Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

01-10-2020, 06:14:15

Pagina's: [1] 2

Auteur Topic: 2 Problemen bij gebruik Topfield 4000PVR  (gelezen 11113 keer)

Offline Pienjo

• Nieuwe gebruiker
  • *

2 Problemen bij gebruik Topfield 4000PVR
« Gepost op: 04-05-2008, 19:49:08 »
Hallo,

De laatste tijd heb ik regelmatig last 2 problemen:

1) het bevriezen van het beeld
2) 'vastloper' op ARD

Het eerste probleem gebeurt op willekeurige zenders en treedt op na ca. 10 seconden.

Het tweede probleem doet zich de laatste tijd voor op de zender ARD (denkt niet dat het aan die zender ligt; zit op voorkeuzezender 58). Kort na het kiezen van deze zender, loopt de Topfield-ontvanger vast; krijg hem niet meer op een andere zender en de enige remedie is de Topfield-ontvanger uitschakelen. Opvallend is dat na het indrukken van de 'on/off'-knop de ontvanger niet direct uitschakeld.

Wie heeft deze ervaringen ook en weet wat hier aan te doen is?

Offline Togan

• Super Premium gebruiker

« Reactie #1 Gepost op: 05-05-2008, 09:30:55 »
Citaat van: Pienjo;28611
Hallo,

2) 'vastloper' op ARD

Het eerste probleem gebeurt op willekeurige zenders en treedt op na ca. 10 seconden.

Het tweede probleem doet zich de laatste tijd voor op de zender ARD (denkt niet dat het aan die zender ligt; zit op voorkeuzezender 58). Kort na het kiezen van deze zender, loopt de Topfield-ontvanger vast; krijg hem niet meer op een andere zender en de enige remedie is de Topfield-ontvanger uitschakelen. Opvallend is dat na het indrukken van de 'on/off'-knop de ontvanger niet direct uitschakeld.

Merhaba Pienjo,

Ik heb het zelfde model Topfield en het eerste probleem heb ik niet.
Wat dan wel?, op ARD en ZDF, inclusief 3Sat, eigenlijk de ARD en ZDF transponders, loopt de boel niet echt vast, maar alles gaat zeer traag.
Zoals de info knop en ook de programguide.
Ook heb ik op de RAİ İtalie (Hotbird), problemen.
Als een programma van hun gecodeerd is geweest, dan loopt de Toppie ook vast en moet dan lang op de ON/OFF toets drukken voordat hij in standby gaat.Als ik hem dan weer aanzet, zo snel mogelijk een andere zender zoeken of hij loopt weer vast.
Zoals je weet krijg je als je op de OK toets drukt de zaplijst en zolang er bij een van die RAİ zenders het gecodeerd teken staat, sla ik de zender maar over.
Voor de rest zeer tevreden over het apparaat, draait bij mij al zeven jaar.
Net als jij vraag ik me af wat hiervan het probleem is.

Anamur / Türkiye:
Selamlar,

Togan.
Anamur/Türkiye.
Topfield TFP4000PVR, aangesloten op
# draaibare 120 cm. schotel met LNB en Moteck motor,

# vaste 160 cm. prime focus schotel en twin flens LNB voor Astra 1

# vaste 120 cm. schotel en twin LNB voor Astra 3,

# vaste  90 cm. schotel  en twin LNB voor Türksat.

Ontvangst van 22- west tot en met 95 graden oost.
Astra 2, 28.2 oost6, beperkte ontvangst, GEEN BBC en ITV.

Offline Asus1

• Nieuwe gebruiker
  • *

Topfield Pvr 4000
« Reactie #2 Gepost op: 10-05-2008, 17:56:15 »
Citaat van: Togan;28618
Merhaba Pienjo,

Ik heb het zelfde model Topfield en het eerste probleem heb ik niet.
Wat dan wel?, op ARD en ZDF, inclusief 3Sat, eigenlijk de ARD en ZDF transponders, loopt de boel niet echt vast, maar alles gaat zeer traag.
Zoals de info knop en ook de programguide.
Ook heb ik op de RAİ İtalie (Hotbird), problemen.
Als een programma van hun gecodeerd is geweest, dan loopt de Toppie ook vast en moet dan lang op de ON/OFF toets drukken voordat hij in standby gaat.Als ik hem dan weer aanzet, zo snel mogelijk een andere zender zoeken of hij loopt weer vast.
Zoals je weet krijg je als je op de OK toets drukt de zaplijst en zolang er bij een van die RAİ zenders het gecodeerd teken staat, sla ik de zender maar over.
Voor de rest zeer tevreden over het apparaat, draait bij mij al zeven jaar.
Net als jij vraag ik me af wat hiervan het probleem is.

