Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

14-02-2025, 03:05:48

Pagina's: [1]

Auteur Topic: wegvallen transponder 12722 Astra 1 HELP a.u.b. !!!!!  (gelezen 2927 keer)

Offline willey

• Nieuwe gebruiker
  • *

wegvallen transponder 12722 Astra 1 HELP a.u.b. !!!!!
« Gepost op: 20-11-2015, 17:02:50 »
Sinds enkele weken valt signaal weg op ondermeer transponder 12722 Astra1, nochtans is er niets aan de installatie veranderd.
Soms geen signaal, soms signaal gedurende een tweetal minuten en daarna niets meer !!!
Signaal komt ook niet meer terug.
Denk dat ook nog enkele andere transponders wegvallen,maar ARD HD en ZDF HD geven een goed beeld op Astra1.
Vervangen LNB Astra 1 bracht geen oplossing. Kabels en aansluitingen lijken in orde.
Wat kan de oorzaak hiervan zijn ? Iemand een idee of raad ?
Disecq ? Wel wat roest aan te zien !!! Afstelling schotel ?
Andere 3 satellietposities geven goed beeld zelfs bij regen en/of wind !!!!
Ik kijk al 8 jaar probleemloos met Visiosat  kunstofschotel en 4 Alps LNB (Astra1,2,3 en Hotbird), Disecq 4/1 Hirschmann, Technisat ontvanger, schotel werd door installateur indertijd uitgericht.
Alvast bedankt voor enig advies !

Offline MrSat

• Global Moderator
  • Super Premium gebruiker

Re: wegvallen transponder 12722 Astra 1 HELP a.u.b. !!!!!
« Reactie #1 Gepost op: 26-11-2015, 12:59:49 »
pffff Willy, meten is weten zeg ik altijd. Als je installateur een professionele satmeter erop zet zou hij aan de hand van het beeld op zijn scherm moeten kunnen bepalen wat het probleem kan zijn. 

Het kan namelijk van alles zijn! Gebouwen,bomen/bladeren die het signaal kunnen verstoren. Het is een HOGE frequentie dus een kabel kan het ook zijn. Bij de mindere kwaliteit kabel zie je dat hoe hoger de frequentie hoe harder het uitgangssignaal wordt gedempt. De LNB heb je al vervangen zeg je dus daar zou ik het één twee drie niet in zoeken. Ik heb ook wel eens een satellietontvanger gehad waar door voedingsproblemen bepaalde (HD) kanalen niet binnen kwamen. Je Disecq switch kan ook maar dat zou je eenvoudig kunnen testen/uitsluiten door de kabel van ASTRA1 rechtstreeks op de output te verbinden van de disecq switch door middel van een F-connector koppelstuk.

Pagina's: [1]

Archief

Buy this premium domain L8R.ORG