Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

17-03-2025, 06:21:24

Pagina's: [1]

Auteur Topic: slechte kwaliteit beeld via schotel  (gelezen 2553 keer)

Offline folie32

• Nieuwe gebruiker
  • *

slechte kwaliteit beeld via schotel
« Gepost op: 19-03-2010, 15:31:55 »
Hoi,

Ik heb sinds kort een monoblock (universele), en een andere ontvanger  laten plaatsen en het hdtv pakket genomen van CD en alles laten uitrichten.

Ik heb mijn humax 2000 hdci vervangen door de philips dsr 7141 maar vind het beeld erg slecht.
Vooral bij gezichten zie ik vervorming van het voorhoofd en lijkt erop of de tv het beeld niet goed verwerkt wordt. Ik zie bv in het voorhoofd dat sommige stukken heel licht zijn en andere stukken veel donkerder ..het geheel geeft een onnatuurlijk contrast in het gezicht en je ziet dat het beeld niet klopt.
Heb alle instelling op tv ook al aangepast kleur/helderheid/contrast etc ook al aangepast en op de 7141 op automatisch gezet ipv 1080i maar maakt een verschil op zowel rtl4 gewoon als rtl4 hd etc.
Mijn lcd is een sony bravia kdl 46x2000 full hd tv.

Ik heb ook mijn oude ontvanger (humax hdci2000) ook geporbeerd maar ook die geeft nu ook slecht beeld.
schotel triax 78 cm
universeel monoblock
hdmi kabel ook vervangen (maakt geen verschil)

Wie kan mij helpen en heeft een idee waar ik het in moet zoeken??

Offline MrSat

• Global Moderator
  • Super Premium gebruiker

« Reactie #1 Gepost op: 19-03-2010, 16:11:56 »
Heb je toevallig ook een Blu-ray speler of playstation 3 zodat je een HD content van een HD dvd kan afspelen??  Ben benieuwd hoe dan het beeld is.

Ik ben toch bang dat het een instelling op je TV is!

http://support.sony-europe.com/tv/lcd/lcd.aspx?site=odw_nl_NL&m=KDL-46X2000#search_anchor

Offline folie32

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #2 Gepost op: 19-03-2010, 16:35:08 »
Citaat van: MrSat;38719
Heb je toevallig ook een Blu-ray speler of playstation 3 zodat je een HD content van een HD dvd kan afspelen??  Ben benieuwd hoe dan het beeld is.

Ik ben toch bang dat het een instelling op je TV is!

http://support.sony-europe.com/tv/lcd/lcd.aspx?site=odw_nl_NL&m=KDL-46X2000#search_anchor

ja als ik via de pc afspeel rechtstreeks op de lcd dan is deze wel goed...maar zal er het weekend ff goed opletten..maar daar was het mij niet echt opgevallen. bij films is het ook minder dan bij een talkshow of zo als er echt op gezichten wordt ingezoomd

Offline folie32

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #3 Gepost op: 19-03-2010, 16:57:07 »
Citaat van: folie32;38720
ja als ik via de pc afspeel rechtstreeks op de lcd dan is deze wel goed...maar zal er het weekend ff goed opletten..maar daar was het mij niet echt opgevallen. bij films is het ook minder dan bij een talkshow of zo als er echt op gezichten wordt ingezoomd

Ik heb alle instelling al geprobeerd (helderheid/contrast/kleur) maar blijft dit geven.
Maar kan het niet toevallig aan de monoblock lnb liggen? Zou het wat uitmaken als ik een mss een betere kwaliteit zou nemen of moet dat voor beeld niet uitmaken?
Zeg maar de lichte kleuren vervagen en je ziet dat dit niet hoort.. ik wil zo graag een mooi beeldje maar krijg wat ik ook probeer niet voor elkaar.
Hdtv pakket bij cd, full hdtv, hd ontvanger....en beeld is gewoon niet mooi en zeker bij gezichten (voorhoofd).

Offline MrSat

• Global Moderator
  • Super Premium gebruiker

« Reactie #4 Gepost op: 27-04-2010, 23:51:24 »
Ben benieuwd of het al is opgelost??  wat zegt de leverancier van je TV ervan?? Ik verdenk toch een beetje je TV en daarbij misschien toch een instelling?
Pagina's: [1]

`