Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

25-09-2020, 11:24:06

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Probleem met Topfield 5000PVR CD  (gelezen 3848 keer)

Offline Wing39

• Reguliere gebruiker
  • **

Probleem met Topfield 5000PVR CD
« Gepost op: 14-05-2009, 09:41:29 »
Beste forumleden,
Ik kom met mijn Topfield 5000PVR CD het volgende probleem tegen.
Op de Astra 23,5 worden de vrije kanalen geblokkeerd, t weten de regionale kanalen.
volgens Canal Digitaal zou mijn schotel niet juist zijn uitgericht en niet voldoende signaal krijgen.
Wanneer ik echter de transponder opzoek geeft deze een kwaliteit van 99% en een niveau van 87%
Ik heb ook een software update geprobeerd maar dat verhelpt het probleem ook niet.
Wat ook een frappant gegeven is is het feit dat al mijn kanalen op de Astra 1 19,2 graden oost wel goed doorkomen en de exra thema pakketten nog steeds op zwart staan.

Ik ben benieuwd of er ook mensen zijn die het zelfde probleem hebben

Alvast bedankt

Wing

Offline Wing39

• Reguliere gebruiker
  • **

« Reactie #1 Gepost op: 15-05-2009, 09:07:58 »
Niemand?????

Offline MrSat

• Global Moderator
  • Super Premium gebruiker

« Reactie #2 Gepost op: 15-05-2009, 17:37:04 »
Welke DUO LNB (merk type) gebruik je en hoe groot is je schotel? Hoe heb je deze gemonteerd in je schotel?  foto?

Offline Wing39

• Reguliere gebruiker
  • **

« Reactie #3 Gepost op: 15-05-2009, 18:47:55 »
Citaat van: MrSat;34397
Welke DUO LNB (merk type) gebruik je en hoe groot is je schotel? Hoe heb je deze gemonteerd in je schotel?  foto?

Hoi allereerst dank voor de reactie.
Ik heb een vlakschotel op het dak staan een selfsat bestuurd door een Diseq motor
De selfsat zou volgens de specs een schotel van 60cm moeten kunnen vervangen.

Offline MrSat

• Global Moderator

« Reactie #4 Gepost op: 16-05-2009, 20:53:00 »
hoe weet je zeker dat de disecq naar de Astra3 draait??

Als je geen meter (spectrumanalyser) hebt om dit te controleren lijkt het me erg moeilijk.  Deze schotel werken volgens het zgn. Fresnel" principe. Absoluuut ongeschikt op op een Disecq motor te zetten.  Deze schotels zijn ideaal voor plaatsen waar een schotel niet gewenst of onopvallend gemonteerd moet worden. Daarnaast heeft deze schotel een grote openingshoek wat ook weer niet echt optimaal is voor naburige STERKE ! satellieten. Hierdoor lijkt het misschien dat je op de Astra3 zit te kijken maar in werkelijkheid op een naburige satelliet.

Mijn advies is dan ook of een Offset- schotel pakken met een DUO LNB of als het echt niet anders kan met een Offset schotel en je disecq motor en een enkelvoudige LNB.

Gebruik de selfsat uitsluitend voor één satelliet en ga er absoluut niet mee draaien.

Offline Wing39

• Reguliere gebruiker
  • **

« Reactie #5 Gepost op: 17-05-2009, 08:52:02 »
Citaat van: MrSat;34409
hoe weet je zeker dat de disecq naar de Astra3 draait??

Als je geen meter (spectrumanalyser) hebt om dit te controleren lijkt het me erg moeilijk.  Deze schotel werken volgens het zgn. Fresnel" principe. Absoluuut ongeschikt op op een Disecq motor te zetten.  Deze schotels zijn ideaal voor plaatsen waar een schotel niet gewenst of onopvallend gemonteerd moet worden. Daarnaast heeft deze schotel een grote openingshoek wat ook weer niet echt optimaal is voor naburige STERKE ! satellieten. Hierdoor lijkt het misschien dat je op de Astra3 zit te kijken maar in werkelijkheid op een naburige satelliet.

Mijn advies is dan ook of een Offset- schotel pakken met een DUO LNB of als het echt niet anders kan met een Offset schotel en je disecq motor en een enkelvoudige LNB.

Gebruik de selfsat uitsluitend voor één satelliet en ga er absoluut niet mee draaien.

Hoi Mr. Sat,
Een offsetschotel mag ik niet plaatsen, deze is gemonteerd en uitgericht door een monteur van Cardwrier, ik gebruik hem ook om op de Hotbird 13 naar Kroatische zenders te kijken, dit geeft totaal geen problemen.
Op deze twee satelieten heb ik prima ontvangst.
Ook de astra 2 op 28 oost pakt ie goed op, het probleem zit m ook niet in dit geval in de sateliet
Inmiddels heb ik het een en ander uitgetest met een andere ontvanger, een TF 4000PVR en daar pakt ie de regionale zenders zonder problemen op, dus het manco zit m lijkt mij niet in de uitrichting.
Volgens mij zit er een bug in de ontvanger zelf .
Ik ga er maar mee terug naar Cardwriter, mocht jij nog en idee hebben hoor ikhet graag van je.

