Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

17-02-2025, 12:22:55

`

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Misschien hier ?  (gelezen 2579 keer)

Offline Raffie

• Nieuwe gebruiker
  • *

Misschien hier ?
« Gepost op: 10-12-2008, 10:35:58 »
Hallo Lezers en Experts,

Ik ben geheel nieuw hier en hoop dat ik op dit forum op het goede adres ben. Op de andere forums over satellieten werd mijn vraag slecht beantwoord.

Mijn naam is Raffie en woon in Noorwegen waar ik graag NL -TV kijk.

Wij hebben 2 recievers thuis staan voor de ontvangst van alle Nederlandse kanalen, uiteraard met een kaart op een NL adres.

Mijn 1e reciever is een Force 5 serie, gekocht in Noorwegen.
Deze staat in de slaapkamer, maar is helaas aan het overlijden....
Ik moet minstens 40x de stekker eruit trekken voor hij aan de praat is en dat elke avond.

Mijn 2e reciever is een Topfield TF4010 PVR Plus
Deze heb ik vorig jaar gekocht in Ouddorp, maar helaas laat de HD het vaak afweten.

Omdat wij in Noorwegen wonen, kunnen we niet telkens naar NL gaan om een reciever te laten repareren of onder garantie terug brengen. We hadden aan Ouddorp een goede betrouwbare reciever gevraagd, zodat we geen problemen zouden hebben.... helaas nu toch. Dit zal vast en zeker niet aan de winkelier liggen.

Hij neemt op het 2e kanaal vaak programma's op en soms kunnen we alles zien en soms stopt het opgenomen na een aantal minuten. Dus ook deze werkt niet zoals we wensen.

Nu is ons plan om de Force weg te doen, de Topfield in de slaapkamer te zetten en een nieuwe te kopen voor de woonkamer, prijs speelt géén rol.

Wat willen we ?

1 zender kijken en een andere zender opnemen, dat kan nu ook en lukt soms ook mits de HD het doet en het programma ook laat draaien. Soms is er geen probleem en kunnen we alles gewoon kijken.

Aan de schotel, de 2 koppen enz enz enz kan het niet liggen, ligt echt aan de reciever.

Nu heb ik veel gelezen over de Topfield serie, maar lees ook heel veel problemen.

Wie kan mij vertellen wat nu echt een goede stabiele, betrouwbare reciever is, die voldoet aan de wensen die we hebben. Prijs is niet belangrijk voor ons, we willen gewoon een goede machine.

Ik hoop van jullie iets te horen.

Raffie uit Noorwegen
http://www.vakantie-noorwegen.nl

Offline leunens

• Super gebruiker

gulden middenmoot
« Reactie #1 Gepost op: 10-12-2008, 16:14:45 »
Citaat van: Raffie;31498
Hallo Lezers en Experts,

Ik ben geheel nieuw hier en hoop dat ik op dit forum op het goede adres ben. Op de andere forums over satellieten werd mijn vraag slecht beantwoord.

Wij hebben 2 recievers thuis staan voor de ontvangst van alle Nederlandse kanalen, uiteraard met een kaart op een NL adres.

Ik moet minstens 40x de stekker eruit trekken voor hij aan de praat is en dat elke avond.

Deze heb ik vorig jaar gekocht in Ouddorp, maar helaas laat de HD het vaak afweten.

Omdat wij in Noorwegen wonen, kunnen we niet telkens naar NL gaan om een reciever te laten repareren of onder garantie terug brengen. We hadden aan Ouddorp een goede betrouwbare reciever gevraagd, zodat we geen problemen zouden hebben.... helaas nu toch. Dit zal vast en zeker niet aan de winkelier liggen.

Hij neemt op het 2e kanaal vaak programma's op en soms kunnen we alles zien en soms stopt het opgenomen na een aantal minuten. Dus ook deze werkt niet zoals we wensen.

