Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

07-03-2021, 16:58:06

Pagina's: 1 [2]

Auteur Topic: problemen na kaartwisseling CanalDigitaal  (gelezen 11845 keer)

Offline MrSat

• Global Moderator
  • Super Premium gebruiker

problemen na kaartwisseling CanalDigitaal
« Reactie #15 Gepost op: 10-05-2009, 14:03:52 »
De asscom jongens zijn failliet !!  Dus ik denk dat je hier niets meer van kunt verwachten. De originele boxen hebben allen een update gehad en daar zit asscom (ook al was die destijds goedgekeurd) niet meer tussen.

Canal digitaal heeft wel een SWAP (=omruil) actie ( bij probleem gevallen/ontvangers) waar je een ontvanger kunt aanschaffen voor 65 euro!! Dit gaat rechtstreeks via de webshop/telefoonlijn van Canal digitaal  

Voor de PVR topfields (en soortgelijke ontvangers) hebben ze code 3 dagen geldig gemaakt. Dit geeft je dus 3 dagen de tijd de opnames te decoderen van je HDD

Offline Tom2009

• Reguliere gebruiker
  • **

Problemen door kaartwissel C+
« Reactie #16 Gepost op: 11-05-2009, 12:56:10 »
Citaat van: willymilan;34310
Heb ook regelmatige storingen sinds de wissel van de kaarten op de ascom. :(

M.vr.gr.
Willymilan

Dit geldt ook nog steeds voor mij, het lijkt zelfs dat het steeds erger wordt!

Offline MrSat

• Global Moderator

« Reactie #17 Gepost op: 11-05-2009, 19:54:30 »
Bel Canal digitaal 0900-9323 voor een Swap van je toestel.  Voor 65 euro heb je geen gepruts meer!!!  

http://www.canaldigitaal.nl/klantenservice/nieuws/storing-en-onderhoud.aspx

Offline Tom2009

• Reguliere gebruiker
  • **

Swap???
« Reactie #18 Gepost op: 29-05-2009, 22:43:51 »
Citaat van: MrSat;34334
Bel Canal digitaal 0900-9323 voor een Swap van je toestel.  Voor 65 euro heb je geen gepruts meer!!!  

http://www.canaldigitaal.nl/klantenservice/nieuws/storing-en-onderhoud.aspx

Natuurlijk ben ik dankbaar voor elke tip maar kan je even uitleggen wat je met "Swap" bedoelt, inderdaad... ik ben wat minder technisch aangelegd maar mocht deze tip ook voor mij nuttig  zijn (heb een Topfield 7710 HD PVR) dan zou ik erg blij zijn.

Dank alvast!

Offline MrSat

• Global Moderator

« Reactie #19 Gepost op: 30-05-2009, 00:48:20 »
Kijk als je een Topfield HD ontvanger hebt zou ik hem niet omruilen voor een swap ontvanger van 65 euro! Deze actie is alleen interessant voor mensen met een oude (niet goedgekeurde, met hobby software draaiende, ontvanger.

Als je problemen met de TF 7710PVR hebt ligt dit naar alle waarschijnlijkheid aan de firmware (laten we zeggen het stukje software wat in de ontvanger zit) Daarnaast kan het ook zijn dat de gebruikte CI module van je ontvanger niet goed loopt op de HD kanalen. Je leverancier zou je zeker hier de nodige hulp kunnen geven. Het is immers geen ontvanger van 100 euro en daar mag je best wel service van verwachten. Heb je de ontvanger bij een webshop gekocht die BOGO (Bocht Om Garantie Om)  garantie geeft, tja dan zijn de rapen gaar.

Offline Tom2009

• Reguliere gebruiker
  • **

« Reactie #20 Gepost op: 05-06-2009, 13:55:46 »
Citaat van: MrSat;34588
Kijk als je een Topfield HD ontvanger hebt zou ik hem niet omruilen voor een swap ontvanger van 65 euro! Deze actie is alleen interessant voor mensen met een oude (niet goedgekeurde, met hobby software draaiende, ontvanger.

