Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

21-09-2020, 13:58:21

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Kanaal switch bij start timer opname  (gelezen 2689 keer)

Offline IkWilAlleenZoeken

• Nieuwe gebruiker
  • *

Kanaal switch bij start timer opname
« Gepost op: 20-08-2008, 21:43:09 »
Wanneer een timer opname wordt gestart sprint mijn Sab Explorer PVR altijd naar het kanaal van de opname. Is dit 'feature' op de een of andere manier te veranderen? Zodat het kanaal waar ik naar het kijken ben niet veranderd?

Offline MrSat

• Global Moderator
  • Super Premium gebruiker

« Reactie #1 Gepost op: 20-08-2008, 23:13:38 »
Citaat van: IkWilAlleenZoeken;29714
Wanneer een timer opname wordt gestart sprint mijn Sab Explorer PVR altijd naar het kanaal van de opname. Is dit 'feature' op de een of andere manier te veranderen? Zodat het kanaal waar ik naar het kijken ben niet veranderd?

Als dit een zgn single tuner met PVR is is dit gewoon normaal. Ontvangers met een dubbele tuner en hierop een TWIN lnb aangesloten hebben hier geen last van.

Offline IkWilAlleenZoeken

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #2 Gepost op: 22-08-2008, 10:43:30 »
Citaat van: MrSat;29720
Als dit een zgn single tuner met PVR is is dit gewoon normaal. Ontvangers met een dubbele tuner en hierop een TWIN lnb aangesloten hebben hier geen last van.
Het gaat om de SAB explorer PVR plus. Dat zou een digitale twin receiver moeten zijn. Als de opname eenmaal gestart is kan ik gewoon een andere kanaal bekijken. In combinatie met mijn vorige ontvanger was dit geen probleem.

Kan het een probleem met de software zijn? welke versie zou ik dan moeten hebben?

Offline MrSat

• Global Moderator
  • Super Premium gebruiker

« Reactie #3 Gepost op: 23-08-2008, 14:37:06 »
Staan je instellingen dan goed??
Gebruik je een TWIN lnb??  (komen er dus TWEE kabels vanaf de schotel naar je ontvanger??)

Ik ken de SAB niet van buiten maar er moet zoiets staan dat de ontvanger gescheiden deze signalen doorlaat en mag dus NIET in doorlusmode staan! Als deze niet goed staat laat hij ook maar bepaalde zenders door en kan misschien dit probleem verklaren.  Misschien dat je SAB-satellite in Rotterdam eens belt voor opheldering.
« Laatst bewerkt op: 23-08-2008, 14:39:38 door MrSat »

Drummer

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 26-10-2008, 23:39:33 »
De Explorer PVR SC heeft 2 tuners en zelf heb ik op beide aansluitingen een LNB gezet; voor beide Astra's (19.2 en 23.5) Toch gebeurt het overspringen naar het geprogrammeerde kanaal bij mijn tuner ook. Weet niet hoe het te veranderen. De handleiding bij de tuner is om het netjes uit te drukken 'zeer gebrekkig'.

Offline leunens

• Super gebruiker

kanaal swith
« Reactie #5 Gepost op: 27-10-2008, 22:29:19 »
waarschijnlijk heb je de scart aansluitingen verkeerd aangesloten , de tv moet op tv staan
 de aansluiting recorder geeft weer wat je opneemt
Pagina's: [1]

Share this topic...
In a forum
(BBCode)
In a site/blog
(HTML)

Archief

Buy this premium domain L8R.ORG