Anamur / Türkiye:
Selamlar,

Togan.

Gebruikt u een CI module ? Als deze verstoort is dus beschadigde bin software en zoekende is ..even in menu kijken dan ....is er dit probleem. De snelheden van de DL zenders zijn met hogere bitrate Laatste software mrt. 2007 voor Topfield 4000pvr

Offline Togan

« Reactie #3 Gepost op: 11-05-2008, 13:15:03 »
Citaat van: Asus1;28668
Gebruikt u een CI module ? Als deze verstoort is dus beschadigde bin software en zoekende is ..even in menu kijken dan ....is er dit probleem. De snelheden van de DL zenders zijn met hogere bitrate Laatste software mrt. 2007 voor Topfield 4000pvr
Ja,

Ik gebruik een Aston 1.05, maar als ik die er uithaal, gewoon het zelfde verhaal.
Software is ook de laatste.

Selamlar, Togan.
Anamur/Türkiye.

Offline Pienjo

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #4 Gepost op: 25-06-2008, 09:39:08 »
Citaat van: Asus1;28668

Goedendag!

In mijn menu staat "laatste software 27 april 2006"!
Hoe kan dat dan?
Wordt dit niet automatisch gedownload?
Of gaat dit op een andere manier?

Hoe kun je zien of er een storing in de CI-module zit?

Is het mogelijk om een opgenomen programma van de harde schijf (van de Topfield-ontvanger) te kopiëren/branden naar een labtop?

O ja, na het plaatsen van een nieuwe DUO-LNB kan ik niet meer zoeken naar zenders op hotbird. Moet ik hiervoor iets aanpassen/instellen?

m.vr.gr.
Pienjo

Offline Togan

« Reactie #5 Gepost op: 25-06-2008, 15:31:44 »
Merhaba Pienjo,

Ik heb dit probleem ook, maar dan op de RAI zenders op Hotbird. Maar alleen als het $ tekentje nog achter de naam staat.
Verder is mijn Toppie trager met zappen op de ARD en ZDF zenders.
Normaal schakel je om van zender in een seconde en dan duurt het wat langer.
Ook het oproepen van de EPG is traag..Mijn software is nog ouder, ik zit nu boven achter mijn PC en heb geen zin om naar beneden te lopen welke versie dat het is.
Het is hier bloedheet, 37 gr. in de schaduw, vandaar.

Türkiye´ye / Anamur,
Selamlar, Togan.
Anamur/Türkiye.

McFire

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 25-10-2008, 12:39:04 »
Hallo,

2) 'vastloper' op ARD

Dit zijn voor ons herkenbare problemen, vooral de laatste tijd. Even een korte opsomming:

• Ingestelde programma's worden niet altijd opgenomen.
    Een programma is wel opgenomen. Bij afspelen speelt deze circa 10 seconden en dan stopt het afspelen (zwart scherm, geen bevroren beeld, alleen de opmerking "Geen beeld of gecodeerde uitzending"). In de lijst met opgenomen programma's staat wel een hoeveelheid MB's aangegeven, dus er is wel degelijk iets opgenomen, maar afspelen is niet mogelijk.

Soms bevriest het menu bij het instellen. De ontvanger is dan alleen nog maar uit te schakelen met de afstandsbediening. Andere toetsen weigeren. Bij het uitschakelen verschijnen er vervolgens vier oplichtende puntjes in het LED-scherm van de ontvanger.

Bij inschakelen van de ontvanger geeft deze regelmatig een bevroren beeld en de opmerking "Geen beeld of gecodeerde uitzending". Alleen herhaaldelijk uit- en weer aanzetten van de ontvanger helpt dan nog.

Heb er al enorm veel spijt van dat we hem gekocht hebben. Wat een miskoop. :(
Bij de leverancier kan ik niet terecht, want die bestaat niet meer en de importeur Rebox kan ons niet helpen, omdat het (naar nu blijkt) een duits apparaat is.

Dus wie kan ons wel helpen?

