Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

02-03-2021, 21:38:53

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Geen regionale zenders TF7700HSCI  (gelezen 4088 keer)

Offline Pvanwell

• Nieuwe gebruiker
  • *

Geen regionale zenders TF7700HSCI
« Gepost op: 24-02-2009, 15:57:32 »
WIe kan mij helpen?
Ben in het bezit van een Topfield TF7700HSCI en DUO-block. Krijg geen regionale zenders op de ASTRA 23.5 ingeladen, krijg veel ingeladen, maar niet de gewenste zenders.
De schotel is goed uitgericht aangezien ik wel de regionale zenders op mijn Strong 8000 kan inladen, maar op de Topfield niet. Heb alles al geprobeerd. Maar het lukt me niet.
Heb dit forum hierop nagekeken en alles uitgeprobeerd, maar helaas..........
Wie kan mij helpen?

Offline zappsat

• Super Premium gebruiker

« Reactie #1 Gepost op: 24-02-2009, 20:52:53 »
Citaat van: Pvanwell;32906
WIe kan mij helpen?
Ben in het bezit van een Topfield TF7700HSCI en DUO-block. Krijg geen regionale zenders op de ASTRA 23.5 ingeladen, krijg veel ingeladen, maar niet de gewenste zenders.
De schotel is goed uitgericht aangezien ik wel de regionale zenders op mijn Strong 8000 kan inladen, maar op de Topfield niet. Heb alles al geprobeerd. Maar het lukt me niet.
Heb dit forum hierop nagekeken en alles uitgeprobeerd, maar helaas..........
Wie kan mij helpen?

het probleem in je topfield is dat de frequentie lijst niet up to date is.dus de freqenties voor de regionale zenders ontbreken waarschijnlijk en zul je handmatig toe moeten voegen.

Offline Pvanwell

• Nieuwe gebruiker
  • *

geen regionale zender Topfield 7700 HSCI
« Reactie #2 Gepost op: 25-02-2009, 14:03:37 »
Citaat van: zappsat;32915
het probleem in je topfield is dat de frequentie lijst niet up to date is.dus de freqenties voor de regionale zenders ontbreken waarschijnlijk en zul je handmatig toe moeten voegen.

Allereerst ben ik een leek op dit gebied, dus ik zou graag hulp van buitenaf zeer op prijs stellen.
Heb heel veel frequenties handmatig uitgeprobeerd, maar ik zal wel iets niet goed doen. Kan iemand mij soms aan de juiste frequentielijst helpen of mij mededelen waar ik deze eventueel kan downloaden? Heb wel, zoals ik op diverse sites heb gelezen de instelling 11914 gebruikt.
Heb een duo lnb, moet ik soms iets met de disecq-instelling doen? Staan off als ik aan het laden ben. Zo ja, hoe moet ik deze dan instellen. Heb geen disecq-motor. Dus enkel een duo-lnb van Canaal digitaal.
Bij voorbaat dank.
Nel van Well

Offline MrSat

• Global Moderator

« Reactie #3 Gepost op: 25-02-2009, 15:53:39 »
Je moet idd de LNB instellingen in de ontvanger goed zetten. Anders gaat het namelijk nooit werken

Zet bij ASTRA (19)  Disecq 1.0 op A of 1 en ASTRA3 (23,5) Disecq op B of 2

Bewaar deze instellingen en ga nu naar het kanaalzoekmenu.

Kies nu als satelliet ASTRA3 , selecteer hiernaast netwerk "aan" en laat de ontvanger zoeken!

Kanaallijsten zijn te vinden op http://www.canaldigitaal.nl

Offline Pvanwell

• Nieuwe gebruiker
  • *

Geen regionale zenders Topfield TF7700HSCI
« Reactie #4 Gepost op: 27-02-2009, 12:10:47 »
Citaat van: MrSat;32934
Je moet idd de LNB instellingen in de ontvanger goed zetten. Anders gaat het namelijk nooit werken

Zet bij ASTRA (19)  Disecq 1.0 op A of 1 en ASTRA3 (23,5) Disecq op B of 2

Bewaar deze instellingen en ga nu naar het kanaalzoekmenu.

Kies nu als satelliet ASTRA3 , selecteer hiernaast netwerk "aan" en laat de ontvanger zoeken!

Kanaallijsten zijn te vinden op http://www.canaldigitaal.nl

Het is gelukt met de info die je me gegeven hebt
Hartelijk dank voor de informatie. Sorry dat ik zo laat reageer, maar had niet eerder de tijd.
Had inderdaad de lnb-instellingen niet goed staan. Tevens de disecq instellingen op uit staan, met de gedachten dat dat niet nodig was met een duo-lnb.
Fijn dat er op forums mensen zoals jij :king::pzijn die je goed op weg helpen, vooral voor mensen die a-technisch zijn zoals ik. Dus nogmaals hartelijk bedankt
Groet
Nel:drugged:

Offline MrSat

• Global Moderator

« Reactie #5 Gepost op: 27-02-2009, 14:05:22 »
Ik ben blij voor je dat het gelukt is!

Het enigste wat mij altijd in dit soort zaken bevreemd zeker bij nieuwe ontvangers

"Waar is de service van de handelaar waar je hem gekocht hebt?" en dan denk ik "vaak ver weg!"

--> Het is altijd een leer voor satellietbezitters en starters op dit gebied dat het niet altijd de prijs is die de aankoop interessant maken maar ook de service/nazorg, eerlijkheid en kundigheid van de leverancier. <--

Offline Pvanwell

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #6 Gepost op: 27-02-2009, 23:48:38 »
Citaat van: MrSat;32975
Ik ben blij voor je dat het gelukt is!

Het enigste wat mij altijd in dit soort zaken bevreemd zeker bij nieuwe ontvangers

"Waar is de service van de handelaar waar je hem gekocht hebt?" en dan denk ik "vaak ver weg!"

--> Het is altijd een leer voor satellietbezitters en starters op dit gebied dat het niet altijd de prijs is die de aankoop interessant maken maar ook de service/nazorg, eerlijkheid en kundigheid van de leverancier. <--

Ben het volkomen met je eens, heb bij de aankoop van een nieuwe receiver niet zo zeer naar de prijs gekeken, maar naar de recenties, die als goed merk was weergegeven. Je weet niet altijd van tevoren hoe de nazorg van zo'n aankoop is.
Ook op diverse sateliet-forums wordt er niet altijd een duidelijk antwoord gegeven,heel vaak vaag. Vandaar dat ik een pluim aan je wilde geven, dat ik zo'n duidelijk antwoord op mijn vraag heb gekregen. Chapeau!!!!!! :xmaswink:
Groet
Nel van Well

Offline MrSat

• Global Moderator

« Reactie #7 Gepost op: 28-02-2009, 14:08:49 »
Ik ga blozen ;-)
Pagina's: [1]

Share this topic...
In a forum
(BBCode)