Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

17-02-2025, 12:26:34

`

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Nog eenmaal voor de zekerheid  (gelezen 2661 keer)

Offline bukkie

• Reguliere gebruiker
  • **

Nog eenmaal voor de zekerheid
« Gepost op: 25-05-2010, 12:03:52 »
Ik wil een Rebox 9000 HD |PVR aanschaffen en als 2e ontvager een Rebox RE 2250 MG.
Ik heb gekozen voor de Tecnisat Mulitiyenne Canaal Digitaal Triple Duo schotel.
Is dit een goede combinatie om het HD entertainmentpaket met Internet + bellen
te ontvangen.
Mijn 2e vraag is of Canaal Digitaal het opzeggen bij KPN van mijn huidige Internet + bellen regelt en hetzelfde bij Ziggo
Krijg telefonisch maar geen contact bij Canaal Digitaal om deze vragen daar te stellen

Offline MrSat

• Global Moderator
  • Super Premium gebruiker

« Reactie #1 Gepost op: 25-05-2010, 12:09:50 »
Citaat van: bukkie;39271
Ik wil een Rebox 9000 HD |PVR aanschaffen en als 2e ontvager een Rebox RE 2250 MG.
Ik heb gekozen voor de Tecnisat Mulitiyenne Canaal Digitaal Triple Duo schotel.
Is dit een goede combinatie om het HD entertainmentpaket met Internet + bellen
te ontvangen.
Mijn 2e vraag is of Canaal Digitaal het opzeggen bij KPN van mijn huidige Internet + bellen regelt en hetzelfde bij Ziggo
Krijg telefonisch maar geen contact bij Canaal Digitaal om deze vragen daar te stellen

Canal digitaal levert geen internet diensten maar doen dit in samenwerking met online.nl

http://www.online.nl/producten/internet-bellen-tv/

Deze partij zal jouw de antwoorden kunnen geven wat betreft internet.   Ik ken zelf momenteel de rebox types niet en weet ook niet hoe deze in combinatie werken met de canal digitaal kanalen. De multitenne werkt in principe goed als deze goed en vakkundig is geïnstalleerd. Alleen zijn slecht weer reserve is wat minder.

Offline bukkie

• Reguliere gebruiker
  • **

« Reactie #2 Gepost op: 25-05-2010, 12:32:05 »
Citaat van: MrSat;39272
Canal digitaal levert geen internet diensten maar doen dit in samenwerking met online.nl

http://www.online.nl/producten/internet-bellen-tv/

Deze partij zal jouw de antwoorden kunnen geven wat betreft internet.   Ik ken zelf momenteel de rebox types niet en weet ook niet hoe deze in combinatie werken met de canal digitaal kanalen. De multitenne werkt in principe goed als deze goed en vakkundig is geïnstalleerd. Alleen zijn slecht weer reserve is wat minder.

Heb je een alternatief voor die schotel.
Mijn hoofdreden om voor die te gaan is dat hij zo mooi compact is. Denk dat ik bij mijn wederhelft een 64 cm schotel niet door het strotje krijg.
Weet het eigenlijk wel zeker.
Helpt zo'n paraplu over de LNB's niet
« Laatst bewerkt op: 25-05-2010, 12:45:44 door bukkie »

Offline MrSat

• Global Moderator

« Reactie #3 Gepost op: 26-05-2010, 08:17:55 »
Jazeker zijn er alternatieven zoals de bi-sat en big-dat van visiosat. Let wel deze hebben dus wel een veel grotere schotel maar zijn qua kosten ook een flink stuk duurder!!

Offline bukkie

• Reguliere gebruiker
  • **

« Reactie #4 Gepost op: 26-05-2010, 11:13:31 »
Citaat van: MrSat;39282
Jazeker zijn er alternatieven zoals de bi-sat en big-dat van visiosat. Let wel deze hebben dus wel een veel grotere schotel maar zijn qua kosten ook een flink stuk duurder!!

