Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

19-09-2020, 14:16:53

`

Pagina's: [1] 2

Auteur Topic: uitleg interne en externe sharing  (gelezen 10526 keer)

Offline zappsat

• Super Premium gebruiker

uitleg interne en externe sharing
« Gepost op: 13-11-2008, 19:52:36 »
hierbij eenmalig een uitleg betreffende sharing met de m-vision series.altijd wel zorgen dat de allerlaatste nieuwe software in de ontvanger zit.deze is te vinden op gxmax.com,en is 100% betrouwbaar en getest door ons.
ten eerste de interne sharing:altijd zorgen dat de ontvanger is verbonden met een ethernetkabel naar je router toe.een straight kabel en geen crossed.
hierna gaan we het menu in naar installatie en daarna naar netwerk.
ten eerste doen we een ip setup die zetten we op autodetect. en indien nodig de ontvanger even rebooten, dit is afhankelijk van welke versie m-vision je hebt.hierna zal de box automatisch een ip adres oppakken van je router.moet ook wel anders kun je het menu net setup niet in.wat voor een ip adres je krijgt is niet belangrijk.MAAR HET MOET WEL VIA EEN ROUTER.dua niet rechtstreeks in een modem zonder router.veel kabel maatschappijen leveren alleen een modem en geen router.veel adsl maatschappijen leveren wel gelijk een modemrouter.
dus nu ga je in het menu naar netsetup en dan naar homenet.hier kun je tot 4 ontvangers op aansluiten waarbij je zorgt dat er in1 een bv; c+nl kaart zit.als je zorgt dat ze allemaal op je netwerk zijn aangesloten zullen ze automatisch de box zien waar je kaart inzit.en werkt je homesharing.

ten tweede nu het spannende;
de externe sharing met je vrienden.
ook weer zorgen dat er via ip setup een internet verbinding is.
daarna weer naar net setup en dan naar dreamnet:
om dit werkend te maken heb je wel inlog gegevens nodig van een externe server.
maar ik geef hier een voorbeeld zodat jullie het begrijpen.
als eerste heb je de keuze uit radegast:dit is een softcam zoals er zoveel zijn maar dit is voor jullie niet belangrijk. er is door m-vision gekozen voor radegast en newcamd omdat dit gewoon zeer goede stabiele softcams zijn in een dreambox word veel met cc cam gewerkt,maar ook hierin zit newcamd en radegast verwerkt. maar dit is wat er in de server zit aan de andere kant van de lijn.
dan heb je de regel ;server die is standaard 1 t/m 4 we beginnen gewoon met 1.1 t/m 4 wil gewoon zeggen dat je maximaal 4 verschillende verbindingen kunt instellen onder radegast.
dan krijg je de regel ca id;hier moet ingevuld worden het coderingssteem van de kaart of het pakket wat je wilt gaan kijken van je vriend.bv voor c+nl is dat seca of voor digiturk is dat cryptoworks voor premiere nagra enzo......
hierna krijg je de regel server ip adres;hier moet het ip adres van je vriend zijn internet verbinding ingevuld worden.zodat de ontvanger weet met wie hij verbinding moet maken.
het ip adres is te vinden op http://www.watismijnip.nl
je kunt ook met een domein naam werken .daar is de volgende regel voor ,maar dit is puur afhankelijk van je vriend waar hij mee werkt.
verder krijg je de regel port;hier moeten 4 cijfers worden ingevuld waarmee je via de internet verbinding terecht komt in de juiste locatie in de server of ontvanger  van je vriend.want  uiteindelijk is zijn server of ontvanger geen openbare gelegeheid.

verder heb je daaronder nog reconection ,waarmee je dus de m-vision opdracht geeft verbinding te maken naar je vriend toe.

ook is er een newcamd softcam. dit werkt verder op dezelfde manier alleen is dit gewoon een andere soort softcam.de gegevens zijn meestal verder hetzelfde alleen zit er een autorization regel bij.
waar een naam en een wachtwoord moet ingevuld worden.  die moet je natuurlijk weer hebben van je vriend.
het verschil tussen radegast en newcamd is alleen maar dat het username en wachtwoord in newcamd gewoon nog een extra beveiliging is.

