Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

21-09-2020, 20:09:21

Pagina's: 1 [2]

Auteur Topic: 2 Problemen bij gebruik Topfield 4000PVR  (gelezen 11066 keer)

Offline atlas17

• Nieuwe gebruiker
  • *

2 Problemen bij gebruik Topfield 4000PVR
« Reactie #15 Gepost op: 24-01-2009, 22:43:17 »
Citaat van: McFire;30959
Waar vind ik de softwareversie? Heb al diverse malen bij firmware-update gekeken, maar daar wordt aangegeven dat er geen nieuwe software verkrijgbaar is.

Ik heb ook mijn Aston CAM gecontroleerd. Bij "informatie van de module" staan de volgende gegevens:
Serienummer : 0100-089950
Bediening versie: 2.1800T
Hardware versie: 1.0000
Cicas versie: 1.0003
Boot versie: 1.0300
CA versie: Aston 2.0r14

Is dit goed of niet?:(

Sinds korte tijd heeft onze TF trouwens weer een nieuwe stunt bedacht. Nu slaat hij meteen vast (bevroren beeld) en soms is zappen niet eens meer mogelijk. Ook uitschakelen van het apparaat gaat niet. Staat compleet vast. Enige remedie lijkt nu, al klinkt het gek, eerst een kwartier naar BBC1 of BBC2 te kijken (FTA) en dan - voorzichtig - overschakelen. Wie wil er nog een Topfield PVR4000 overnemen voor een schappelijk prijsje/
de sw in de module is goed 2.18.
het probleem zit  denk ik toch in  de harde schjf, schroef de kast open en maak de 2 kabels die aan de harde schijf zitten voorzichtig los.
start nu de ontvanger weer op en controleer of hij goed werkt, zoniet doe dan een fabrieksreset en zet de  sw er opnieuw in.
je hebt nu geen zenders meer na de reset dus laat hem lekker zef alle knalen zoeken en probeer daarna of je probleem is opgelost.
zenders kun je weer op volgorde zetten met setedit
kijk nog wel in het menu en systeeminstellingen of alles goed staat .
hij moet nu eigenlijk goed werken, probeer het een paar dagen en monteer dan de kabels van de schijf weer, en prbeer hem .
doet hij het niet goed formateer dan de harde schijf en probeer opnieuw.
en als je er een hebt probeer een andere hrde schijf, ijk trouwens even of hij op Master staat.
succes.

McFire

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 26-01-2009, 08:49:51 »
@atlas17: Bedankt voor je reactie. Zie ook mijn andere draadje over onze Topfield. Probleem ligt idd bij de harde schijf of bij de voeding. Met een losgekoppelde HDD werkt-ie in ieder geval toppie (behalve dat we dan dus niet kunnen opnemen :(

Ben nu op zoek naar een harde schijf om dat eerst te proberen. Formatteren had ik in het verleden al een keer gedaan, maar dat heeft niet geholpen.

Als de HDD het niet is, kan het uiteindelijk nog aan de voeding liggen.

We blijven proberen.

Offline henkyboy

• Reguliere gebruiker
  • **

« Reactie #17 Gepost op: 08-02-2009, 17:27:53 »
Hoi allemaal, bijna een jaar nadat ik de 4000PVR had aangeschaft had ik hetzelfde probleem. Reageerde nergens meer op. Opgestuurd naar de verkoper.
Bleek mijn harde schijf defect te zijn. Na het plaatsen van een andere schijf was het opgelost. Verder nooit meer problemen mee gehad.
Dus ik zou daar zeker eens naar kijken.
 Groetjes,
                  henkyboy

McFire

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 09-02-2009, 09:42:48 »
We hebben nu een andere harde schijf er in gestopt. Het grootste deel van de problemen lijkt nu te zijn opgelost.

Zelfs een software-update kunnen downloaden via de satelliet.

Een probleem doet zich nog voor:
Bij het "meteen opnemen", dus met de rode record toets op de afstandbediening, neemt-ie wel wat op, maar dit is niet af te spelen. Hij stopt dan na circa 5 seconden.
Opnemen via menu gaat wel. M.b.v. de timer hebben we nog niet geprobeerd. Vanavond even proberen.

Offline MrSat

• Global Moderator
  • Super Premium gebruiker

« Reactie #19 Gepost op: 11-02-2009, 21:34:14 »
- Heb je de ontvanger op een TWIN lnb aangesloten???
- Heb je de LNB instellingen goed staan. Met het kabeltje tussen de uit-ingang moet die op "doorgelust" staan met een TWIN lnb op "gescheiden"
- Heb je de gevonden kanalen gekopieerd van schotel1 naar schotel2  (functie in het menu!)

Offline appiehappie

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #20 Gepost op: 12-02-2009, 12:53:34 »
wat ook belangrijk is (kwam ik laatst achter na ook problemen te hebben)
je harde schijf mag maar voor 90% belast worden, bij ingeschakelde time-shift.  hoe minder beschikbare mb's des te trager de topfield wordt.

Offline Marianne

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #21 Gepost op: 06-01-2010, 10:55:36 »
Hoi hoi,
Wij hebben al 5 jaar een TF4000PVR en het is een goede ontvanger, alleen het afspelen van opnames is een crime. Al vanaf het begin hebben wij problemen. Soms speelt hij niets af, soms moet je de opname aanzetten en na een tijdje begint hij weer af te spelen. Maar de laatste tijd is het helemaal hopeloos: soms al na 1 dag kunnen we niet meer kijken wat we opgenomen hebben. Het vreemde is dat we laatst twee dingen op 1 dag opgenomen hadden en dat we 1 ervan wel konden afspelen maar de 2e niet.
Weet iemand waar dit aan kan liggen ?

Offline MrSat

• Global Moderator
  • Super Premium gebruiker

« Reactie #22 Gepost op: 06-01-2010, 11:07:01 »
Ik denk dat dit het bekende codeer probleem is. Dit geld voor meerdere ontvangers dat de ontvanger het programma gecodeerd opneemt  (te zien aan het "rode" dollarteken achter de opnames).  De oplossing is om opnames direct te decoderen (op afspelen drukken en direct op opnemen)  om deze 's avonds als je naar bed gaat te decoderen.  Er zijn op vrijwel alle forums topics over gewijd hoe dit probleem te tekkelen.  Canal digitaal veranderd nl. zijn sleutel voor de codering elke 1-3 dagen waadoor opnames die gecodeerd op je HDD staan niet meer na deze aantal dagen zijn af te spelen of te decoderen.
Pagina's: 1 [2]

Share this topic...
In a forum
(BBCode)
In a site/blog
(HTML)

`