Hallo Lezers en Experts,
Ik ben geheel nieuw hier en hoop dat ik op dit forum op het goede adres ben. Op de andere forums over satellieten werd mijn vraag slecht beantwoord.
Mijn naam is Raffie en woon in Noorwegen waar ik graag NL -TV kijk.
Wij hebben 2 recievers thuis staan voor de ontvangst van alle Nederlandse kanalen, uiteraard met een kaart op een NL adres.
Mijn 1e reciever is een Force 5 serie, gekocht in Noorwegen.
Deze staat in de slaapkamer, maar is helaas aan het overlijden....
Ik moet minstens 40x de stekker eruit trekken voor hij aan de praat is en dat elke avond.
Mijn 2e reciever is een Topfield TF4010 PVR Plus
Deze heb ik vorig jaar gekocht in Ouddorp, maar helaas laat de HD het vaak afweten.
Omdat wij in Noorwegen wonen, kunnen we niet telkens naar NL gaan om een reciever te laten repareren of onder garantie terug brengen. We hadden aan Ouddorp een goede betrouwbare reciever gevraagd, zodat we geen problemen zouden hebben.... helaas nu toch. Dit zal vast en zeker niet aan de winkelier liggen.
Hij neemt op het 2e kanaal vaak programma's op en soms kunnen we alles zien en soms stopt het opgenomen na een aantal minuten. Dus ook deze werkt niet zoals we wensen.
Nu is ons plan om de Force weg te doen, de Topfield in de slaapkamer te zetten en een nieuwe te kopen voor de woonkamer, prijs speelt géén rol.
Wat willen we ?
1 zender kijken en een andere zender opnemen, dat kan nu ook en lukt soms ook mits de HD het doet en het programma ook laat draaien. Soms is er geen probleem en kunnen we alles gewoon kijken.
Aan de schotel, de 2 koppen enz enz enz kan het niet liggen, ligt echt aan de reciever.
Nu heb ik veel gelezen over de Topfield serie, maar lees ook heel veel problemen.
Wie kan mij vertellen wat nu echt een goede stabiele, betrouwbare reciever is, die voldoet aan de wensen die we hebben. Prijs is niet belangrijk voor ons, we willen gewoon een goede machine.
Ik hoop van jullie iets te horen.
Raffie uit Noorwegen
http://www.vakantie-noorwegen.nl