dan is er in het menu nog een derde optie en die heet:nuevoxstream.
hiermee is ook sharing mogelijk maar daarvoor heb je inlog codes nodig van een externe server.dit word nog niet veel gebruikt maar er zijn codes te koop heb ik begrepen via de m-vision dealer verkooppunten.
dit is specifiek alleen voor de m-visions.
1 waarschuwing BEN ALTIJD VOORZICHTIG MET HET KOPEN EN BETALEN VAN CODES  OM TE KUNNEN KIJKEN ALS JE NIET WEET WAAR HET UITEINDELIJK VANDAAN KOMT.

Offline morality

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #1 Gepost op: 13-11-2008, 23:55:14 »
Ziet er goed uit, dit zal een aantal mensen zeker wat verder helpen
Misschien wel handig te weten dat S(T)5, 9080, 9085, combo's & special editions met elkaar kunnen sharen

Offline toineke39

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #2 Gepost op: 16-11-2008, 22:56:32 »
hallo zappsat sorry dat ik je uitleg wat te laat heb gezien. ik heb toch nog wat vragen. heb wat servers gevonden maar bij alle staat CAID vermeld maar dit kan ik in the newcamd nergens invullen. ik zie ook rechts onder bij connection niks gebeuren. als ik via het ned softupgrade probeer gaat dit ook niet.
als ik in de router kijk wordt de mvision aangegeven en als ik met mijn andere computer ping uit voer dan antwoordt d m-vision ook. ook de upgrade van de keys gebeurt niet. de softcam werkt een aantal pol zenders gaan nog open. AUB GEEF RAAD

Offline zappsat

« Reactie #3 Gepost op: 17-11-2008, 16:06:25 »
wat belangrijk is is dat je wel een goede ethernet kabel gebruikt een straight geen crossed.ook is het makkelijk als je even aangeeft welke m-vision versie je hebt.praat makkelijker omdat er toch een klein verschil is tussen de 90 of de s serie. maar het werkt wel op allebei.alleen bij de 90 serie moet je een key url invullen om de keys te kunne  binnen halen.bij de vrij beschikbare servers zit ook een hoop zooi. als je mij een pm email stuurt zal ik een regel sturen van mij zodat je het perfect uit kunt testen.

Offline safariman

• Reguliere gebruiker
  • **

« Reactie #4 Gepost op: 18-11-2008, 13:43:26 »
Hoe weet ik of ik een straight of crossed ethernetkabel heb?

Offline safariman

• Reguliere gebruiker
  • **

« Reactie #5 Gepost op: 18-11-2008, 14:45:56 »
Hoe weet ik of ik een crossed of straiht ethernet kabbel heb?

Offline artware

« Reactie #6 Gepost op: 19-11-2008, 00:46:06 »
kun je volgens mij heel simpel testen door de kabel tussen je pc en je router te hangen. heb je dan internet dan heb je een crosslinq kabel

The software on this board is for educational purposes only You can\'t use it to watch pay TV without subscription
MVision FCIS7000E+ AE 6.51UPB SECA 3
Mvision ST-5USB Combo MV-S5-6.20.00-HS (Aug 16), LDR:01.11 (0709)Open CAM ver:02.05
Arrox Panther MX MetaDream 1.9.3.0

Offline zappsat

« Reactie #7 Gepost op: 19-11-2008, 11:49:19 »
als je dit intikt bij google krijg je een site waar de kleur codes opstaan voor straight en crossed. voor straight zijn de kleurcodes:van links naar rechts
oranje/wit
oranje
groenwit
blauw
blauw/wit
groen
bruin/wit
bruin

