Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

16-10-2021, 10:42:17

`

Pagina's: [1]

Auteur Topic: ST5 USB & Firmware  (gelezen 5001 keer)

Offline stobbe

• Nieuwe gebruiker
  • *

ST5 USB & Firmware
« Gepost op: 24-12-2008, 15:18:30 »
Er is een uitdaging... Tijdens het upgraden van de firmware knalde de aardlek eruit. Nu is de ST5 niet meer bootable. In het display staat C111 en meer gebeurt er niet.

De vraag is hoe ik nu de fabrieksinstellingen kan terugzetten.  Op geen enkel vlak is nog toegang te krijgen tot het menu omdat er geen beeld meer verschijnt.

Willen jullie meedenken hoe ik dit kan oplossen anders weinig TV deze kerst.

Offline dauw2000

• Nieuwe gebruiker
  • *

ST5 USB & Firmware
« Reactie #1 Gepost op: 24-12-2008, 20:44:13 »
Citaat van: stobbe;31785
Er is een uitdaging... Tijdens het upgraden van de firmware knalde de aardlek eruit. Nu is de ST5 niet meer bootable. In het display staat C111 en meer gebeurt er niet.

De vraag is hoe ik nu de fabrieksinstellingen kan terugzetten.  Op geen enkel vlak is nog toegang te krijgen tot het menu omdat er geen beeld meer verschijnt.

Doe de volgende stappen zoals hierna beschreven. Al verscheidene keren de 2° methode toegepast met een "sx5-usb". Dit is eenvoudig en lukt aardig. Daarna terug de gewenste software erop plaaatsen

Two forms to remove our S4 from the U:C:I (to carry out first soluccion we prepared the cable null mode and we used software mitega tools to force the load) 1ª SOLUCCION. 1. We changed firmware putting the 1,07 official of the pagina mvision like UPDATE BOOTLOADER. 2. When it finishes, we verified that it has loaded or, in the section utilidades/información of the system, once this or we extinguished it and we ignite it of atras. 3. We loaded the file 2.02.ups of tio Max with UPDATE S/W and verified that this good loaded again in the section utilidades/información of the system. 4. Once verified we return to extinguish and to ignite of atras, and finally we looked for the file scam-1.02.exx we give or two once him and finishes reading. It appears to you a ready screen of ok and. 2ª SOLUCCION. 1. We ignite the S4. 2. While he appears in display boot..., mantenemoss tightened the button of the frontal panel, (superior arrow), and the S4 enters way test (it is possible to be read in the frontal) 3, In the screen appear several options to testear the operation of the S4, completes it is load default, we give ok, and us dira that has been caragado, we extinguished by detras, and we return to ignite, and it already must be operative. NOTE: without with no of these two solucciones we have been able to recover ours deco, only nonquedaria to connect jtag, of which at the moment and to date of today there are no data of like doing it. (these metodos are compilations removed from several webs and written by its users single it limits to me to unite them)

Offline zappsat

• Super Premium gebruiker

ST5 USB & Firmware
« Reactie #2 Gepost op: 24-12-2008, 22:04:35 »
het enige wat je kan proberen is met een nulmodemkabel en dan geforceerd laden dat werkt . met het mitega boot programma.lukt dat echt niet dan is er maar 1 oplossing en dat is met een j-tag die je zelf normaal gezien niet tot je beschikking hebt.alleen de officiele dealers. weet niet waar je hem vandaan hebt. maar mocht het een probleem opleveren geef maar even een seintje en dan los ik het voor je op.

Offline stobbe

• Nieuwe gebruiker
  • *

Als dat zou kunnen..
« Reactie #3 Gepost op: 24-12-2008, 22:54:52 »
Ik heb de ST5 uit Belgie. woon zelf in Rotterdam waar ook de importeur zit. Als jij niet al te ver weg woont zou ik heel graag gebruik van je diensten maken.

Waar ik zo op kerstavond een nul modem kabel vandaan moet halen was mij ook onbekend. Op mijn werk liggen ze voor het grijpen, maar daar is pas op 5 jan weer iemand.

