Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

31-03-2023, 09:01:08

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Hardware check en advies nieuwe installatie  (gelezen 3927 keer)

Offline Kveldulv

• Nieuwe gebruiker
  • *

Hardware check en advies nieuwe installatie
« Gepost op: 08-02-2009, 20:20:51 »
Hello,

Ik ben nieuw hier en ook nieuw in heel het satelliet gebeuren. Vandaar een hele hoop vragen, hopelijk staat het hier goed :)

Binnenkort verhuizen we en we hebben gekozen voor een satelliet opstelling met TV Vlaanderen Digitaal. Plaatsing van een schotel is geen probleem. We gaan ook alle bekabeling in de muren inwerken en contactdozen voorzien, aangezien we toch aan het renoveren zijn.

Dit zijn de voornaamste eisen:
- 2 decoders, Waarvan 1 deftige met HDMI output, PVR en minstens dual tuner voor in de living. En een simpele, met scart output, voor in de slaapkamer.
- 4 slaapkamers en 1 grote living. Ik wil elke kamer voorzien met 2 aansluitingen. In de living zou ik er 4 willen omdat we later eventueel voor een quad tuner willen gaan. Om ook een cable mess te voorkomen en de mogelijkheid open te laten om de tv langs eender welke kant van de ruimte te kunnen zetten zou ik zelfs overwegen om 8 aansluitingen te plaatsen, 4 aan elke kant.

Ik heb bij cardwriter.nl gekeken voor prijzen (of iemand een beter voorstel?). Dit is ongeveer wat ik samen gesteld heb.
- voor in de slaapkamer: Rebox RE 2701 S PVR of Dreambox DM 100
- voor in de living: Dreambox 800 of 8000
- Triax schotel 78cm (om de mogelijkheid open te houden om later Astra en Hotbird tegelijk te ontvangen) en een muurbevestiging (hoeft niet draaibaar te zijn)
- Octo LNB (momenteel geen voorkeur voor een merk of model)
- SmartWi
- contacdozen met dubbele satelliet aansluitingen
- bekabeling

Mis ik iets? Aanraders?