Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

17-03-2025, 05:23:22

Pagina's: [1] 2

Auteur Topic: Canaal digitaal ... is dat wat ?  (gelezen 5549 keer)

Offline ASS-Ware

• Super gebruiker

Canaal digitaal ... is dat wat ?
« Gepost op: 07-10-2009, 22:28:33 »
All,

Ik heb totaal geen kennis en ervaring met schotels en satellieten, maar ik ben me aan het oriënteren.

Ik las op de pagina van Canaal Digitaal over een pakket van 100 euro, gratis installatie, 30 euro per maand, veel zenders etc.

Ik vraag me af of dit wel wat is.
Ik heb geen idee of dit kwalitatief goed spul is.

Ik lees goede en slechte berichten over Canaal Digitaal.
Zijn er alternatieven die een soortgelijk pakket bieden voor een soortgelijke prijs ?

In dat 30 euro per maand pakket dit een Philips PVR met 2 tuners.
Kan ik met dat ding 1 kanaal opnemen en tegelijkertijd een ander kanaal pauzeren ?

Zo, dat was het wel even om mee te beginnen ;-)
Bye,
Arjan.

Offline terrestrial

• Super Premium gebruiker

« Reactie #1 Gepost op: 07-10-2009, 23:31:41 »
Ik zal je eerlijk zeggen, als je de kans hebt om voor kabel te kiezen zou ik dat doen. Canal Digitaal bied minder NL zenders, slechtere kwaliteit en je betaald meer. Tuurlijk kun je wel veel zenders ontvangen maar die zijn ongecodeerd en zonder een CDS abo ook verkrijgbaar en  vaak buitelandse kanalen waar de gemiddelde NL-er niet op zit te wachten.  

De boxen van Canal Digitaal zijn alles behalve bug vrij. Andere aanbieder hebben ook zo hun problemen maar die van Canal Digitaal zijn wel groter. De EPG werkt zelden goed helaas, veel problemen met kaartjes. Nee onbezorgd kijken zou ik je niet Canal Digitaal aanraden.

Het ligt er aan wat je wilt natuurlijk. Dat mis ik in je verhaal.

Offline ASS-Ware

• Super gebruiker

« Reactie #2 Gepost op: 07-10-2009, 23:35:08 »
Sja, ik heb nu kabel, UPC, en als ik daar digitale TV afneem, wat ik vorig jaar heb gehad, dan word ik ook niet vrolijk van een steeds rebootende mediabox.

Zover ik kan zien heeft Canal Digital alle Nederlandse zenders.
Welke ontbreekt er volgens jou dan ?

Wat ik wil ?
Gewoon TV kijken, opnemen en pauzeren, da's alles.

Heb je een alternatief ?
Bye,
Arjan.

Offline satboxman

• Premium gebruiker

« Reactie #3 Gepost op: 08-10-2009, 09:08:33 »
Citaat van: ASS-Ware;36507
Sja, ik heb nu kabel, UPC, en als ik daar digitale TV afneem, wat ik vorig jaar heb gehad, dan word ik ook niet vrolijk van een steeds rebootende mediabox.

Zover ik kan zien heeft Canal Digital alle Nederlandse zenders.
Welke ontbreekt er volgens jou dan ?

Wat ik wil ?
Gewoon TV kijken, opnemen en pauzeren, da's alles.

Heb je een alternatief ?

Je hoeft niet  perse  een settop van canal digitaal te gebruiken , alleen een   abonnement smartcard en een cds module , En dan koop je een CI HD ontvanger die daarmee overweg en die een goede support heeft. En een die een twintuner heeft en pvr , en natuurlijk de schotel aanleggen . En goede ontvangers  zijn  om er een paar te noemen . Vantage - dreambox- homecast

Offline terrestrial

« Reactie #4 Gepost op: 08-10-2009, 11:23:05 »
Heb je er al aan gedacht om gewoon UPC te bellen en te vragen om een andere mediabox?

Er missen heel wat nederlandse kabel zenders op satelliet. Ik ga ze niet allemaal opnoemen. Als klein vb: Film1 heeft op sat maar 3 kanalen geen HD, sport1 maar anderhalf. Eredivisie live ook anderhalf. De kabel geeft alle NL zenders in goede beeldkwaliteit door terwijl Canal digitaal liever veel kanalen op 1 transponder propt en zich niet zo druk maakt om beeldkwaliteit. Het is niet perse slecht, maar ook zeker niet goed. Op de kabel zitten NED123 in HD en RTL HD vanaf 15 okt. Op schotel moeten ze nog maar afwachten.

