Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

02-03-2021, 20:46:27

`

Pagina's: [1] 2

Auteur Topic: problemen na kaartwisseling CanalDigitaal  (gelezen 11824 keer)

Offline henkyboy

• Reguliere gebruiker
  • **

problemen na kaartwisseling CanalDigitaal
« Gepost op: 05-04-2009, 14:13:18 »
Hallo allemaal,

Sinds kort heb ik een andere kaart van Canaal Digitaal. Dit i.v.m verbeterde codes.
Kan ik inkomen. Was echter ook verplicht.  Echter heb ik nu om de haverklap de melding GEEN OF GECODEERDE UITZENDING :mad: Verder kan ik opnames van soms pas 1 of 2 dagen oud al niet meer terugkijken. Wat vroeger pas na ongeveer 1 tot 2 maanden was. Ik weet dat de Topfield 4000 PVR en Canaal Digitaal niet echt samengaan, maar nu loopt het de spuigaten uit.
Zijn er meerdere met deze problemen ? of ben ik weer de enige :wacko:
Graag jullie reacties en nog beter een oplossing.
Groetjes,
                henkyboy

Offline MrSat

• Global Moderator
  • Super Premium gebruiker

« Reactie #1 Gepost op: 05-04-2009, 18:49:28 »
het is een bekend probleem dat de nieuwe SECA3 kaart geen oude ECM meer toelaat zodat "gecodeerde"opnames niet meer te zien zijn. Zorg er DIRECT vooor dat gecodeerde zenders gecodeerd worden.  C+ is aan zet om met een oplossing te komen!

Offline henkyboy

• Reguliere gebruiker
  • **

« Reactie #2 Gepost op: 05-04-2009, 19:16:35 »
Zo MrSat, bedankt weer voor je snelle reactie. Als ik je goed begrijp moet ik iets direct kopieren zodat ik het wel kan kijken ? En wat CanaalDigitaal betreft schuiven ze je direct door naar Topfield heb ik in het verleden gemerkt.  Maarrrrrrrr ik ga ze wel bestoken met telefoontjes en mailtjes net zolang ze er gestoord van worden. Tenminste, dat hoop ik.:teeth:
Groetjes,
                henkyboy

Offline Tom2009

• Reguliere gebruiker
  • **

« Reactie #3 Gepost op: 05-04-2009, 20:18:43 »
Helemaal mee eens want ik heb sinds de kaartwissel dezelfde problemen...

Offline MrSat

• Global Moderator

« Reactie #4 Gepost op: 06-04-2009, 21:55:06 »
Kost je wel onnoemelijk veel BELkosten.   Ik denk dat een consumenten TV programma meer stof doet opwaaien ......   Je kan eens een balletje opwerpen !

Offline henkyboy

• Reguliere gebruiker
  • **

« Reactie #5 Gepost op: 07-04-2009, 22:24:45 »
Goed idee MrSat, ik zag dat er veel lezers op dit bericht zijn geweest. Misschien kunnen we onze k(l)rachten  bundelen en dit eens aankaarten bij bv. Kassa of iets dergelijks.
Laten de lezers maar een berichtje achterlaten en eens zien of we eindelijk eens en voor altijd van dit geklooi afkomen.  Ben benieuwd.
Groeten,
              henkyboy

Offline MrSat

• Global Moderator

« Reactie #6 Gepost op: 08-04-2009, 09:05:11 »
Gewoon bellen tijdens de uitzending van bijv. RADAR en vraag of ze een balletje (lees oproepje)  willen opwerpen .  Je kan er gif op innemen dat er een reactie komt!  De mensen achter de helpdesk is eenbedrijf dat de telefoontjes van C+ aanneemt en filtert wat er wel en niet wrdt doorgespeeld.

SU6!!

Offline satzat

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #7 Gepost op: 08-04-2009, 20:50:51 »
heb niks anders dan problemen na de kaartwissel zoek nu nw software voor mij ontvanger sci-4100E en ik doe graag mee voor radar

Offline MrSat

• Global Moderator

« Reactie #8 Gepost op: 09-04-2009, 09:22:06 »
LET OP!!!!  Met niet goedgekeurde ontvangers en ontvangers die werken op een zgn Multicrypt (dus geen officiële Mediaguard(Nagravision) valt er weinig te halen!   Ontvangers die gebruik maken van de Officiële CI modules van Canal Digitaal/TVV vallen er naar mijn mening wel onder! Blijft er natuurlijk altijd wel een discussie of de firmware van de ontvanger wel stabiel genoeg is.

Vaak zie je dat kleine merken een container op de markt gooien met goedkope rommel ontvangers wat rammelt aan alle kanten. Wel lekker goedkoop maar met al zijn nukken en problemen. Updates worden sporadisch uitgegeven en na een jaar meestal is het merk verdwenen of is de tent alweer van eigenaar verwisseld waardoor je nergens verhaal kunt halen.

Het blijft een lastige materie. Het lijkt me niet reëel dat klanten van PVR ontvangers met een CI module hun opnames NIET meer kunnen zien als ze 1 dag wachten doordat canal digitaal hun beveiliging hebben opgevoerd. Daarintegen blijft het natuurlijk ook raar dat er geen officiële (topfield) firmware is die de gecodeerde opnames 's nachts automatisch decodeerd.

Komt die weer. De officiële PVR HD philips ontvangers hebben dit probleem dus niet daar ze altijd gecodeerd opnemen.  

