Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

20-07-2019, 10:00:44

`

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Digitallworld SCI-5100E  (gelezen 3785 keer)

Offline coaminjus

• Nieuwe gebruiker
  • *

Digitallworld SCI-5100E
« Gepost op: 12-02-2005, 14:53:17 »
Hallo,

Ik heb sinds twee weken een Digitallworld sci5100e reciever en ik heb er nul verstand van wie kan mij helpen met de volgende vragen:

wat is een nulmodem kabel, en waar kan ik die kopen,
hoe kan ik de reciever voorzien van de nieuwste software,
waar kan ik deze software vinden.

Hopende dat mij iemand kan helpen.

Groetjes Coaminjus

Offline maxtrax

• Reguliere gebruiker
  • **

Digitallworld SCI-5100E
« Reactie #1 Gepost op: 21-02-2005, 16:49:35 »
Een nul modem kabel is een serial cable die aan beide zijde dezelfde aansluiting heeft en ervoor zorgt dat je met een PC een communicatie verbinding kunt opzetten met de receiver (om het simpel te zeggen). De kabel aansluiten aan de serial aansluiting op de receiver en de andere kant aan bv com1 op je PC.
Vervolgens start je het download programma en stuur je de firmware naar je receiver. Wel ervoor zorgen dat als je com 1 gebruikt, je dan ook het programma op com 1 een zet. Als je de handleiding volgt kan er weinig fout gaan.

op deze site http://www.allstb200.cjb.net vind je alles wat je nodig hebt VERGEET NIET EEN VIRUS SCANNER AAN TE ZETTEN BIJ DEZE SITE is echt nodig.

Eerst dwsu.exe starten en het bestand app_down.bin selecteren, receiver uit zetten op ok drukken en receiver aan zetten. als hij klaar is met softcamtoolV6.1.exe het bestand softcam_jfk_datum.key op dezelfde manier downloaden. Na dit alles een factory reset uitvoeren en je settings terug zetten die je natuurlijk vooraf gemaakt hebt met een seteditor. LET OP na een factory reset ben je bij deze receiver ALTIJD je settings lijst kwijt.

VEEL SUC6

ps: Geheel op eigen risico uiteraard, and don't kill me if it goes wrong :-)
Pagina's: [1]

Share this topic...
In a forum
(BBCode)
In a site/blog
(HTML)

Archief