Offline stobbe

• Nieuwe gebruiker
  • *

Werkt jammer genoeg niet
« Reactie #4 Gepost op: 24-12-2008, 23:10:28 »
Citaat van: dauw2000;31792
Doe de volgende stappen zoals hierna beschreven. Al verscheidene keren de 2° methode toegepast met een "sx5-usb". Dit is eenvoudig en lukt aardig. Daarna terug de gewenste software erop plaaatsen

Two forms to remove our S4 from the U:C:I (to carry out first soluccion we prepared the cable null mode and we used software mitega tools to force the load) 1ª SOLUCCION. 1. We changed firmware putting the 1,07 official of the pagina mvision like UPDATE BOOTLOADER. 2. When it finishes, we verified that it has loaded or, in the section utilidades/información of the system, once this or we extinguished it and we ignite it of atras. 3. We loaded the file 2.02.ups of tio Max with UPDATE S/W and verified that this good loaded again in the section utilidades/información of the system. 4. Once verified we return to extinguish and to ignite of atras, and finally we looked for the file scam-1.02.exx we give or two once him and finishes reading. It appears to you a ready screen of ok and. 2ª SOLUCCION. 1. We ignite the S4. 2. While he appears in display boot..., mantenemoss tightened the button of the frontal panel, (superior arrow), and the S4 enters way test (it is possible to be read in the frontal) 3, In the screen appear several options to testear the operation of the S4, completes it is load default, we give ok, and us dira that has been caragado, we extinguished by detras, and we return to ignite, and it already must be operative. NOTE: without with no of these two solucciones we have been able to recover ours deco, only nonquedaria to connect jtag, of which at the moment and to date of today there are no data of like doing it. (these metodos are compilations removed from several webs and written by its users single it limits to me to unite them)

In dit geval is er geen sprake meer van een "boot". Steenvast is op het display te lezen "C111" meteen zodra de ST5 wordt aangezet. Normaal verschijnt eerst inderdaad de term boot... Jammer maar zeer bedankt voor het meedenken.

Offline argos1603

• Reguliere gebruiker
  • **

upgrade c111
« Reactie #5 Gepost op: 29-12-2008, 15:49:39 »

hier hetzelfde probleem, iemand al een oplossing gevonden? geen aardlekprobleem ik neem aan updatesoftware.
« Laatst bewerkt op: 29-12-2008, 15:51:43 door argos1603 »

Offline icon0022

• Nieuwe gebruiker
  • *

ST5 USB & Firmware
« Reactie #6 Gepost op: 29-12-2008, 19:10:43 »

Heb hier hetzelfde probleem, niks mee aan te vangen het display geeft 111 aan maar zit zo vast als een anker. Ik ben ook maar een beginner.
"Be nice to people on your way up, because you\'re going to meet them all on your way down." ~ Jimmy Durante

Offline icon0022

• Nieuwe gebruiker
  • *

Helptool
« Reactie #7 Gepost op: 29-12-2008, 20:13:47 »
Download
http://www.mvision.tv/descarga/utili...oolsSx2.11.rar

Start deze util op je PC en sluit je S5 aan op de COM poort met een 0-modem kabel.
Zet de taal eerst even op engels, tenzij je spaans goed is ;-)
Selekteer de firmware file.
kies upload firmware, je moet dan even je ontvanger uit en weer aanzetten.
Als het goed gaat wordt de firmware dan weer geladen.

Nu moet je ontvanger weer werken.

Michel.

Deze URL heb ik gevonde op het forum, hier werkt hij weer.
icon0022:teeth:
"Be nice to people on your way up, because you\'re going to meet them all on your way down." ~ Jimmy Durante

Offline argos1603

• Reguliere gebruiker
  • **

ST5 USB & Firmware
« Reactie #8 Gepost op: 29-12-2008, 22:44:50 »
Citaat van: icon0022;31863
Download
http://www.mvision.tv/descarga/utili...oolsSx2.11.rar

Start deze util op je PC en sluit je S5 aan op de COM poort met een 0-modem kabel.
Zet de taal eerst even op engels, tenzij je spaans goed is ;-)
Selekteer de firmware file.
kies upload firmware, je moet dan even je ontvanger uit en weer aanzetten.
Als het goed gaat wordt de firmware dan weer geladen.

Nu moet je ontvanger weer werken.

Michel.

Deze URL heb ik gevonde op het forum, hier werkt hij weer.
icon0022:teeth:

dank aan icon0022,
werkt bij mij ook weer perefekt

Offline argos1603

• Reguliere gebruiker
  • **

st5 bootloader
« Reactie #9 Gepost op: 02-01-2009, 15:38:02 »
heb alleen nog het volgende probleem:

hoe laadt je de firmware met tools for S by mitega in de bootloader

hij staat nu wel op de C disk maar wil graag in the boot hebben

alvast bedankt bij voorbaat en voor iedereen een gezond 2009

Offline zappsat

• Super Premium gebruiker

bootloader
« Reactie #10 Gepost op: 03-01-2009, 08:13:39 »
nu gewoon overnieuw met een usb sticky de software in de bootloader laden is de gemakkelijkste weg
en anders in het miwega programma bootloader aanvinken
Pagina's: [1]

Share this topic...
In a forum
(BBCode)
In a site/blog
(HTML)

Archief

Buy this premium domain L8R.ORG