Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

08-03-2021, 10:53:13

`

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Humax foxsat HD recorder bbc/itc freesat systeem  (gelezen 8037 keer)

Offline sekhmet85

• Nieuwe gebruiker
  • *

Humax foxsat HD recorder bbc/itc freesat systeem
« Gepost op: 16-12-2008, 22:08:59 »
(mja titel moet natuurlijk itv zijn :p )

Ik heb al sinds een paar jaar een grote satellietschotel met 3 LNB voor Astra 1 +2 + Hotbird, mijn satellietontvanger is een simpele sab explorer. (heeft geen harde schijf of niets en connecteert enkel met scart)

Ik kijk vooral naar de RAI en naar BBC, ITV, etc...

Nu hebben mijn ouders beneden sinds kort telenet digital tv en ik vind die functionaliteiten van 2 programma's tegelijk opnemen, harde schijf, hd-zenders... wel heel handig. Bovendien heeft de UK sinds kort Freesat, een systeem waarbij je geen abonnement nodig hebt en gratis nog een paar extra hd-kanalen vanuit de UK kunt ontvangen.

Omdat ik al een Astra 2 heb, zou ik zo een foxsat hd recorder kopen (omdat je toch geen kaartje of abon of etc... nodig hebt) die veel functionaliteiten heeft die op de telenet box lijken maar dan voor alle bbc en itv kanalen:)

Zoals:
freesat HD and SD channel recording

Simultaneous viewing of one channel and recording another channel

Record 2 channels at the same time

Receive HDTV signals (MPEG-4 AVC/H.264 and MPEG-2)

Under 1W power consumption in standby

HDMI-digital interface for perfect transmission of picture and sound

Simultaneous playing of transmissions over HDMI, Composite or Scart

Easy installation and operation

Resolution format: 1080i, 720p, 576p, 576i

DVB-S2 and DVB-S compatible

Ethernet Support (for future use)

Full colour high resolution electronic programme guide

Dolby digital audio output (S/PDIF)

Automatic software upgrade via satellite

Upscaling Standard Definition channels

Audio description / One touch subtitle

Massive 320GB HDD

Dimensions (Width x Height x Depth): 380 x 55 x 252 mm

Weight: 3.1 kg

Nu is mijn vraag: heeft iemand ervaring met het bbc freesat systeem? Zal ik iets extras moeten installeren of mag ik gewoon mijn eerste ontvanger vervangen door dit nieuwe model?
« Laatst bewerkt op: 16-12-2008, 22:12:18 door sekhmet85 »

Offline ppja4

• Nieuwe gebruiker
  • *

freesat
« Reactie #1 Gepost op: 30-12-2008, 02:38:52 »
Als je BBC en ITV bekijkt dan heb je al ervaring met freesat.
Ik heb sinds kort ook simpele ontvanger en kan alleen de SD kanalen bekijken.
De uitbreidingen die jij noemt komen niet van freesat, maar van de ontvanger.

Volgens mij heeft de ontvanger die je daar noemt dan 2 tuners en om die te kunnen gebruiken om 2 kanalen te ontvangen zul je of tegen beperkingen aanlopen of anders waarschijnlijk iets aan je schotel moeten veranderen ( je hebt geloof ik dan 2 lnb's en nog wat dingen nodig).

Daarnaast zit er bij de ontvanger een harddisk die het mogelijk maakt om de programma's op te nemen en af te spelen, dit gaat dan om alle vrij te ontvangen kanalen.

Kan er nog niet veel reviews over vinden, laat het horen als hij (niet) bevalt.
Klinkt wel goed, enige gevonden review:
http://www.techradar.com/reviews/audio-visual/digital-tv-recorders/humax-foxsat-hdr-489319/review

Offline HansM

• Nieuwe gebruiker
  • *

Humax FOXSAT-HDR is niet altijd een HDR
« Reactie #2 Gepost op: 23-03-2011, 20:48:58 »
Een laat antwoord: pas op met de Humax FOXSAT-HDR. HDR betekent natuurlijk hard disk recorder. De box heeft een slot voor een CI module. Hij is dus bedoeld om ook andere dan de freesat kanalen te ontvangen. En inderdaad kan dat. MAAR: niet-freesat kanalen kan je NIET OPNEMEN, anders dan het programma dat je bekijkt!!  Dit is bevestigd door hun technische dienst. Ik vind het totaal onbegrijpelijk dat een firma zoiets op de markt brengt. Wil je alleen Freesat kanalen opnemen: prima. Niet-freesat kanalen: vergeet het. Het gekke is dat als je tunet op de freesat kanalen alsof het niet-freesat kanalen zijn, dat je die dan ook niet op kan nemen! De enige verklaring die ik heb, is dat de Britse eiland mentaliteit hier aan het werk is.
Pagina's: [1]

Share this topic...
In a forum
(BBCode)
In a site/blog
(HTML)

Archief

Buy this premium domain L8R.ORG