Offline Togan

« Reactie #7 Gepost op: 25-10-2008, 13:24:23 »
Citaat van: McFire;30576
Dit zijn voor ons herkenbare problemen, vooral de laatste tijd. Even een korte opsomming:

• Ingestelde programma's worden niet altijd opgenomen.
    Een programma is wel opgenomen. Bij afspelen speelt deze circa 10 seconden en dan stopt het afspelen (zwart scherm, geen bevroren beeld, alleen de opmerking "Geen beeld of gecodeerde uitzending"). In de lijst met opgenomen programma's staat wel een hoeveelheid MB's aangegeven, dus er is wel degelijk iets opgenomen, maar afspelen is niet mogelijk.

Soms bevriest het menu bij het instellen. De ontvanger is dan alleen nog maar uit te schakelen met de afstandsbediening. Andere toetsen weigeren. Bij het uitschakelen verschijnen er vervolgens vier oplichtende puntjes in het LED-scherm van de ontvanger.

Bij inschakelen van de ontvanger geeft deze regelmatig een bevroren beeld en de opmerking "Geen beeld of gecodeerde uitzending". Alleen herhaaldelijk uit- en weer aanzetten van de ontvanger helpt dan nog.

Heb er al enorm veel spijt van dat we hem gekocht hebben. Wat een miskoop. :(
Bij de leverancier kan ik niet terecht, want die bestaat niet meer en de importeur Rebox kan ons niet helpen, omdat het (naar nu blijkt) een duits apparaat is.

Dus wie kan ons wel helpen?

Hallo,

Ik heb alleen de eerder vermelde problemen, alles gaat wat langzamer als ik op een ARD of ZDF zender kijk en vastlopen op de RAI op Hotbird, geen last van al die andere problemen.
Rebox zou echt wel moeten kunnen helpen, zij zijn de importeur van Topfield, zover ik weet.
Dit is met nieuwe software te verhelpen.
Niet gelijk roepen dat je een miskoop hebt gedaan, want Topfield is echt een van de betere en andere merken hebben ook wel last van "bugs".
Komende januari, loopt mijn Toppie al weer 8 jaar mee en buiten die kleine ongemakjes, nog NOOIT een probleem gehad.
By the way, het is geen Duits, maar een Koreaans apparaat.
Misschien kun je bij Cardwriter tercht:  http://www.cardwriter.nl  en kik bij vestigingen.

Togan.
Anamur/Türkiye.

McFire

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 25-10-2008, 20:12:18 »
Citaat van: Togan;30577

Rebox zou echt wel moeten kunnen helpen, zij zijn de importeur van Topfield, zover ik weet.
Dit is met nieuwe software te verhelpen.

Rebox geeft in een mailtje aan dat zij mij niet verder kunnen helpen. OTA software geeft aan dat ik de laatste software heb.

Niet gelijk roepen dat je een miskoop hebt gedaan, want Topfield is echt een van de betere en andere merken hebben ook wel last van "bugs".

Sorry Togan, helaas deel ik die mening niet. We hebben het apparaat nu sinds januari 2007 en tot nu toe bevalt het zeer zeker niet. Ik zou 'm in ieder geval niet aanraden.

By the way, het is geen Duits, maar een Koreaans apparaat.

Snap ik, maar die van ons is niet via de officiële importeur het land binnen gekomen maar vermoedelijk via parallelle import uit Duitsland. Of misschien zelfs onderweg ergens van de vrachtwagen gevallen :tssk:

Misschien kun je bij Cardwriter tercht:  http://www.cardwriter.nl  en kik bij vestigingen.

Bedankt voor de tip, zal daar eens kijken

Offline Togan

« Reactie #9 Gepost op: 27-10-2008, 08:57:37 »
Citaat van: McFire;30581
Rebox geeft in een mailtje aan dat zij mij niet verder kunnen helpen. OTA software geeft aan dat ik de laatste software heb.

Sorry Togan, helaas deel ik die mening niet. We hebben het apparaat nu sinds januari 2007 en tot nu toe bevalt het zeer zeker niet. Ik zou 'm in ieder geval niet aanraden.

