Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

31-03-2023, 09:01:08

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Hardware check en advies nieuwe installatie  (gelezen 3927 keer)

Offline Kveldulv

• Nieuwe gebruiker
  • *

Hardware check en advies nieuwe installatie
« Gepost op: 08-02-2009, 20:20:51 »
Hello,

Ik ben nieuw hier en ook nieuw in heel het satelliet gebeuren. Vandaar een hele hoop vragen, hopelijk staat het hier goed :)

Binnenkort verhuizen we en we hebben gekozen voor een satelliet opstelling met TV Vlaanderen Digitaal. Plaatsing van een schotel is geen probleem. We gaan ook alle bekabeling in de muren inwerken en contactdozen voorzien, aangezien we toch aan het renoveren zijn.

Dit zijn de voornaamste eisen:
- 2 decoders, Waarvan 1 deftige met HDMI output, PVR en minstens dual tuner voor in de living. En een simpele, met scart output, voor in de slaapkamer.
- 4 slaapkamers en 1 grote living. Ik wil elke kamer voorzien met 2 aansluitingen. In de living zou ik er 4 willen omdat we later eventueel voor een quad tuner willen gaan. Om ook een cable mess te voorkomen en de mogelijkheid open te laten om de tv langs eender welke kant van de ruimte te kunnen zetten zou ik zelfs overwegen om 8 aansluitingen te plaatsen, 4 aan elke kant.

Ik heb bij cardwriter.nl gekeken voor prijzen (of iemand een beter voorstel?). Dit is ongeveer wat ik samen gesteld heb.
- voor in de slaapkamer: Rebox RE 2701 S PVR of Dreambox DM 100
- voor in de living: Dreambox 800 of 8000
- Triax schotel 78cm (om de mogelijkheid open te houden om later Astra en Hotbird tegelijk te ontvangen) en een muurbevestiging (hoeft niet draaibaar te zijn)
- Octo LNB (momenteel geen voorkeur voor een merk of model)
- SmartWi
- contacdozen met dubbele satelliet aansluitingen
- bekabeling

Mis ik iets? Aanraders?
Hier heb ik nog wel een aantal vragen bij. Vooral bij de Dreambox 8000. Momenteel heb ik een HTPC om dvd's en mkv af te spelen. Het is een extra device en luidruchtig dus geen must om te behouden. Als ik het goed begrijp is de 8000 een volwaardig vervanger daarvoor? Ik heb nu al wel veel gelezen over de 8000, maar is die echt z'n geld waard? Of anders HTPC combineren met een 800. Wat zou het beste zijn?

Qua bekabeling had ik gedacht om een rol te kopen. Maar hoeveel meter kan je best als maximum hanteren zonder signal loss? Of is het misschien eerder aan te raden om voorgemaakte kabels te kopen, waar ik dan één kant afknip voor de contactdozen?
We zouden dan alle kabels buiten laten komen aan de schotel maar enkel die aansluiten op de LNB waar ook effectief een ontvanger op aangesloten wordt.
Is het trouwens mogelijk om alle 8 aansluitingen van de LNB samen te laten komen in een soort van splitter of verdeelbox of hoe je het ook wilt noemen. En het vandaar langs 1 kabel het huis in te laten lopen en op een centrale plaats terug gaan splitten naar de verschillende kabels. Bestaat zoiets?

Alle andere tips en advies is altijd welkom :)
Ik heb al een aantal fora nagelezen, eveneens installation guides. Maar in feite zegt dat niet zo veel als je er nog nooit mee gewerkt hebt. Je weet gewoon niet waar op te letten.

Grtz!

Offline MrSat

• Global Moderator
  • Super Premium gebruiker

Hardware check en advies nieuwe installatie
« Reactie #1 Gepost op: 14-02-2009, 14:28:40 »
Wat geeft meneer Cardwiter voor antwoorden op jouw vragen? Ben erg benieuwd ;-)
Pagina's: [1]

Share this topic...
In a forum
(BBCode)
In a site/blog
(HTML)

Archief

Buy this premium domain L8R.ORG