Offline safariman

• Reguliere gebruiker
  • **

« Reactie #8 Gepost op: 19-11-2008, 12:29:51 »
Ok, heb alles aangesloten. Volgens mij werkt alles. Kan met softcam update en software update op de site van gxmax komen.
Dus neem aan dat ik verbinding heb met intenet.
Nu komt dus eigenlijk daar waar het om gaat. contact maken met een server om te gaan kaartsharen.
Dit krijg ik niet voorelkaar. De instellingen die in dit toppic staan werken volgens mij niet.
Heb radegast en newcd geprobeert.
hoe krijg ik dit voorelkaar? en waar vind ik iemand of een server die met mij wil sharen.
Heb zelf alleen basispakket nederland. maar wil graag m´n pr******e, D+ en franse kanalen terug. zoals het ooit eens is geweest dus. Meer zenders is altijd meegenomen natuurlijk.
Schotel staat op astra 19º, hotbird en hispasat. Astra 23º kan ik niet krijgen omdat ik op Mallorca(spanje) woon.
wie helpt me verder?

Offline safariman

• Reguliere gebruiker
  • **

« Reactie #9 Gepost op: 19-11-2008, 20:11:09 »
Ok. alles ingesteld.
Mvision geeft aan dat ik kontakt heb met server 1 (heb ik instellingen radegast voor gebruikt). Ook kan ik via gxmax de softcam binnen halen en een software update doen.
Neem aan dat ik verbonden ben via mijn router. En alles werkt.
Nu alleen wat schiet ik er mee op. Er gaat geen kanaal extra open.
Niet D+, pr++++re of extra nederlandse kanalen.
Wat nu? of ben ik nog wat vergeten in te stellen?

Offline safariman

• Reguliere gebruiker
  • **

« Reactie #10 Gepost op: 23-11-2008, 16:54:54 »
Inmiddels alles met behulp van zappsat ingesteld en het werkt. Alleen afen toe een bevriezingetje op nederland 1,2 en 3.
Verder werkt het fantastisch.
Bedankt zappsat en iedereen verder die me geholpen heeft.

Offline SuperEd

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #11 Gepost op: 07-06-2009, 13:00:44 »
Mijn HD200 is niet uitgerust met een netwerk aansluiting.
Betekent dit dat bovenstaand verhaal voor mij niet opgaat of kan ik nog wat met de RS232 aansluiting.

Ed. :drugged:

Offline zappsat

sharing
« Reactie #12 Gepost op: 07-06-2009, 19:06:42 »
Citaat van: SuperEd;34706
Mijn HD200 is niet uitgerust met een netwerk aansluiting.
Betekent dit dat bovenstaand verhaal voor mij niet opgaat of kan ik nog wat met de RS232 aansluiting.

Ed. :drugged:

inderdaad dit verhaal gaat helaas niet voor uw ontvanger op.er is nog geen m-vision hd in ons assortiment.hoop dat deze in het najaar komt.
houd de site http://www.zappsatpro.com of http://www.hsmd.benelux.tv maar in de gaten.
het sharen gaat alleen met de s-5 series of de oudere 9080net of 9085usb.net.

Offline SuperEd

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #13 Gepost op: 07-06-2009, 19:58:17 »
Citaat van: zappsat;34719
inderdaad dit verhaal gaat helaas niet voor uw ontvanger op.er is nog geen m-vision hd in ons assortiment.hoop dat deze in het najaar komt.
houd de site http://www.zappsatpro.com of http://www.hsmd.benelux.tv maar in de gaten.
het sharen gaat alleen met de s-5 series of de oudere 9080net of 9085usb.net.

OK,dat is duidelijk.
Dan wordt het een droomdoos voor op de slaapkamer.

gr,

Ed.

Offline zappsat

sharing
« Reactie #14 Gepost op: 07-06-2009, 20:00:59 »
Citaat van: SuperEd;34724
OK,dat is duidelijk.
Dan wordt het een droomdoos voor op de slaapkamer.

gr,

Ed.

of even kijken op de site van de sponsor. daar staat nu een aanbieding van de m-vision s-5.is een perfecte sharing ontvanger
Pagina's: [1] 2

Share this topic...
In a forum
(BBCode)
In a site/blog
(HTML)

Archief

Buy this premium domain L8R.ORG