hoe weet je zeker dat de disecq naar de Astra3 draait??
Als je geen meter (spectrumanalyser) hebt om dit te controleren lijkt het me erg moeilijk. Deze schotel werken volgens het zgn. Fresnel" principe. Absoluuut ongeschikt op op een Disecq motor te zetten. Deze schotels zijn ideaal voor plaatsen waar een schotel niet gewenst of onopvallend gemonteerd moet worden. Daarnaast heeft deze schotel een grote openingshoek wat ook weer niet echt optimaal is voor naburige STERKE ! satellieten. Hierdoor lijkt het misschien dat je op de Astra3 zit te kijken maar in werkelijkheid op een naburige satelliet.
Mijn advies is dan ook of een Offset- schotel pakken met een DUO LNB of als het echt niet anders kan met een Offset schotel en je disecq motor en een enkelvoudige LNB.
Gebruik de selfsat uitsluitend voor één satelliet en ga er absoluut niet mee draaien.
Hoi Mr. Sat,
Een offsetschotel mag ik niet plaatsen, deze is gemonteerd en uitgericht door een monteur van Cardwrier, ik gebruik hem ook om op de Hotbird 13 naar Kroatische zenders te kijken, dit geeft totaal geen problemen.
Op deze twee satelieten heb ik prima ontvangst.
Ook de astra 2 op 28 oost pakt ie goed op, het probleem zit m ook niet in dit geval in de sateliet
Inmiddels heb ik het een en ander uitgetest met een andere ontvanger, een TF 4000PVR en daar pakt ie de regionale zenders zonder problemen op, dus het manco zit m lijkt mij niet in de uitrichting.
Volgens mij zit er een bug in de ontvanger zelf .
Ik ga er maar mee terug naar Cardwriter, mocht jij nog en idee hebben hoor ikhet graag van je.
Ik heb wel gemerkt dat bij meer dan gemiddelde regenval het beeld snel wegvalt, is dit ook het geval bij offset schotels?
In ieder geval heel erg bedankt voor de hulp tot zover.
groetjes,
Wing