Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

24-09-2020, 04:15:52

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Update TF 4000pvr  (gelezen 2751 keer)

Offline Pienjo

• Nieuwe gebruiker
  • *

Update TF 4000pvr
« Gepost op: 13-02-2009, 13:15:42 »
Hallo,

Wie kan mij duidelijk uitleggen hoe ik de firmware van mijn ontvanger kan updaten.

Welke programma's zijn daarvoor nodig?
Ik heb wel al wat op sites van Topfield gekeken en daar heb ik de laatste firmware gevonden.
Maar hoe breng ik dit vervolgens over naar mijn ontvanger?

Offline MrSat

• Global Moderator
  • Super Premium gebruiker

Update TF 4000pvr
« Reactie #1 Gepost op: 13-02-2009, 22:13:44 »
De methode die hieronder wordt meestal gebruikt voor STB's inclusief PVR die zijn uitgerust met een seriële poort (RS232).

De volgende punten zijn nodig om te upgraden.

- Seriële kabel (RS232)
- Geschikte firmware voor je ontvanger downloaden
- uploadprogramma voor de Topfield voor RS232C (TFD_DOWN voor Windows: XP / Vista 32)

Start TFD_down en "open" de topfield firmware voor jouw ontvanger in dit proggie. Sluit de RS232 kabel aan op je PC en ontvanger. Druk hierna op "start" in het TFD_down proggie. De ontvanger programmeeerd nu de firmware in de ontvanger. Hierna ALTIJD een fabrieksreset uitvoeren. (dit vindt je in het menu van de ontvanger als hij klaar is met de upgrade)  Je moet hierna wel de settings weer goed zetten van de lnb en de kanalen weer opnieuw laten inscannen.

De firmware, software en handleiding zijn te downloaden via de bekende sites.

http://www.topfield.co.kr
http://www.rebox.nl
http://www.bombeeck.nl

SU6

Offline Pienjo

• Nieuwe gebruiker
  • *

Update TF 4000pvr
« Reactie #2 Gepost op: 14-02-2009, 15:57:16 »
MrSat,

Ik heb bovenstaande uitgevoerd, maar het is mij niet gelukt.
Tfbulk.inf moet je op de een of andere manier kunnen installeren en daar gaat het bij mij al mis; dat lukt dus niet (er komt een foutmelding in beeld).

Ik heb een kabel met USB-uitgang.
Hiervoor heb ik al de USB-files c.q. programma's gedownload, maar ook dat werkt niet.

Ook opvallend is, is dat er een versie geinstalleerd is op mijn ontvanger op 27 april 2006.
Dit is versie TF-JPC 4.58.83.
Hoe deze update geinstalleerd is weet ik niet, want ik heb de ontvanger al sinds 2004.
Kan het zijn dat de software via OTA is geinstalleerd?
Waarom lukt het nu dan niet om de software van 16 maart 2007 te installeren?
« Laatst bewerkt op: 14-02-2009, 16:22:09 door Pienjo »

Offline MrSat

• Global Moderator
  • Super Premium gebruiker

Update TF 4000pvr
« Reactie #3 Gepost op: 14-02-2009, 18:20:42 »
Vanzelf komt er geen nieuwe firmware op!  Dat is zeker. Misschien dat je ontvanger wel eens ter reparatie bij iemand heb gebracht die er ook deze nieuwe firmware heeft ingezet. Mischien dat je dit per ongeluk toch zelf gedaan hebt??

Voor de update zal je toch een RS232  kabel moeten aanschaffen (7,50 euro) bij je plaatselijke computer leverancier.  Daarmee moet het gaan.  Een update middels USB gaat niet lukken!!

Let wel dat je de juiste firmware voor je ontvanger programmeerd. je zult zien dat je allemaal verschilende versies hebt. Check je HW (=hardware)  in het menu van je ontvanger (ontvangerstatus).  Alleen deze firmware zal werken en geprogrammeerd kunnen worden zonder foumeldingen etc.
Pagina's: [1]

Share this topic...
In a forum
(BBCode)
In a site/blog
(HTML)

`