Dank voor je reactie. Heb van een ander gehoort dat de schotel die ik had gekozen bij een matige bui al problemen kon geven.
Heb al een Visiosat GC3 met 3 ALPS Quatro LNB's in mijn berekening opgenomen.
Ik ben erg blij met een forum als het deze.
Hier kan je vast wat ervaring opdoen voordat je koopt. Of het advies van de verkoper altijd 100% betrouwbaar is twijfel ik over want daar tellen ook de marges mee.
Maar goed jij heel erg bedankt.

Offline MrSat

• Global Moderator

« Reactie #5 Gepost op: 26-05-2010, 12:33:25 »
Of het advies eerlijk en oprecht is ligt vaak aan de winkelier of de persoon die je helpt. Koop je middels internet dan is het vaak dozen schuiven (weinig tot geen marge!) en BoGo garantie (BOcht om GArantie om!!)  Ga gewoon naar een bekende satelliet dealer bij je in de buurt en laat je daar vrijblijvend voorlichten. Die paar 10 tjes die ze duurder zijn haal je op de langere termijn er weer uit!

Offline bukkie

• Reguliere gebruiker
  • **

« Reactie #6 Gepost op: 26-05-2010, 12:50:05 »
Citaat van: MrSat;39286
Of het advies eerlijk en oprecht is ligt vaak aan de winkelier of de persoon die je helpt. Koop je middels internet dan is het vaak dozen schuiven (weinig tot geen marge!) en BoGo garantie (BOcht om GArantie om!!)  Ga gewoon naar een bekende satelliet dealer bij je in de buurt en laat je daar vrijblijvend voorlichten. Die paar 10 tjes die ze duurder zijn haal je op de langere termijn er weer uit!

In principe ben ik het met je eens en ik koop dan ook meestal apparaten (wasmachine, droger, en andere duurdere gebruiksapparaten) bij lokale handelaren terwijl ik weet dat ik wat duurder uit ben maar ik krijg daar een stuk service voor terug
Weet je wat het is ik weet geen enkele sattelietdealer in de buurt. Woon in Huizen bij Hilversum. Misschien weet jij wat

Over die schotel nog een vraag. Als ik 3 lnb's heb en 1  4 in 1 switch dan gaat het naar mijn idee nog niet werken op 2 ontvangers waarvan 1 met 2 tuners
Mij werd verteld dat ik vanwege dubbele tuner met dubbel coax binnen moet komen.
Samen met de 2e ontvanger zijn dat er dus 3.
Als ik 1x switch 4/1 zou kopen dan heb ik volgens mij maar 1 coax uitgang v.a. de schotel.
Ik heb op Inet al naar aansluitschema's van switchen gezocht maar kan er niets over vinden.
Klopt er iets niet in mijn denkwijze of heb ik 3 switches nodig

Alweer bedankt

Offline MrSat

• Global Moderator

« Reactie #7 Gepost op: 26-05-2010, 22:47:53 »
Het is zo als je een PVR ontvanger hebt je graag een programma wilt opnemen en een ander programma  (zelfde of verschillende satelliet) wilt bekijken. Om dit te bewerkstelligen dienen er twee onafhankelijke kabels van de schotel te komen.  Of het er nu 1,2,3 of 4 satellieten zijn, zijn dit allemaal zgn Twin LNB. Dus twee  onafhankelijke uitgangen PER satelliet.  Deze 4 posities worden ingekoppeld op "twee" disecq 4-1 switches . De twee kabels die daarvandaan komen worden aangesloten op je ontvanger.  Sluit je de ontvanger dus met 1 kabel aan en lus je twee ingang door heb je dus niet de volledige beschikbaar heid van alle kanalen tijdens opnames.

Nu heb je nog een tweede ontvanger. Je zou deze tweede ontvanger kunnen aansluiten op de uitgang van de eerste ontvanger!  Wel is dan zo dat je dan wel rekening moet houden dat deze aansluiting actief is wanneer je de eerste ontvanger niet gebruikt.

Je kan ook (maar dan wordt het wel erg prijzig hoor!) zgn Quad lnb's monteren. Dus 4 onhankelijke uitgangen per satelliet. In dit geval krijg je "drie" Disecq switches waarvan er twee naar de PVR ontvanger gaan en 1 naar de andere ontvanger. Je hebt dan wel 1 set aansluitingen over voor eventueel een extra onvanger. Dit laatste werkt totaal onafhankelijk van elkaar!

