Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

13-05-2021, 05:50:47

Pagina's: [1]

Auteur Topic: nanoXX 9500HD small review  (gelezen 4529 keer)

Offline buizenbuzz

• Nieuwe gebruiker
  • *

nanoXX 9500HD small review
« Gepost op: 17-03-2009, 13:39:43 »
Ik heb me een nanoxx 9500HD sat.ontvanger gekocht. De resensies waren goed en de prijs viel mee. Gekocht bij van Hunen in Arnhem.

Mooie kast met genoeg aansluitingen
HDMI
AUDIO
RGB(scart)
USB
SATA
Ethernet

heeft een nederlands menu en is redelijk makkelijk te bedienen. Ook de AB is handig en overzichtelijk. Het menu laat altijd de mogelijkheden zien. Installatie is redelijk goed te doen. Ik heb een rotor en dat ging ook redelijk goed. Af en toe haperingen in de aansturing. Maar uiteindelijk is het gelukt. Atra1,2,3 en hotbird ingesteld. Het scannen kan met TP list. Die ook te downloaden is. Of SW blindscan. of lijst via internet. Het scannen heeft redelijk wat tijd nodig. Ook het bewerken van de kanalen lijst is tijdrovend. En die lijst laat niet zien of een kanaal fta of payed is. Wel is te scannen naar alleen FTA, TV,RADIO of ALL.

Zeer goed beeld en zeer goed geluid. HD is echt goed via HDMI natuurlijk.

De USB is te gebruiken voor een externe HD of USB stick. Hiermee wordt de ontvanger een PVR. Opnemen is zeer eenvouding en via een time-table is er een overzicht.
Omdat er maar 1 tuner in zit kan er alleen op die TP gekeken worden.
Het afspelen van XVID gaat niet goed. Dat blijft de ontvanger 'hangen' en reageert nergens meer op. Echt uitzetten dan. Het afspelen van mp3 gaat wel goed. Dus hiervoor is de ontvanger als mediaspeler te gebruiken. Bij grote HD duurt het echt veeel te lang om de dir.structuur in te lezen. denk aan vele minuten. Het apparaat neemt op in een appart formaat. Dus niet via computer te lezen. Wel neemt ie ook prima HD kanalen op.
Via sata bus heb ik nog geen ervaring opgedaan. De HD moet dan wel FAT32 format zijn!.

In het nederlands menu zitten af en toe nog engelse termen maar niet hinderlijk.
Het opstarten duurt wel een beetje lang.

Over het algemeen dus een goede ontvanger met prima beeld en geluid, hier en daar nog wat problemen met de mediaspeler.

Edit:
Nieuwe software in de ontvanger gezet versie 204700.
De ontvanger geeft nog weer mooier beeld voor de SD kanalen. Nu kun je de kanalen lijst ook bewerken per satelliet. Het afspelen van avi(xvid) film gaat beter, al is het nog met af en toe wat horten en stoen. Niet hinderlijk. Dit is Via de USB harddisk. Misschien gaat het via sata beter, Weet ik niet want die heb ik nog niet geprobeert. Bij sommige AVI gaat de ontvanger opnieuw booten. Dus nog niet goed. Het menu ziet er beter uit nu. Ander letter-type. Het scannen van de satellieten is sneller geworden.
Dus een goede verbetering.

Op De site van nanoxx staan nu software pakketten om verschillende dingen te doen. Een ftp programma, een trp speler en een editor voor de zender lijst, Ook handig.  Ik zal deze binnenkort gaan proberen.

groet
Buizenbuzz
« Laatst bewerkt op: 02-04-2009, 12:27:58 door buizenbuzz »

Offline goudvink

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #1 Gepost op: 12-06-2010, 20:11:34 »
nanoXX 9500HD

ik vind de opbouw van deze ontvanger niet zo je van het
het is allemaal niet zo logies
het in staleren dat ging goed  maar dan de zenderlijst dat is een
kriem het beeld is goed

Offline satboxman

• Premium gebruiker

« Reactie #2 Gepost op: 29-06-2010, 22:23:03 »
Citaat van: goudvink;39363
nanoXX 9500HD

ik vind de opbouw van deze ontvanger niet zo je van het
het is allemaal niet zo logies
het in staleren dat ging goed  maar dan de zenderlijst dat is een
kriem het beeld is goed

je kan de settings en lijsten op usb of hdd opslaan en na de soft ware update  weer er inzetten.
Pagina's: [1]

Share this topic...
In a forum
(BBCode)
In a site/blog
(HTML)

Archief

Buy this premium domain L8R.ORG