Nu is ons plan om de Force weg te doen, de Topfield in de slaapkamer te zetten en een nieuwe te kopen voor de woonkamer, prijs speelt géén rol.

Wat willen we ?

1 zender kijken en een andere zender opnemen, dat kan nu ook en lukt soms ook mits de HD het doet en het programma ook laat draaien. Soms is er geen probleem en kunnen we alles gewoon kijken.

Aan de schotel, de 2 koppen enz enz enz kan het niet liggen, ligt echt aan de reciever.

Nu heb ik veel gelezen over de Topfield serie, maar lees ook heel veel problemen.

Wie kan mij vertellen wat nu echt een goede stabiele, betrouwbare reciever is, die voldoet aan de wensen die we hebben. Prijs is niet belangrijk voor ons, we willen gewoon een goede machine.

Raffie uit Noorwegen

zelf gebruik ik diverse ontvangers maar het meest ben ik tevreden over de technomate's
goede ondersteuning en als je op zoek gaat in diverse site's vind je weinig klachten / problemen

Offline piele

• Super Premium gebruiker

Misschien hier ?
« Reactie #2 Gepost op: 10-12-2008, 20:54:14 »
Of een mooie dreambox met twin turner, ook een prima apparaat. Eventueel met HD ingebouwd :)

Offline Raffie

• Nieuwe gebruiker
  • *

Misschien hier ?
« Reactie #3 Gepost op: 11-12-2008, 00:04:09 »
Hallo Heren,

Technomate heb ik nog nooit van gehoord, maar ben dan ook een leek....
Ik heb meteen even gekeken en zie dat die recievers rond de 200,- euro zijn, lijkt mij iets te goedkoop terwijl je voor een goede vaak 600 euro betaald.

Nu hoeft goedkoop niet altijd slecht te zijn natuurlijk, maar een BMW is zeker beter dan een Lada.

Of heb ik verkeerde prijzen gevonden ?

Dreambox, gossie daar zijn er erg veel van, wat is 1 vd laatste nieuwe met een harddisk erin ?

Pff allemaal niet makkelijk he...had ik maar weer kabel TV.

Groetjes Raffie
uit wit Noorwegen

Offline MrSat

• Global Moderator

Misschien hier ?
« Reactie #4 Gepost op: 11-12-2008, 00:30:17 »
Hallo Lezers en Experts,

Wat willen we ?

Raffie uit Noorwegen

Beste Raffie,

Jouw probleem met de Topfield is eigenlijk helemaal geen probleem. Wat er gebeurd als je opname stopt naar een aantal minuten is dat waarschijnlijk de opnames gecodeerd op de HDD staan of dat er een aansluiting niet goed zit. Wat geeft hij in zijn HDD listing weer?? Een groen of een rood dollar teken of is dit half groen/rood achter de opnames????

Wat meer vragen?

Hoe  oud zijn de opnames?  

Daarnaast ben ik benieuwd wat voor module in de topfield 4010 zit??? Misschien dat je het klepje open kan doen en op het knopje drukken naast de module.

Ook ben ik benieuwd hoeveel schotel aansluitingen op je Topfield gebruikt?? 1 of 2 en bij één of je een doorluskabeltje achterop aangesloten is?

Wat is het firmware versie van de ontvanger. (te vinden in het menu)

Wat is een goede machine....   Eigenlijk zeg je het zelf al. Je wilt een zorgeloze machine welke zonder problemen de NL zenders zichtbaar maakt en waarbij je ook nog kunt opnemen van een ander kanaal. Zonder poespas etc.....

Ik ben zelf niet gecharmeerd dat iemand bij deze randvoorwaarden een dreambox , mvsion en andere hocuspocus merken adviseren. Let wel het zal wel werken maar zorgeloos dat kan je niemand beloven. Als ze dat doen dan liegen ze!

Je bent voor 99% een kijker !! Als je toch gaat voor een van deze bovengenoemde ontvangers zal je wel in de gaten moeten houden dat je dan ook een klein beetje computer expert moet worden!! Bezint in ieder geval eer je begint!

