Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

28-02-2021, 01:51:42

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Help!!!  (gelezen 2159 keer)

Offline Rocky

• Nieuwe gebruiker
  • *

Help!!!
« Gepost op: 05-01-2009, 11:44:07 »
beste medeforummers,
wie wil de moeite nemen om mijn probleem(pje) op te lossen.
Het volgende ik heb een Topfield 7700hsce op zich voldoet het apparaat maar ik ontvang geen astra3 kanalen zoals de regio's. op dezelfde aansluiting doet mijn philips 2210 het uitstekend. wie wil de moeite nemen om in Jip en Jannetje's taal mij uit te leggen welke instellingen en/of handelingen ik moet doen om de Astra 3 kanalen te kunnen ontvangen. Mijn installatie is als volgt ;Triax 90cm?, twee aparte lnb's, 9/16 switch, diverse tv's en receivers.
bijvoorbaat dank

Offline MrSat

• Global Moderator
  • Super Premium gebruiker

Help!!!
« Reactie #1 Gepost op: 05-01-2009, 20:09:04 »
Huh 9/16 switch???    Bedoel je een Diseqc switch?? ((dat is een kastje wat tussen de kabel zit om te schakelen tussen de ASTRA en ASTRA3 satelliet) Of is de 9/16 switch zo'n grote switch met 16 uitgangen??

Ontvangen van de regiokanalen en andere kanalen is eenvoudig:

Ten eerste je satellietontvanger is net als een computer een dom ding als je niet verteld wat die moet doen.

Eigenlijk geldt voor de meeste satellietontvangers  het volgende:

Ga in je menu op zoek naar de instellingen van je LNB en satelliet.  Geef in dit menu aan op welke ingang van je Diseqc schakelaar welke satelliet bevindt.

We gaan er even van uit dat voor jouw geld

ASTRA  = 1 of A  ingang
ASTRA3 = 2 of B ingang

In het LNB menu zet je nu de instellingen zo dat bij satelliet ASTRA (19 graden Oost) de instelling Disecq 1.0 op 1 of A staat  en satelliet ASTRA3 op Disecq 1.0 op B of 2 staat.

OK? dit voor elkaar? Wanneer het antwoord JA is zal je tegen de ontvanger moeten zeggen dat die kanalen gaat zoeken op de satelliet.  Vast en zeker zit er een zoek menu voor kanalen !!  Kies voor ASTRA3 en laat de ontvanger zoeken met NETWERK op "aan"en de zoekmode op FTA+gecodeerd (als dit erop zit)  Komen er wel kanalen maar niet de kanalen die je wilt dan kan het zijn dat de frequentie niet in de lzoeklijst staat. Het juiste middel hiertegen is dat je ontvanger handmatig op een frequentie laat zoeken.
Deze frequenties vindt je eigenlijk overal op internet.

Voor de canal digitaal kanalen bijv. hier:

http://www.canaldigitaal.nl/uploadedFiles/6_Klantenservice/Klantenservice/Downloads/canaldigitaal-zenderlijst-tv-radio.pdf

Ga op zoek in je menu naar handmatig kanalen zoeken en voer de juiste satelliet en frequentie gegevens zoals je die in bovengenoemde lijst kan vinden. Laat je ontvanger nu zoeken en kanalen worden in de regel achteraan toegevoegd.

Ik hoor wel of het gelukt is.
« Laatst bewerkt op: 05-01-2009, 20:12:34 door MrSat »

Offline Rocky

• Nieuwe gebruiker
  • *

help!!!!
« Reactie #2 Gepost op: 05-01-2009, 20:47:57 »
Hallo mr sat.
het is een switch met diseq 9 in (2x 4 quatro lnb) en 1 x terrestrisch met 16 receiver aansluitingen. werkt op zich voortreffelijk bij de andere receivers alleen de Topfield geeft problemen. Ik ga morgen je suggesties proberen . bedankt voor je snelle reactie.
Rocky
Pagina's: [1]

Share this topic...
In a forum
(BBCode)
In a site/blog
(HTML)

`