Nee de tijd dat ik mensen de schotel aanbeveel om legaal te kijken is al tijden voorbij.
« Laatst bewerkt op: 08-10-2009, 12:46:42 door terrestrial »

Offline ASS-Ware

• Super gebruiker

« Reactie #5 Gepost op: 08-10-2009, 22:30:23 »
Citaat van: terrestrial;36510
Heb je er al aan gedacht om gewoon UPC te bellen en te vragen om een andere mediabox?

Ja, ik heb er 3 gehad, steeds hetzelfde gezeur.
Enne, als ik de fora er op nalees, dan ben ik niet de enige.

Er missen heel wat nederlandse kabel zenders op satelliet.

Ach, degene die ik kijk, die staan er bij.

De kabel geeft alle NL zenders in goede beeldkwaliteit door terwijl Canal digitaal liever veel kanalen op 1 transponder propt en zich niet zo druk maakt om beeldkwaliteit.

Nu ga ik twijfelen ...
Bye,
Arjan.

Offline ASS-Ware

• Super gebruiker

« Reactie #6 Gepost op: 14-10-2009, 17:31:16 »
Ik ben bij het Satelliethuis in Almere geweest, leuke zaak, en ik heb deze wensen neergelegd :

- Kijken en pauzeren en een andere zender tegelijkertijd kunnen opnemen
- Alle Nederlandse zenders en BBC

Men kwam met de Vantage 8000 HDS.
Wat vinden jullie van dit apparaat ?

Men kwam met de Triax 78 CM schotel.
Vrij standaard, denk ik ?

Verder wordt dan de schotel gemonteerd op een voet die met tegels op zijn plaats wordt gehouden.
Hoe goed blijft dat op zijn plaats ?

Ik krijg er zin an.
Bye,
Arjan.

Offline satboxman

• Premium gebruiker

« Reactie #7 Gepost op: 17-10-2009, 12:55:04 »
Citaat van: ASS-Ware;36586
Ik ben bij het Satelliethuis in Almere geweest, leuke zaak, en ik heb deze wensen neergelegd :

- Kijken en pauzeren en een andere zender tegelijkertijd kunnen opnemen
- Alle Nederlandse zenders en BBC

Men kwam met de Vantage 8000 HDS.
Wat vinden jullie van dit apparaat ?

Men kwam met de Triax 78 CM schotel.
Vrij standaard, denk ik ?

Verder wordt dan de schotel gemonteerd op een voet die met tegels op zijn plaats wordt gehouden.
Hoe goed blijft dat op zijn plaats ?

Ik krijg er zin an.
kopen met  triax 1 meter met multifeed twin en de vantage

Offline ASS-Ware

• Super gebruiker

« Reactie #8 Gepost op: 17-10-2009, 16:51:07 »
Dank je wel.
Jij vindt de Vantage wel wat ?

Ik hoop dat je ook weet hoe goed dat op zijn plaats blijft, een voet op een plat dak bovenop de 2e verdieping.
Heb jij daar ervaring mee ?
Bye,
Arjan.

Offline terrestrial

« Reactie #9 Gepost op: 17-10-2009, 17:18:26 »
Volgens mij ben jij veel beter af met UPC hoor.  Makkelijk, gebruikers vriendelijk en je hebt er geen omkijken naar.  

Als ik zie hoe moeilijk je doet over een simpele aanschaf. Je stelt veel eisen en dan moet je niet bij Canal Digitaal zijn want je krijgt er vroeg of laat spijt van.

Offline ASS-Ware

• Super gebruiker

« Reactie #10 Gepost op: 17-10-2009, 17:27:18 »
Citaat van: terrestrial;36646
Volgens mij ben jij veel beter af met UPC hoor.  Makkelijk, gebruikers vriendelijk en je hebt er geen omkijken naar.  

Als ik zie hoe moeilijk je doet over een simpele aanschaf. Je stelt veel eisen en dan moet je niet bij Canal Digitaal zijn want je krijgt er vroeg of laat spijt van.

Deze reactie voelt een beetje aan als een persoonlijke aanval.

Ten eerste doe ik niet moeilijk, ik stel vragen over onderwerpen waar ik geen verstand van heb.
Als jij dat moeilijk doen vindt, dan weet ik niet hoe jij informatie vergaart over, voor jou, nieuwe zaken.
Maar misschien heb jij gewoon overal verstand van, dan kan.

UPC is geen optie, UPC zuigt, de mediaboxen zijn niet goed en daar doen ze niets aan.
Bye,
Arjan.

