

• Global Moderator

« Reactie #10 Gepost op: 08-01-2010, 22:29:10 »
Beste Leo,

Standaard werden de officiële ontvangers voorzien van standaard canal digitaal software waarvan een van de minpunten het maximaal aantal kanalen van 999 was.  Daarnaast was geen disecq zelf in te stellen.  Hobbiësten hebben destijds de verschillende firmware van de diverse goedgekeurde ontvangers kunnen aanpassen zodat deze meer mogelijkheden kregen die door canal digitaal achterweg waren gelaten.

Op een gegeven moment zijn ook de originele firmware aangepast naar een hoger niveau.  Van alle ontvangers is Philips de enigste nog overgebleven ontvanger die steeds werd voorzien van nieuwe firmware waardoor deze nog steeds goed draaien. Dus nu ook op ontvangst van verschillende satellieten.  Strong , Pioneer, Pace, Samsung hebben de strijd verloren en worden eigenlijk niet meer ondersteunt.  Het probleem dat je nu bijv. hebt dat de  ontvanger maar 999 kanalen inleest heeft dus te maken dat dit type geen ondersteuning meer bied voor de nieuwe datalijst van canal digitaal.   Blijft dus over de door mij genoemde "hobby" firmware.  Hiermee kan je de ontvanger als alles goed gaat de ontvanger weer laten werken. Canal digtaal zal echter nooit deze ontvanger ondersteunen en zal als je hun belt met problemen je een omruil voorstel doen naar een ontvanger met de laatste door Canal digitaal ondersteunende firmware.

Laat in ieder geval even weten wat je resultaten zijn zodat medeforummers hier lering uit kunnen trekken.

SU6  !

Offline Musp

• Super gebruiker

Update
« Reactie #11 Gepost op: 09-01-2010, 08:59:37 »
Citaat van: MrSat;37754
Beste Leo,

Standaard werden de officiële ontvangers voorzien van standaard canal digitaal software waarvan een van de minpunten het maximaal aantal kanalen van 999 was.  Daarnaast was geen disecq zelf in te stellen.  Hobbiësten hebben destijds de verschillende firmware van de diverse goedgekeurde ontvangers kunnen aanpassen zodat deze meer mogelijkheden kregen die door canal digitaal achterweg waren gelaten.

Op een gegeven moment zijn ook de originele firmware aangepast naar een hoger niveau.  Van alle ontvangers is Philips de enigste nog overgebleven ontvanger die steeds werd voorzien van nieuwe firmware waardoor deze nog steeds goed draaien. Dus nu ook op ontvangst van verschillende satellieten.  Strong , Pioneer, Pace, Samsung hebben de strijd verloren en worden eigenlijk niet meer ondersteunt.  Het probleem dat je nu bijv. hebt dat de  ontvanger maar 999 kanalen inleest heeft dus te maken dat dit type geen ondersteuning meer bied voor de nieuwe datalijst van canal digitaal.   Blijft dus over de door mij genoemde "hobby" firmware.  Hiermee kan je de ontvanger als alles goed gaat de ontvanger weer laten werken. Canal digtaal zal echter nooit deze ontvanger ondersteunen en zal als je hun belt met problemen je een omruil voorstel doen naar een ontvanger met de laatste door Canal digitaal ondersteunende firmware.

Laat in ieder geval even weten wat je resultaten zijn zodat medeforummers hier lering uit kunnen trekken.

SU6  !

Hallo MrSat,

Zal je van mijn bevindingen op de hoogte houden.
Een maatje van me in Frankrijk is het in ieder geval gelukt, zij het niet zonder meilijkheden.
Zal hem even schrijven om te vragen wat die moeilijkheden waren, kunnen anderen er misschien ook hun voordeel mee doen.

In ieder geval krijg je van mij pas volgende week weer bericht, dit weekend andere dingen op het "to do lijstje" staan en kom niet aan hobby-en toe.

Groeten,

Leo
Pagina's: [1]

Share this topic...
In a forum
(BBCode)
In a site/blog
(HTML)

`