Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

01-10-2020, 06:09:45

`

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Sab Explorer PVR SC opnameprobleem  (gelezen 2695 keer)

Offline mickvangool

• Reguliere gebruiker
  • **

Sab Explorer PVR SC opnameprobleem
« Gepost op: 07-01-2009, 22:45:33 »
Ik heb een Canaldigitaal smartcard in mijn ontvanger. De uitgang van LNB1 out is verbonden met LNB2 in. Alle Satellieten zijn ingesteld op tuner 1 met tuner 2 in loop. Sinds kort heb ik een probleem met opnemen van een van de Ned commerciele kanalen op de hard disk terwijl ik naar Ned 1 kijk. Na een tijdje begint Ned 1 te stotteren en de opname gaat op zwart (wordt wsch niet meer gedecodeerd). Bij de instellingen van service zoeken zie ik dan dat de instelling van ASTRA1 van tuner1 naar tuner2 is gegaan. Terugzetten van de instelling voor ASTRA1 naar tuner1 verhelpt het probleem tijdelijk maar na enige tijd begint het stotteren opnieuw, ook als ik dan de opname heb gestopt. De enige oplossing is de ontvanger uit en aanzetten. Is er iemand anders die dit probleem heeft gehad en is er een oplossing?

Offline knot

• Super gebruiker

« Reactie #1 Gepost op: 25-01-2009, 13:01:46 »
Citaat van: mickvangool;32081
Ik heb een Canaldigitaal smartcard in mijn ontvanger. De uitgang van LNB1 out is verbonden met LNB2 in. Alle Satellieten zijn ingesteld op tuner 1 met tuner 2 in loop. Sinds kort heb ik een probleem met opnemen van een van de Ned commerciele kanalen op de hard disk terwijl ik naar Ned 1 kijk. Na een tijdje begint Ned 1 te stotteren en de opname gaat op zwart (wordt wsch niet meer gedecodeerd). Bij de instellingen van service zoeken zie ik dan dat de instelling van ASTRA1 van tuner1 naar tuner2 is gegaan. Terugzetten van de instelling voor ASTRA1 naar tuner1 verhelpt het probleem tijdelijk maar na enige tijd begint het stotteren opnieuw, ook als ik dan de opname heb gestopt. De enige oplossing is de ontvanger uit en aanzetten. Is er iemand anders die dit probleem heeft gehad en is er een oplossing?

je kan met doorlussen geen twee verschillende zenders tegelijk opnemen.tenzij ze van de zelfde transponder zijn.
dus rtl4 en ned1 tegelijk met loop gaat niet, wel ned1 en ned2.
oplossing elke tuner een eigen lnb-ingang(twinlnb)
succes!

Offline mickvangool

• Reguliere gebruiker
  • **

« Reactie #2 Gepost op: 01-02-2009, 18:22:24 »
Citaat van: knot;32382
je kan met doorlussen geen twee verschillende zenders tegelijk opnemen.tenzij ze van de zelfde transponder zijn.
dus rtl4 en ned1 tegelijk met loop gaat niet, wel ned1 en ned2.
oplossing elke tuner een eigen lnb-ingang(twinlnb)
succes!

Bedankt voor je reactie, maar ik begrijp dit niet helemaal want normaal lukt het me met een doorgeluste LNB prima om RTL4 op te nemen en NED1 te kijken. Het probleem dat de instelling van het kanaal op de ontvanger op de doorgeluste LNB2 springt en het signaal begint te stotteren heb ik zo nu en dan en dit gebeurt dan na bv een uur. Ik heb een technisat schotel met 4 lnbs maar met een enkele uitgang.
Pagina's: [1]

Share this topic...
In a forum
(BBCode)
In a site/blog
(HTML)

Archief

Buy this premium domain L8R.ORG