Ik heb wel gemerkt dat bij meer dan gemiddelde regenval het  beeld snel wegvalt, is dit ook het geval bij offset schotels?
In ieder geval heel erg bedankt voor de hulp tot zover.
groetjes,
Wing

Offline MrSat

• Global Moderator

« Reactie #6 Gepost op: 18-05-2009, 09:21:37 »
Heb je je instellingen voor de Astra3 (freq, symb rate, polarisatie?)  goed staan?? en heb je de zenders laten zoeken?

Het is waarschijnlijk echt de openingshoek die je waarschijnlijk de das om doen.  Als er sterke !! satellieten om de andere satellietpositie zitten kan het dan zijn dat je deze satelliet niet of nauweljks ontvangt. Probeer maar eens 16 gr. Oost  !  

Dat met regen de schotel wegvalt is ook een minpunt met deze schotels.   Het is in feite een schotel met allemaal kleine antennetjes die het signaal van de satelliet ontvangen.  Wordt ontvangst gestoort door regen die op de schotel valt krijg je problemen met de ontvangst.  Bij offsetschotels heb je dit minder omdat de schotel al gevormd is onder een bepaalde hoek.  Ik bedoel hiermee de Fresnel schotel staat onder een hoek van 30 graden te kijken naar de satelliet terwijl een offet schotel onder een hoek van misschien 15 graden (zicht) staat. Hier is door de vorm van de offsetschotel al een hoek ingebracht van 15 graden zodat in werkelijkheid de schotel 30 graden omhoog kijkt.  Dit principe wordt veel toegepast omdat regen en sneeuw zo van de schotel af glijdt. Prime focus schotels werken hetzelfde als de Fresnel schotels en hebben bijv bij sneeuw last van grote hoeveelheden sneeuw wat blijft plakken in de schotel (= geen ontvangst)

Offline Wing39

• Reguliere gebruiker
  • **

« Reactie #7 Gepost op: 19-05-2009, 03:35:21 »
Citaat van: MrSat;34420
Heb je je instellingen voor de Astra3 (freq, symb rate, polarisatie?)  goed staan?? en heb je de zenders laten zoeken?

Het is waarschijnlijk echt de openingshoek die je waarschijnlijk de das om doen.  Als er sterke !! satellieten om de andere satellietpositie zitten kan het dan zijn dat je deze satelliet niet of nauweljks ontvangt. Probeer maar eens 16 gr. Oost  !  

Dat met regen de schotel wegvalt is ook een minpunt met deze schotels.   Het is in feite een schotel met allemaal kleine antennetjes die het signaal van de satelliet ontvangen.  Wordt ontvangst gestoort door regen die op de schotel valt krijg je problemen met de ontvangst.  Bij offsetschotels heb je dit minder omdat de schotel al gevormd is onder een bepaalde hoek.  Ik bedoel hiermee de Fresnel schotel staat onder een hoek van 30 graden te kijken naar de satelliet terwijl een offet schotel onder een hoek van misschien 15 graden (zicht) staat. Hier is door de vorm van de offsetschotel al een hoek ingebracht van 15 graden zodat in werkelijkheid de schotel 30 graden omhoog kijkt.  Dit principe wordt veel toegepast omdat regen en sneeuw zo van de schotel af glijdt. Prime focus schotels werken hetzelfde als de Fresnel schotels en hebben bijv bij sneeuw last van grote hoeveelheden sneeuw wat blijft plakken in de schotel (= geen ontvangst)

Hoi Mr Sat.
Ontzettend bedankt voor je info.
Ik ben een beetje aan het experimenteren gegaan met jouw raadgevingen, inderdaad 16 graden oost ontvang ik heel slecht op de Eutelsat , een paar zenders maar en op 23 oost zie ik dat mijn ouwe Toppie het signaal wel oppakt  en mijn abo thema paketten doorgeeft maar het signaal enorm fluctueert tusen de 46% en 87% signaal sterkte.

Ondanks dat de woningbouw moeilijk doet denk ik dat ik een offsetschotel neer ga planten want deze tolereren ze ook al 2 jaar na eerst gedreigd te hebben dat de schotels weg moesten, maar ondertussen staan ze allemaal nog op het dak.
Kijken wat voor verschil dat gaat maken.
Temeer omdat ik permanent via sateliet kijk en bij slecht weer dus geen tv kan kijken.
Groet
Wing

Offline MrSat

• Global Moderator

« Reactie #8 Gepost op: 19-05-2009, 18:28:01 »
probeer eens een Technisat Triplesat schotel!!! of multytenneschotel  (donkere versie) valt vrijwel niet op..
Pagina's: [1]

Share this topic...
In a forum
(BBCode)
In a site/blog
(HTML)

Archief

Buy this premium domain L8R.ORG