Snap ik, maar die van ons is niet via de officiële importeur het land binnen gekomen maar vermoedelijk via parallelle import uit Duitsland. Of misschien zelfs onderweg ergens van de vrachtwagen gevallen :tssk:

Bedankt voor de tip, zal daar eens kijken

Hallo McFire,

Zoals je ook schrijft, parralelle import, of van de vrachtwagen gevallen, misschien zit daar juist het probleem. Ik wil zeker niet iemand persé een Topfield aanraden, want men is zelf vrij in zijn keuze, maar ik ken veel mensen met een Topfield en allen zonder noemenswaardige problemen.
Lees wel op het forum, dat er nog vele "bugs" in de laatste twee modellen zitten, met name in de 7700 serie.En ook die problemen worden opgelost, al gaat het deze keer misschien wat traag.

Togan.
Anamur/Türkiye.

McFire

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 27-10-2008, 11:15:45 »
Citaat van: Togan;30612
En ook die problemen worden opgelost, al gaat het deze keer misschien wat traag.

Togan.

Maar ik zou niet weten wat ik nu nog zou kunnen doen om de problemen op te lossen. Heb de fabrieksinstellingen al teruggezet. DVD-speler er onder weggehaald (want misschien werd het te warm voor de TF). Andere apparatuur in de buurt uitgezet (o.a. Wii). Maar tot op heden lijkt niks te helpen. :confused:

Dus als je nog oplossingen weet, hou ik me van harte aanbevolen.

Offline atlas17

• Nieuwe gebruiker
  • *

tf4000pvr
« Reactie #11 Gepost op: 31-10-2008, 00:33:38 »
eerst controleren of de sw is van 160307.
dan een andere module proberen , bv de aston 1.07 met nieuwe 2.19 sw erin deze is speciaal voor twintuners als de 4000pvr , let hier goed op als je deze gaat kopen, er zijn ook nog oude versiies in omloop met 2.18 , deze werken trouwens ook prima met canaal digitaal.
de aston 1.05 of lager is niet meer geschikt voor canaal digitaal.
dan een goede zenderlijst erin .
controleer ook de harde schijf vooral welk merk , deze geeft wel eens problemen ik dacht dat seagate het best werkte met de 4000.
laat de schijf ook eens een keer formatteren dan ben je wel je films en zo kwijt maar hij draait weer een stuk beter.
tenslotte kun je de harde schijf even loskoppelen van de tf door de ide kabel los te halen , de ontvanger moet dan wel open gemaakt worden.(DENK AAN DE SPANNING)
tenslotte kan het nog zijn dat als je een tweede module gebruikt bv een diablo , dat hij dan ook gaat blokken , haal de diablo eruit en probeer het eens.

succes.

McFire

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 17-11-2008, 14:25:29 »
Waar vind ik de softwareversie? Heb al diverse malen bij firmware-update gekeken, maar daar wordt aangegeven dat er geen nieuwe software verkrijgbaar is.

Ik heb ook mijn Aston CAM gecontroleerd. Bij "informatie van de module" staan de volgende gegevens:
Serienummer : 0100-089950
Bediening versie: 2.1800T
Hardware versie: 1.0000
Cicas versie: 1.0003
Boot versie: 1.0300
CA versie: Aston 2.0r14

Is dit goed of niet?:(

Sinds korte tijd heeft onze TF trouwens weer een nieuwe stunt bedacht. Nu slaat hij meteen vast (bevroren beeld) en soms is zappen niet eens meer mogelijk. Ook uitschakelen van het apparaat gaat niet. Staat compleet vast. Enige remedie lijkt nu, al klinkt het gek, eerst een kwartier naar BBC1 of BBC2 te kijken (FTA) en dan - voorzichtig - overschakelen. Wie wil er nog een Topfield PVR4000 overnemen voor een schappelijk prijsje/
« Laatst bewerkt op: 19-11-2008, 16:49:16 door McFire »

Offline michaelcor

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #13 Gepost op: 26-11-2008, 16:24:06 »
hoi

ik en mijn buurman hebben alle twee een topfield 4000 met diablo cam  en hij heeft de cam niet op to day en bij hem het zelfde probleem bij mij niet

Offline PeHa

• Super gebruiker
    • http://

« Reactie #14 Gepost op: 22-12-2008, 09:45:43 »
Hallo,

2) 'vastloper' op ARD

Het vastlopen ligt wel aan de zender en gebeurt dacht ik bij ZDF.

het bevriezen van het beeld zou door de cam samen met de Topfield veroorzaakt kunnen worden.
Pagina's: [1] 2

Share this topic...
In a forum
(BBCode)
In a site/blog
(HTML)

Archief

Buy this premium domain L8R.ORG