Als je problemen met de TF 7710PVR hebt ligt dit naar alle waarschijnlijkheid aan de firmware (laten we zeggen het stukje software wat in de ontvanger zit) Daarnaast kan het ook zijn dat de gebruikte CI module van je ontvanger niet goed loopt op de HD kanalen. Je leverancier zou je zeker hier de nodige hulp kunnen geven. Het is immers geen ontvanger van 100 euro en daar mag je best wel service van verwachten. Heb je de ontvanger bij een webshop gekocht die BOGO (Bocht Om Garantie Om)  garantie geeft, tja dan zijn de rapen gaar.

Dank! Ik heb hem gekocht bij een dealer die me altijd goed geholpen heeft en zal contact met ze opnemen.

Offline boomsma

• Nieuwe gebruiker
  • *

codes canal
« Reactie #21 Gepost op: 02-08-2009, 16:45:38 »
Citaat van: henkyboy;33618
Hallo allemaal,

Sinds kort heb ik een andere kaart van Canaal Digitaal. Dit i.v.m verbeterde codes.
Kan ik inkomen. Was echter ook verplicht.  Echter heb ik nu om de haverklap de melding GEEN OF GECODEERDE UITZENDING :mad: Verder kan ik opnames van soms pas 1 of 2 dagen oud al niet meer terugkijken. Wat vroeger pas na ongeveer 1 tot 2 maanden was. Ik weet dat de Topfield 4000 PVR en Canaal Digitaal niet echt samengaan, maar nu loopt het de spuigaten uit.
Zijn er meerdere met deze problemen ? of ben ik weer de enige :wacko:
Graag jullie reacties en nog beter een oplossing.
Groetjes,
                henkyboy

Ik heb een topfield 4000 pvr en al een paar jaar dit probleem. Ook nu al na 2 dagen geen opname meer te zien. Op deze manier heeft opnemen dus weinig zin. Een dure pvr ontvanger kopen op deze manier ook niet. Ik denk dat veel mensen dit probleem hebben. Trouwens canaldigitaal scoort bij mij toch al slecht met hun monopoli positie. Je moet doen wat zij willen en anders jammer voor je. Service van Topfield is ook mondjesmaat naar mijn idee. De firma waar ik hem kocht is failliet. Cardwriter Arnhem het dichtste bij ons wil mijn ontvanger niet repareren omdatt ik hem daar niet kocht. Zij zulle mij dus nooit een nieuwe leveren. Ik noem dat dozenschuivers.

Offline boomsma

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #22 Gepost op: 02-08-2009, 16:53:40 »
Citaat van: henkyboy;33672
Goed idee MrSat, ik zag dat er veel lezers op dit bericht zijn geweest. Misschien kunnen we onze k(l)rachten  bundelen en dit eens aankaarten bij bv. Kassa of iets dergelijks.
Laten de lezers maar een berichtje achterlaten en eens zien of we eindelijk eens en voor altijd van dit geklooi afkomen.  Ben benieuwd.
Groeten,
              henkyboy

Ik sta open voor klachten te bundelen. Lijkt gewoon nergens op als je een goede ontvanger hebt die op kan nemen en je het niet kan zien. Ik hoop dat er ook mensen zijn die me een goede hdtv ontvanger kunnen aanraden. Ben een Topfield door slechte service een beetje zat. Kan geen software udate krijgen voor de 4000pvr.

Offline ikziehet

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #23 Gepost op: 05-08-2009, 10:42:30 »
Hallo allemaal,

Echter heb ik nu om de haverklap de melding GEEN OF GECODEERDE UITZENDING

henkyboy

ik heb hetzelfde probleem met een 6000 PVR en een ashton CAM. ik heb gezien dat er nieuwe software is voor de CAM (ik heb versie 1.17) maar upgraden is mij nog niet gelukt.

ik weet niet of dit het probleem oplost, maar proberen waard?

Offline De Jong

• Nieuwe gebruiker
  • *

Tsja bekend probleem met CD
« Reactie #24 Gepost op: 06-08-2009, 00:45:09 »
Ik heb al een uitgebriede mail aan "Kassa "gestuurd en gevraagd of die er naar willen kijken maar i.v.m vakantie zijn die nu niet goed bereikbaar, maar als er veel mensen een mailtje naar "kassa"sturen zullen ze met grotere zekerheid er wat aan gaan doen.
Dus stuur allemaal een mailje aan Kassa!!!!!!!