Wat is dan wel goed??  Tja , voor normaal ontvangst zou ik gaan voor een philips DSR2211/DSR2212 . Degelijke ontvanger en probleemloos!  maar helaas geen HD

Voordelen van een gecertificeerde ontvanger
Ontvanger (of CI-modules) worden tijdens het certificeringsproces uitgebreid door CanalDigitaal getest. Zo weet u zeker dat de ontvanger stabiel functioneert en dat deze wordt geleverd met een Nederlandstalige handleiding én Nederlandstalige menusoftware.

Daarnaast ondersteunen gecertificeerde ontvangers NU & Straks-EPG (Electronische Programmagids), waarmee u snel kunt zien wat er op tv is en wat het volgende programma op een zender wordt. Ook werken gecertificeerde ontvangers met de DUO LNB, zodat u ASTRA 19,2 en ASTRA 23,5 makkelijk gelijktijdig kunt ontvangen.

Verder beschikken alle gecertificeerde ontvangers over Fastscan-functionaliteit: met een druk op de knop laadt u de CanalDigitaal zenderlijst voor digitale tv en digitale radio opnieuw in op uw satellietontvanger. En dat is heel handig wanneer CanalDigitaal bijvoorbeeld het zenderaanbod uitbreid. Want dan kunt u snel genieten van nieuwe zenders, zonder gedoe.

En mochten er ooit onverhoopt problemen ontstaan met een gecertificeerde satellietontvanger, dan kunt u er van op aan dat CanalDigitaal er alles aan zal doen om in nauwe samenwerking met de fabrikant de problemen zo snel mogelijk op te lossen.

De nieuwste philips DSR 8121 is daarintegen HD dus SUPERBEELD en heeft twee tuners. Dus ene kijken en andere opnemen! Misschien is dit een optie??  Ik heb hem zelf nog niet getest daar deze net uit is!
« Laatst bewerkt op: 11-12-2008, 18:10:12 door MrSat »

Offline Raffie

• Nieuwe gebruiker
  • *

Misschien hier ?
« Reactie #5 Gepost op: 11-12-2008, 16:02:50 »
Hai,

De eerste persoon in 4 forums die eens hulp biedt !
Zonde dat er zo weinig hulp te bieden/geven is.

Ik ga je vragen opzoeken en ik bel jullie even !

Raffie

Offline piele

Misschien hier ?
« Reactie #6 Gepost op: 11-12-2008, 21:27:23 »
Sorry, dat ik even inhaak op je antwoord

Dit was je vraag:

Wie kan mij vertellen wat nu echt een goede stabiele, betrouwbare reciever is, die voldoet aan de wensen die we hebben. Prijs is niet belangrijk voor ons, we willen gewoon een goede machine

Je vraagstelling was:

Wat willen we ?
1 zender kijken en een andere zender opnemen,

Ik gaf als antwoord:
Of een mooie dreambox met twin turner, ook een prima apparaat. Eventueel met HD ingebouwd  

twin turner betekend kijken en opnemen tegelijk, en dat kan naar je pc of op de DB zelf als je een HD inbouwd.

Waarom zeg je dan na een heel technisch verhaal van Mr Sat:

Hai,

De eerste persoon in 4 forums die eens hulp biedt !
Zonde dat er zo weinig hulp te bieden/geven is.

Ik ga je vragen opzoeken en ik bel jullie even !

Raffie

Door dit soort opmerkingen willen mensen elkaar niet meer helpen en/of tips geven.
Ik geef mijn inziens duidelijk een antwoord op je vraag.