Ik hoor momenteel dat als je klaagt bij Canal digitaal over ontvangst problemen je een Thomson ontvanger(geen PVR!!) krijgt aangeboden voor 65 euro!  Tja Thomson het is niet mijn merk ivm problemen uit het verleden! maar de prijs is wel interessant.  Deze ontvanger is alléén interessant voor mensen die kijken naar de astra en astra3 satelliet!

Offline dustybyou

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #9 Gepost op: 14-04-2009, 16:36:11 »
Citaat van: henkyboy;33618
Hallo allemaal,

Sinds kort heb ik een andere kaart van Canaal Digitaal. Dit i.v.m verbeterde codes.
Kan ik inkomen. Was echter ook verplicht.  Echter heb ik nu om de haverklap de melding GEEN OF GECODEERDE UITZENDING :mad: Verder kan ik opnames van soms pas 1 of 2 dagen oud al niet meer terugkijken. Wat vroeger pas na ongeveer 1 tot 2 maanden was. Ik weet dat de Topfield 4000 PVR en Canaal Digitaal niet echt samengaan, maar nu loopt het de spuigaten uit.
Groetjes,
                henkyboy

Ik heb de 7700hdpvr en heb precies hetzelfde probleem.
Ik heb c.d. ier al meerdere malen over gemaild,maar zij vinden het niet nodig om te antwoorden.
Ik vind het echt een schurkenstreek van ze.Wel dik geld vragen maar geen service leveren.
ina

Offline olivier1974

• Nieuwe gebruiker
  • *

Topfield
« Reactie #10 Gepost op: 14-04-2009, 18:24:08 »
Beste allemaal,

Bij ons het zelfde probleem. Topfield pvr4000 na het kijken van opname geen beeld meer.
Bedankt voor de post.
Olivier

Offline astra

• Premium gebruiker

« Reactie #11 Gepost op: 16-04-2009, 17:06:28 »
wie bepaald wat er is goedgekeurd of niet sins waneer is c+ een keurings instelling geworden lees ook al dat er  dealers zijn die door c+  zijn goedgekeurd  haha   ik heb nog nooit zon bende gezien als c+

heb c+ niet nodig om goed werk af te leveren

Offline henkyboy

• Reguliere gebruiker
  • **

« Reactie #12 Gepost op: 23-04-2009, 21:46:31 »
Hoi astra, je maakt me errrrugggg  nieuwsgierig naar je laatste opmerking !
Kan je me daar wat meer over laten weten, eventueel via een PM?
Als ik denk wat je met die opmerking bedoelt dan zal het niet op deze site geplaatst kunnen worden vermoed ik zo.
Maar je maakt me wel verrekte nieuwsgierig.:D
Verder hoop ik op nog wat meer reacties zodat ik binnenkort actie kan gaan ondernemen.
Groetjes,
              henkyboy

Offline MrSat

• Global Moderator

« Reactie #13 Gepost op: 23-04-2009, 22:40:49 »
Citaat van: astra;33844
wie bepaald wat er is goedgekeurd of niet sins waneer is c+ een keurings instelling geworden lees ook al dat er  dealers zijn die door c+  zijn goedgekeurd  haha   ik heb nog nooit zon bende gezien als c+

heb c+ niet nodig om goed werk af te leveren

Dat wordt idd bepaald door Canal digitaal / TV Vlaanderen.  Dit is niet alleen in ons land maar geld voor providers over heel de wereld.  

Het zou natuurlijk van de zotte zijn dat Canal digitaal service moet verlenen van ontvangers uit het verre oosten die hier tegen afbraakprijzen de markt op komen met 0,0 service..  Daar zijn voorbeelden genoeg van in de loop der tijd.  

Dat een officiële !! goedgekeurde ontvanger niet naar behoren werkt is voor mij heel iets anders. Zeker het probleem met PVR is ontzettend storend.  Helaas is dit nog steeds zo maar let op mijn woorden ook hier zullen binnen niet al te lang termijn ontvangers komen die dit weer weten te omzeilen doordat ze gedecodeeerd gaan opnemen. Blijft de handel weer lopen ........

Dan heb je ook nog een grijs gebied van ontvangers die eigenlijk wel ooit goedgekeurd zijn en economisch afgeschreven zijn omdat ze niet meeer aan de huidige stand van de techniek meer kunnen voldoen.  (pace, pioneer, samsung)

Je zegt ook dat je Canal plus niet nodig hebt. Tja als je denkt dat je kunt blijven cardsharen kan het een keer mis gaan door verbeterde beveiligingsmethodes op de nieuwe kaart. (lees ook andere poosting over dit onderwerp) Het blijft natuurlijk wel altijd een gevecht tussen de kat en de muis.

En JA je hebt canal digitaal / TVV nodig want als ze toch echt de sleutel omdraaien heb je toch echt geen zenders en/of beeld meer van je favoriete programma's

Offline willymilan

• Nieuwe gebruiker
  • *

Ook storingen met een ascom
« Reactie #14 Gepost op: 10-05-2009, 10:23:31 »
Citaat van: henkyboy;33618
Hallo allemaal,

Groetjes,
                henkyboy

Heb ook regelmatige storingen sinds de wissel van de kaarten op de ascom. :(

M.vr.gr.
Willymilan
Pagina's: [1] 2

Share this topic...
In a forum
(BBCode)
In a site/blog
(HTML)

Archief