Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

20-04-2021, 12:24:13

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Hoe nieuw firmware op de Maxplus HTS 2100s installeren  (gelezen 18672 keer)

Offline hugotanghe

• Nieuwe gebruiker
  • *

Hoe nieuw firmware op de Maxplus HTS 2100s installeren
« Gepost op: 24-11-2008, 15:54:06 »
Hallo kan er iemand mij op weg helpen om nieuwe firmware te installeren op mijn satelliet ontvanger.

Waar kan ik de recentste sofware vinden?

Heb ik een hulpprogramma nodig en zo ja waar kan ik dit vinden?

Ik wil mijn laptop aansluiten op de ontvanger en heb hierop geen RS 232 uitgang. Kan ik dit oplossen met een USB RS 232 omzetter? Lukt dit? Zijn alle USB RS 232 omvormers geschikt?

PS: ik ben nieuw op dit forum. Het is mijn bedoeling me hier technisch bij te werken en ook de verborgen kantjes van de MaxPlus 2100 S te leren kennen. Alle info is dus welkom.

Bedankt voor de hulp!:confused:

Offline leunens

• Super gebruiker

usb to serial / upgrade
« Reactie #1 Gepost op: 24-11-2008, 16:26:56 »
had zelfde probleem , koop je een moderne laptop en plots heb je geen seriel aansluiting meer , maar voor alles is er een oplossing , ik gebruik nu een verloopstekker usb<>seriel van ednet ( in belgie €22. ) dit werkt perfect met windows xp en vista
( wel opletten met heel goedkope setjes , gewoonlijk zijn die beperkt in de besturing en kun je zelf geen com poort toewijzen wat sommige up/downloud programa's vragen )

voor de upgrade van je ontvanger ga je het beste naar de site van de fabrikant , verder volg je de instructie's in de handleiding van je toestel

groetjes en succes

Offline hugotanghe

• Nieuwe gebruiker
  • *

Bedankt voor de info
« Reactie #2 Gepost op: 25-11-2008, 11:03:11 »
Bedankt voor de info. Ik probeer et en laat je nieuws.:D

Offline bfardk

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #3 Gepost op: 09-12-2008, 01:49:16 »
Citaat van: hugotanghe;31113
Hallo kan er iemand mij op weg helpen om nieuwe firmware te installeren op mijn satelliet ontvanger.

Waar kan ik de recentste sofware vinden?

Heb ik een hulpprogramma nodig en zo ja waar kan ik dit vinden?

Ik wil mijn laptop aansluiten op de ontvanger en heb hierop geen RS 232 uitgang. Kan ik dit oplossen met een USB RS 232 omzetter? Lukt dit? Zijn alle USB RS 232 omvormers geschikt?

PS: ik ben nieuw op dit forum. Het is mijn bedoeling me hier technisch bij te werken en ook de verborgen kantjes van de MaxPlus 2100 S te leren kennen. Alle info is dus welkom.

Bedankt voor de hulp!:confused:

Toevallig heb ik hetzelfde probleem. Ik weet dat je een 0 modemkabel moet hebben. Deze kost ongeveer 5 euro. Zelf heb ik nu firmware 1,89. Ik kan geen Nederkand ontvangen. Deze zijn nu gecodeerd. Ik ben ook op zoek naar de nieuwste firmware. Groeten van Bernard

Offline de kort

• Nieuwe gebruiker
  • *

oplossing voor de max plus digital 2100
« Reactie #4 Gepost op: 06-05-2009, 16:44:18 »
U kunt het programma voor te schrijven + de oplossing voor het lezen van de kaart vinden bij de site van josje en U moet de 2.14 nemen als soft ware

Offline frehen

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #5 Gepost op: 29-07-2009, 23:35:16 »
Citaat van: de kort;34248
U kunt het programma voor te schrijven + de oplossing voor het lezen van de kaart vinden bij de site van josje en U moet de 2.14 nemen als soft ware

De site van Josje... misschien makkelijk voor mensen die dit al weten, maar is er ook
een link naar de site van josje waar het programma is te downloaden ? Dat zou fijn zijn.
Heb al wel de firmware en de verloopkabel, zowel van serieel naar serieel als van serieel naar usb. Enigste wat ontbreekt nog is het programma om te kunnen updaten...

Andere vraag trouwens; waarom 2.14 als er 2.15 is, met die laatste was iets mee niet ?
Alvast dank
frehen

Offline alain

• Global Moderator
  • Super Premium gebruiker

« Reactie #6 Gepost op: 30-07-2009, 16:40:57 »
waarom de 2.14 gebruiken?
omdat toen het bericht geschreven werd de firmware 2.15 er nog niet was
hieronder kan je het progje vinden:
HIER
of deze programma:
STBToolP.rar

hoe firmware installeren?
hier kan je dat lezen

Offline s64enna1

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #7 Gepost op: 12-08-2009, 23:33:06 »
Citaat van: bfardk;31477
Toevallig heb ik hetzelfde probleem. Ik weet dat je een 0 modemkabel moet hebben. Deze kost ongeveer 5 euro. Zelf heb ik nu firmware 1,89. Ik kan geen Nederkand ontvangen. Deze zijn nu gecodeerd. Ik ben ook op zoek naar de nieuwste firmware. Groeten van Bernard

Didier
Op de max digital 220 S kan je perfect nieuwe firmwire plaatsen met een usb stick
maw. firmware dowloaden op stick plaatsen en daarna inpluggen in je ontvanger en naar
het menu gaan van je ontvanger en alles gaat van zelf.
Pagina's: [1]

Share this topic...
In a forum
(BBCode)
In a site/blog
(HTML)

Archief

Buy this premium domain L8R.ORG