Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

20-05-2019, 01:18:00

`

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Problemen met canaldigitaal smartcard  (gelezen 2381 keer)

Offline kameel

• Nieuwe gebruiker
  • *

Problemen met canaldigitaal smartcard
« Gepost op: 29-04-2009, 09:18:08 »
kameel

ook ik heb problemen met de nieuwe smartcard, ik heb een mvision en een xtreme.
 De xtreme kan ik weggooien, de mvision moet wat mee gebeuren, deze block na ongeveer 1 uur.
met de oude kaart geen problemen.
Overigens vind ik het van de zotte dat we 9,95 eigen bijdrage moeten betalen omdat we vaste klant zijn.
We mogen dan wel 3 weken een entertainment bekijken waar niemend om vraagd.
Ik heb het probleem aangemeld bij tros radar.Misschien moet iedereen dat doen die hier problemen mee heeft want CD is aardig bezig het leuke ervan af te halen en ons te laten betalen waar niemand om gevraagd heeft.
Ik begrijp debeveiliging van hun kaard maar moeten wij die betalen??

Offline MrSat

• Global Moderator
  • Super Premium gebruiker

« Reactie #1 Gepost op: 29-04-2009, 17:29:36 »
Beste Kameel,

Ik vind wel erg kort door de bocht.

De Xtreme en Mvsion zijn GEEN goedgekeurde satelleitboxen voor het signaal van canal digitaal en TV vlaanderen. Dat je ze er mee kan ontvangen is iets anders. Als je dus problemen ondervindt zal je ten rade moeten gaan bij je leverancier !!! Die zal je verkeerd hebben voorgelicht.

Voor het onder controle houden van de kosten wordt voor de kaartwissel een kleine bijdrage gevraagd voor Canal digitaal abonnees met het goedkoopste pakket van idd 9,95 euro.  Voor alle andere abonnees is de kaartwissle gratis.

Een kaartwissel is mijns inziens niet een probleem gezien de geringe kosten etc. doordat dit niet elke week elk jaar, laten we zeggen om de 5 jaar gebeurd.  Doen ze het niet dan verwacht ik grote problemen met Canal digitaal en TVV doordat rechthebbenden zoals filmmaatschappijen eisen dat signalen worden gecodeerd. Een NL film is namelijk ondertiteld zodat als deze europees overal te zien zou zijn deze in andere anden niet meer te slijten is aan andere TV zenders.  Daarom zie je bijv. dat veel Duitse zenders ongecodeerd uitzenden! deze zijn nl. nagesynchroniseerd.
« Laatst bewerkt op: 29-04-2009, 17:34:46 door MrSat »

Offline haarlem023

• Premium gebruiker

« Reactie #2 Gepost op: 03-05-2009, 17:04:48 »
Gewoon niet betalen, ze vragen om een bijdrage.
Dit betekend dat men niet verplicht is de extra kosten te betalen.
Ik heb ook niets ingevuld terug gestuurd.
Zelf heb ik telefonisch contact gehad met canaldigitaal en men vertelde mij dat het om een vrijwillige bijdrage gaat.
Ik zei dat ik anders de nieuwe kaart niet wou hebben en hem dan wel terug zou sturen.
Ik vroeg wel om een schriftelijke verklaring van canaldigitaal dat ik niet die 9 nog wat hoefde te betalen.
Gister kreeg ik deze inderdaad via de post toegestuurd.
M-Vision st-5 usb combo
M-Vision 9080 USB
---------------------------
Astra 19.2 ost
Eutelsat 13.0 ost
Astra 23.5 ost
Eurobird -Astra 28.5 ost
Pagina's: [1]

Share this topic...
In a forum
(BBCode)
In a site/blog