Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

13-02-2025, 01:42:26

`

Pagina's: [1]

Auteur Topic: PVR 5010 in combinatie met Astra 19.2 en 23.5  (gelezen 2517 keer)

Offline marcel_mtr

• Nieuwe gebruiker
  • *

PVR 5010 in combinatie met Astra 19.2 en 23.5
« Gepost op: 28-11-2010, 19:18:20 »
Dames en Heren,

allereerst zal ik mezelf even voorstellen aangezien ik hier nieuw op dit forum ben. Mijn naam is Marcel Esten en kom uit Maastricht. Ik heb zelf een Triax schotel, 64 CM en momenteel een Topfield PVR5010 (ook heb ik een Philips 7141 die ik momenteel niet aan de praat krijg, maar daarover heb ik reeds in een ander topic gepost  ).

Ik heb een Duo LNB en kan helaas geen HD zenders of Eredivisie Live 2 ontvangen. In de satelliet lijst zie ik alleen Astra en Astra2 (welke ik beiden kan selecteren en ik ontvang hier ook alle zenders van) staan maar op dit forum spreekt men alleen maar over Astra 19 en 23,5. Ik denk dat 23.5 dus Astra 3 is en ik daarom de genoemde zenders niet ontvang.

Kan iemand mij helpen om de HD zenders en Eredivisie live te ontvangen.

Offline MrSat

• Global Moderator
  • Super Premium gebruiker

PVR 5010 in combinatie met Astra 19.2 en 23.5
« Reactie #1 Gepost op: 29-11-2010, 17:27:08 »
Beste Marcel,

welkom op het forum!!

Allereerst moet je je realiseren dat je één HD (7141) en één SD (5010) ontvanger hebt welke niet dezelfde kanalen kunnen ontvangen.

Wat gaat er nu bij je mis?

Ben er zeker van dat de DUO LNB en schotel uitgericht staan naar de ASTRA1 (19,2) satelliet.  Je kunt dit controleren of je op BVN beeld hebt. Is dit in orde dan moet je nog tegen de Topfield 5010 vertellen(middels instellingen in het menu) dat er een DUO lnb opzit.  Dit gaat middels het LNB menu.  Kies voor satelliet Astra disecq 1.0/1.1  "1van4" en voor satelliet ASTRA3 disecq1.0/1.1  "2van4" Nu deze gegevens opslaan.

Nu weet de ontvanger dat er nog een satelliet actief is middels een Disecq schakeling.  Het is nu zaak de satelliet af te scannen. Ga nu naar het kanalen zoekmenu en kies daarvoor de ASTRA3 satelliet. Nu worden de bestaande transponders zoals die in het geheugen staan van de ontvanger gescant.  Mocht het zo zijn dat er bepaalde frequenties NIET instaan worden ook deze zenders niet gevonden. Als dat het geval is moet je met de ontvanger handmatig de frequentie etc ingeven om de desbetreffende zenders in te laden.

De Philips DSR7141 is daarintegen iets eenvoudiger met het zoeken. Als je beeld hebt op BNV met je topfield kan je gerust de 7141 aansluiten.  Je zet even je smartcard over en steek nu de stekker in het stopcontact.  Tijdens het opstarten komt hij of met een opstartmenu (gewoon doorlopen!!! en aanwijzingen op het scherm volgen) of er staan al kanalen in?

Staan er al kanalen in zou dus kanaal 15 (BVN ) beeld moeten geven.  Ik zou zelf dan eerst de ontvanger terug brengen naar de fabrieksstand  (menu - geavanceerder instellingen- wachtwoord 1234) Als je dit hebt geactiveerd start hij weer in de begin stand en volg hierna de aanwijzingen op het scherm.

Hopelijk helpt bovenstaande je nu een beetje opweg......
Pagina's: [1]

Archief

Buy this premium domain L8R.ORG