Even de situatie uitleggen:
Veel Nederlandse programma's worden ondertiteld via pagina 888 van teletekst.
Via een schotel en een satelliet-ontvanger neem ik deze programma's op m.b.v. een SVHS-videorecorder.
Omdat de bandbreedte van de SVHS-videoband zo groot is, wordt daardoor het gehele teletekstbestand en dus ook de ondertiteling
op 888 opgenomen. 's Avonds bekijken mijn vrouw en ik deze programma's. Met de AB van de TV kies ik dan 888 van Teletekst.
Nu zitten wij met het probleem dat nieuwe SVHS-videobanden niet meer verkrijgbaar zijn.
Na dit hele verhaal komt mijn vraag aan bezitters van een HD-satellietontvanger met ingebouwde harddisk:
"Kunnen jullie met behulp van je installatie een proefopname maken om te kijken of op deze manier teletekst (incl. 888) óók opgenomen wordt? "
Ben benieuwd naar het resultaat !
Slabakje.
Hi Slabakje,
Ik zelf heb nog een oude Topfield TF4000PVR, deze neemt alles op, behalve EPG.
EPG, is Electronische Programma Gids. De nieuwere modellen nemen ook de EPG op. Dit is handig, want dan kun je bij een opgenomen programma nog even kijken, bij de info van de EPG, waar het progamma over gaat. De meeste sat.-ontvangers hebben een ingebouwde teletekst decoder, wanneer je een opgenomen programma bekijkt, kun je die teletekst (ondertiteling) bekijken, of via de teletekst van je TV.
Groet, Togan.