Mr Sat komt met een eventuele oplossing van je probleem, en natuurlijk is dat veel uitgebreider dan ik je geef. Ik heb geen verstand van Topfield dus daar kan ik je niets over vertellen. Wel raar dat je dan zo reageerd maar goed..... suc6 met je reparatie of aanschaf

Offline MrSat

• Global Moderator

Misschien hier ?
« Reactie #7 Gepost op: 12-12-2008, 21:39:52 »
Beste Piele,

Je moet je niet zo aangevallen voelen want daar draait het hier niet om! No hard feelings hier en volgens mij ook niet van Raffie.

Ik kom bij zoveel mensen die met tranen voor me staan en de  kat in de zak hebben gekocht met alle ellende van dien.  Stomme vragen zijn er voor mij niet , want dan moet iedereen maar eens bij zichzelf ten rade gaan hoe ze zelf begonnen zijn... Op andere forums krijg je vaak een antwoord in de trand van "zoek maar met zoeken in het forum want daar staat het antwoord". Tja op deze manier jaag je mensen weg.

Ik zal in ieder geval mensen goed en duidelijk uitleggen hoe de vork werkelijk in steel zit en niet alleen de mooie kanten van het verhaal vertellen.  De keuze is aan de consument.

Offline piele

Misschien hier ?
« Reactie #8 Gepost op: 12-12-2008, 22:54:52 »
Nee hoor, geen hard feelings

ik reageerde alleen op de manier van reageren...

ik nam in ieder geval wel de moeite om hem te helpe,  net als jij Mr Sat

Fijn weekend allemaal

:wub:

Offline Raffie

• Nieuwe gebruiker
  • *

Misschien hier ?
« Reactie #9 Gepost op: 13-12-2008, 01:10:37 »
Hai Piele,

Was zeker niet zo bedoeld tegen jou !
Ik was zeker zeer blij met je antwoord, maar nog iets blijer met het antwoord van Mr Sat.

Het was meer bedoeld voor deze groep:

Leden: 20.614
Actieve leden: 1.537

Dan zijn er maar 2 personen die echt een goed antwoord kunnen geven en dat is jammer. Maar ik wil hier niet te veel op zeggen, anders wordt ik gebanned, of wordt er op dit topic een grote discussie ontketend.

@-Mr-Sat
Ik had je nog terug gebeld, maar je nam niet op, later nog eens geprobeerd en toen heb ik het opgegeven. Ik hoopte eigenlijk dat je zelf nog even terug belde. Gezien de tijd drong en ik echt haast had, moest ik een andere keuze maken. Daar ik morgen van Noorwegen naar NL vertrek.

Ik heb nu een TF 7710 besteld bij improver en hoop daar een goede service te krijgen, tot nu toe alles naar wens.

Heren ontzettend bedankt voor jullie moeite !

Raffie

Offline MrSat

• Global Moderator

Misschien hier ?
« Reactie #10 Gepost op: 19-12-2008, 14:29:06 »
Beste Raffie,

Ik hoop dat je dit nog leest....  Met de TF7710 ( 5 december firmware) zijn momenteel echt wel firmware problemen!!!  Met fastscan gaat het goed echter los kanalen zoeken op een satelliet gaat die de firmware echt onderuit en stopt gewoon met kanalen toevoegen rond de 40 %. en meer van dat soort geintjes. Ik heb het zelf geprobeerd, ik denk dat je of dit even voor lief neemt of dat je wacht op betere firmware tijden.

gr

MrSat

Offline fransrosink

• Nieuwe gebruiker
  • *

Philips 8121
« Reactie #11 Gepost op: 07-02-2009, 19:06:17 »
Hallo Raffie,
Via mijn zwager die kennis van heeft is de Philips 8121 decoder een goeie oplossing,
je kan op 1 kanaal kijken en het 2 kanaal opnemen, je moet wel met 2 aansluitingen van
de schotel komen. Je kunt er HD uitzendingen mee ontvangen en kost hier €399 adviesprijs.
mvg Frans Rosink
       Email [email protected]

Hallo Lezers en Experts,

Wat willen we ?

Raffie uit Noorwegen
Pagina's: [1]

`