Hallo,
De laatste tijd heb ik regelmatig last 2 problemen:
1) het bevriezen van het beeld
2) 'vastloper' op ARD
Het eerste probleem gebeurt op willekeurige zenders en treedt op na ca. 10 seconden.
Het tweede probleem doet zich de laatste tijd voor op de zender ARD (denkt niet dat het aan die zender ligt; zit op voorkeuzezender 58). Kort na het kiezen van deze zender, loopt de Topfield-ontvanger vast; krijg hem niet meer op een andere zender en de enige remedie is de Topfield-ontvanger uitschakelen. Opvallend is dat na het indrukken van de 'on/off'-knop de ontvanger niet direct uitschakeld.
Wie heeft deze ervaringen ook en weet wat hier aan te doen is?
Merhaba Pienjo,
Ik heb het zelfde model Topfield en het eerste probleem heb ik niet.
Wat dan wel?, op ARD en ZDF, inclusief 3Sat, eigenlijk de ARD en ZDF transponders, loopt de boel niet echt vast, maar alles gaat zeer traag.
Zoals de info knop en ook de programguide.
Ook heb ik op de RAİ İtalie (Hotbird), problemen.
Als een programma van hun gecodeerd is geweest, dan loopt de Toppie ook vast en moet dan lang op de ON/OFF toets drukken voordat hij in standby gaat.Als ik hem dan weer aanzet, zo snel mogelijk een andere zender zoeken of hij loopt weer vast.
Zoals je weet krijg je als je op de OK toets drukt de zaplijst en zolang er bij een van die RAİ zenders het gecodeerd teken staat, sla ik de zender maar over.
Voor de rest zeer tevreden over het apparaat, draait bij mij al zeven jaar.
Net als jij vraag ik me af wat hiervan het probleem is.
Anamur / Türkiye:
Selamlar,
Togan.