Dan kunnen we binnen kort zelf het programma ook weer zien!!
:)

Offline henkyboy

• Reguliere gebruiker
  • **

« Reactie #25 Gepost op: 22-08-2009, 18:57:29 »
Goed idee, DeJong,

Ik heb even de reacties afgewacht van de andere gebruikers.
Vindt het een strak plan. Ga ze morgen gelijk een mail sturen.
Verder hoop ik ( net als jou ) dat alle gebruikers met deze problemen
deze stap willen nemen.  Tenslotte staan we samen sterk.
Groetjes,
                 henkyboy

Offline Chris Sierat

« Reactie #26 Gepost op: 23-08-2009, 03:02:06 »
Hallo allemaal,

Sinds kort heb ik een andere kaart van Canaal Digitaal. Dit i.v.m verbeterde codes.
Kan ik inkomen. Was echter ook verplicht.  Echter heb ik nu om de haverklap de melding GEEN OF GECODEERDE UITZENDING :mad: Verder kan ik opnames van soms pas 1 of 2 dagen oud al niet meer terugkijken. Wat vroeger pas na ongeveer 1 tot 2 maanden was. Ik weet dat de Topfield 4000 PVR en Canaal Digitaal niet echt samengaan, maar nu loopt het de spuigaten uit.
Groetjes,
                henkyboy

Hallo allemaal,
MAG IK IEREEN EVEN VERWIJZEN NAAR MIJN OPEN BRIEF IN DE SECTIE NIEUWS?
Chris Sierat.
Topfield TF5500PVR Topfield TF7700HDPVR Skystar 2 Aston Seca Dual 2.23 Module Channelmaster schotel 1m.20 draaibaar BlueLine LNB 0.3db Sony Playstation 3 Avid
IEDERE DAG WEER IETS WIJZER!!!!

Offline Lennie

• Reguliere gebruiker
  • **

« Reactie #27 Gepost op: 29-08-2009, 14:53:37 »
Ook ik heb de genoemde problemen met mijn TF4000PVR, CanDig officiële mediaguard CAM en oranje SECA3 kaart. Het is een grof schandaal dat je niet krijgt waarvoor je betaalt
Het is tevens een grof schandaal dat er koppelverkoop plaatsvindt door te stellen dat goede ontvangst alleen verzorgd wordt voor een klein aantal "geselecteerrde" tuners. Dat zijn baggerapparaten (het woord Philips is bij ons verboden). De klanten van CanDig zouden zélf moeten kunnen uitmaken welke apparatuur ze kopen. En dan heb ik het juist over betere en uitgebreidere ontvangers dan die pulp van CanDig.

Niet iedereen woont in een stad met snelle kabel en andere alternatieven.
En niet iedereen heeft een acht-tot-vijf baan; ik behoor tot die grote groep mensen die zo vaak en lang van huis moet dat zelfs de maandelijkse coderingsupdate een probleem is. Tig keer na thuiskomst begin van de maand een laat in de vorige maand opgenomen prog moeten wissen wegens onbruikbaarheid is onacceptabel.
Dat metéén decoderen is een pseudo-oplossing;sowieso niet bruikbaar in mijn geval. En meteen na thuiskomst een dag lang decoderen voor het te laat is: bullshit, MrSat!
En graag geen betuttelend gezever over mijn baan, buitenwonen en apparatuurkeuze.
Ik betaal al tig jaar voor een totaalpakket en heb recht op probleemloze ontvangst. Period.

NB: Firmware nu TF-JPC 4.59.01 van 16 maart 2007. Volgens updater geen nieuwere. Wellicht een nieuwere downloadable? Met software voor de PC?

Offline brijdec

• Nieuwe gebruiker
  • *

probleme topfield help
« Reactie #28 Gepost op: 30-01-2010, 22:00:38 »
Hallo allemaal,

Groetjes,
                henkyboy

Neeeeee  henk je bent niet de enige...........het kkopt de spuigaten uit idd  wat canalplus nu weer heeft geflikt daar lusten de honden geen brood van.....moet gewoon 5 of 6 maal opnieuw opstarten en dan eindelijk pakt ie......  ik jeb een topfield 4000 met hardisk. voor de kaartwissel was het ook niet optimaal...maar nu is het sh*t......  zijn er al firmware of software update voor topfield ?
Pagina's: 1 [2]

Share this topic...
In a forum
(BBCode)
In a site/blog
(HTML)

Archief

Buy this premium domain L8R.ORG