Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

13-02-2025, 00:59:22

`

Pagina's: [1]

Auteur Topic: reception settings LNB GT-MDT43 op dreambox 7025  (gelezen 2984 keer)

Offline jajest

• Nieuwe gebruiker
  • *

reception settings LNB GT-MDT43 op dreambox 7025
« Gepost op: 04-11-2012, 18:38:20 »
hallo,

ik bezit een dreambox 7025 en heb dit weekend een nieuwe LNB gekocht.

Het betreft de GT-MDT43 een duo lnb TWIN voor 19,2 en 23,5 (Astra 1+3).

Ik heb de schotel uitgericht op 19,2 graden (stond trouwens zo) met de LNB 19,2 markering bevestigd in de LNB-houder. De 23,5 lnb kant dan wat gekanteld naar boven toe.

Een automatische scan levert me alle kanalen op voor ASTRA 1 maar op ASTRA 3 vind hij niks. Ik denk dat het aan mijn settings ligt want de installatie lijkt me goed gedaan. Ik heb alle richtlijnen opgevolgd van een ervaren schotel-installateur.

In bijlage een foto van de reception settings hoe ik de tuners geconfigureerd. De foto toont de settings van tuner A. En tuner B is geconfigureerd als "same as tuner A" want de 7025 is een dual tuner ontvanger.

Wie kan me zeggen wat er verkeerd geconfigureerd is ?

dank aan hen die de moeite doen om te reageren.

marc

Offline MrSat

• Global Moderator
  • Super Premium gebruiker

Re: reception settings LNB GT-MDT43 op dreambox 7025
« Reactie #1 Gepost op: 05-11-2012, 15:21:42 »
De GT-MDT43 LNB is een LNB voor schotels van 80 cm en meer.  Als je een kleine 64 schotel hebt kan het zijn dat de feedhorn van deze LNB te ver uit elkaar staan wat tot gevolg heeft dat deze satelliet niet is te ontvangen. Je instellingen lijken me goed of je disecq van je LNB zou kapot moeten zijn maar dat kan je alleen maar meten met een speciale meter.
Pagina's: [1]

Archief

Buy this premium domain L8R.ORG