Ik woon iet in de buurt anders had ik het wel voor je kunnen regelen. Wat betreft een dealer in de buurt zal ik ook moeten gokken. Canal digitaal heeft wel een link op hun website staan.

http://www.canaldigitaal.nl/verkooppunten/index.aspx?id=148

PS Kies geen winkelketen of een caravandealer want die hebben vaak geen kennis van dit soort installaties

Offline bukkie

• Reguliere gebruiker
  • **

« Reactie #8 Gepost op: 27-05-2010, 01:19:07 »
Citaat van: MrSat;39290
Het is zo als je een PVR ontvanger hebt je graag een programma wilt opnemen en een ander programma  (zelfde of verschillende satelliet) wilt bekijken. Om dit te bewerkstelligen dienen er twee onafhankelijke kabels van de schotel te komen.  Of het er nu 1,2,3 of 4 satellieten zijn, zijn dit allemaal zgn Twin LNB. Dus twee  onafhankelijke uitgangen PER satelliet.  Deze 4 posities worden ingekoppeld op "twee" disecq 4-1 switches . De twee kabels die daarvandaan komen worden aangesloten op je ontvanger.  Sluit je de ontvanger dus met 1 kabel aan en lus je twee ingang door heb je dus niet de volledige beschikbaar heid van alle kanalen tijdens opnames.

Nu heb je nog een tweede ontvanger. Je zou deze tweede ontvanger kunnen aansluiten op de uitgang van de eerste ontvanger!  Wel is dan zo dat je dan wel rekening moet houden dat deze aansluiting actief is wanneer je de eerste ontvanger niet gebruikt.

Je kan ook (maar dan wordt het wel erg prijzig hoor!) zgn Quad lnb's monteren. Dus 4 onhankelijke uitgangen per satelliet. In dit geval krijg je "drie" Disecq switches waarvan er twee naar de PVR ontvanger gaan en 1 naar de andere ontvanger. Je hebt dan wel 1 set aansluitingen over voor eventueel een extra onvanger. Dit laatste werkt totaal onafhankelijk van elkaar!

Ik woon iet in de buurt anders had ik het wel voor je kunnen regelen. Wat betreft een dealer in de buurt zal ik ook moeten gokken. Canal digitaal heeft wel een link op hun website staan.

http://www.canaldigitaal.nl/verkooppunten/index.aspx?id=148

PS Kies geen winkelketen of een caravandealer want die hebben vaak geen kennis van dit soort installaties

Nee ik kijk bij Cardwriter, Ziezotec en een paar andere die zowel per Internet als telefoon te bereiken zijn

Offline MrSat

• Global Moderator

« Reactie #9 Gepost op: 28-05-2010, 10:25:23 »
Ik zou me zelf eerst 3 x achter de oren krabbelen als ik voor service een 0900 nummer moet draaien á 70cent/minuut !

Offline bukkie

• Reguliere gebruiker
  • **

« Reactie #10 Gepost op: 28-05-2010, 10:51:53 »
Citaat van: MrSat;39298
Ik zou me zelf eerst 3 x achter de oren krabbelen als ik voor service een 0900 nummer moet draaien á 70cent/minuut !

Ik heb gisteren besteld bij Cardwriter. Heb van de week al 2 keer telefonisch contact gehad maar de wachttijden zijn bijzonder laag.
Service tot nu toe heel goed.
Ik zei al ik weet in mijn omgeving geen andere zaak. Als ik een eind moet rijden ben ik de belkosten aan benzine kwijt.
Ik geloof dat Cardwriter geen verkeerd bedrijf is aangezien ze zelf een foutje in mijn order vonden en mij hierover belde. Er wordt dus wel meegedacht met de klant.
Zending gaat compleet vandaag op de post dus de voorraad meldingen kloppen ook op hun site. Nee als 0,70 per minuut me moet tegenhouden dan is dat het mij waard.
Bovendien  heb ik op dit forum naar shops in mijn omgeving gevraagt  maar niemand kon antwoord geven en dat moest ik zelf uitzoeken.
« Laatst bewerkt op: 28-05-2010, 10:54:39 door bukkie »
Pagina's: [1]

`