Offline terrestrial

« Reactie #11 Gepost op: 17-10-2009, 21:26:33 »
Het is geen aanval maar een constatering.

Van mij mag het direct kopen hoor alleen ik weet zeker dat jij over 6 maanden niet weet hoe snel je naar UPC terug moet. Tenminste als je niet 2 jaar vast zit aan CDS :)  Ik wil zeker niet UPC ophemelen maar de kabel is op dit moment op vele vlakken (niet allemaal) de betere keus boven Canal Digitaal als aanbieder. Er lopen niet voor niks 10.000 man per maand weg.

De Canal Digitaal boxen werken voor geen meter!! Lees de vele problemen maar eens op de forums.  Er zijn constant problemen met het encryptie systeem, de epg, opname decryptie.  Nauwelijks kans op zender uitbreiding.  Als je eigen keus hardware koopt loopt je ook weer het risico dat het ineens niet werkt en je kunt nergens aankloppen dan.

Overigens heb ik sinds kort ook een upc dvr mediabox en ik heb geen enkel probleem. Mogelijk heb jij een slechte box te pakken. En bugs heb je overal maar dat is toch iets anders dat Canal Digitaal boxen waar je bijvoorbaat al weet dat de software niet deugt.

lees dit maar eens: http://www.satellitemagazine.com/?action=pagina&id=49&id2=2328&title=CanalDigitaal+haalt+nieuwe+firmware+tijdelijk+van+satelliet

Offline ASS-Ware

• Super gebruiker

« Reactie #12 Gepost op: 17-10-2009, 22:04:58 »
Citaat van: terrestrial;36653
Het is geen aanval maar een constatering.

Ik snap niet waar jij je conclusie door trekt, maar ik geef je het voordeel van de twijfel.

Van mij mag het direct kopen hoor alleen ik weet zeker dat jij over 6 maanden niet weet hoe snel je naar UPC terug moet.

Ik weet momenteel niet hoe snel ik bij UPC weg moet,
Gestoord word ik er van.
3 verschillende mediaboxen gehad en als je de fora er op naleest, dan ben ik lang niet de enige.

Er lopen niet voor niks 10.000 man per maand weg.

Bij UPC ook.

De Canal Digitaal boxen werken voor geen meter!!

Deze opmerking vind ik leuk van je.
Velen met mij klagen over de boxen van UPC en ik neem geen Canal Digitaal box, maar zeer waarschijnlijk een Vantage.

Lees de vele problemen maar eens op de forums.

Idem voor upc, zie http://www.chelloo.com en http://forum.upclive.nl.

Overigens heb ik sinds kort ook een upc dvr mediabox en ik heb geen enkel probleem. Mogelijk heb jij een slechte box te pakken.

3 slechte boxen dus, en UPC kan er niets aan doen en het is vreselijk duur om die gasten te bellen en beloofde compensaties krijg je niet en fakturen kloppen niet etc etc.
Ik ben UPC gewoon enorm zat.

lees dit maar eens: http://www.satellitemagazine.com/?action=pagina&id=49&id2=2328&title=CanalDigitaal+haalt+nieuwe+firmware+tijdelijk+van+satelliet

Ik neem geen Canal Digitaal ontvanger, dus dit is niet van toepassing.
Bye,
Arjan.

Offline terrestrial

« Reactie #13 Gepost op: 17-10-2009, 23:36:44 »
Ik ken chelloo wel hoor maar de klachten zijn daar toch wel van een ander niveau. En maar een kleine groep mensen heeft klachten. Bij CDS heeft iedereen dezelfde klachten.

Maar als jij overal een antwoord op hebt.. waarom twijfel je dan nog?

Offline ASS-Ware

• Super gebruiker

« Reactie #14 Gepost op: 17-10-2009, 23:41:06 »
Citaat van: terrestrial;36657
Ik ken chelloo wel hoor maar de klachten zijn daar toch wel van een ander niveau. En maar een kleine groep mensen heeft klachten. Bij CDS heeft iedereen dezelfde klachten.

Maar als jij overal een antwoord op hebt.. waarom twijfel je dan nog?

Waar lees jij dat ik overal een antwoord op heb ?
Volgens mij bevatten de meeste posts van mij vragen en geen antwoorden.

Weet je ?
Volgens mij is het geen wedstrijd en is het niet de bedoeling om een welles/nietes spelletje te houden.

Maar als jij zo graag de kabel wil promoten, waarom zit je dan nog op een sat forum ?
Bye,
Arjan.
Pagina's: [1] 2

Archief

Buy this premium domain L8R.ORG