Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

20-04-2021, 13:06:56

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Opname problemen met Topfield PVR 4000  (gelezen 7984 keer)

Offline jwhen

• Nieuwe gebruiker
  • *

Opname problemen met Topfield PVR 4000
« Gepost op: 10-02-2005, 10:44:47 »
Sinds enkele dagen bezit ik een Topfield PVR 4000 met 120Gb Harddisk.  Mijn schotel is gericht op Astra 1 & 2.
Ik kijk op Astra 2 naar de BBC (een vrij kanaal)
Tegelijkertijd neem ik Ned.1 op. (via Seca kaart van Canaldigital)
Na afloop wil ik de opname van Ned.1 afkijken. (deze zou volgens mij niet gecodeerd moeten zijn opgenomen, immers ik maakte met het kijken naar de BBC op Astra 2 geen gebruik van de smartcard)
De opname laat zich in eerste instantie gewoon afkijken maar na ongeveer 30 seconden krijg ik de melding 'Geen of gecodeerde uitzending' in beeld.  De kaart tijdelijk verwijderen en terugsteken geeft weer een plaatje voor ongeveer een minuut en dan herhaalt het probleem zich.
Het wordt nog leuker. Ald ik de bevengenoemde melding krijg en ik stop de weergave dan blijken ook alle kanalen van Canaldigital de 'Geen of gecodeerde uitzending' te geven.  De kaart eruit of te ontvanger aan en uitschakelen lost het probleem weer op.  Dit kan niet de bedoeling zijn.

Dit fenomeen gebeurt bij ongeveer de helft van mijn opnames.  

Wie kan mij vertellen wat if fout doe of dat er misschien iets stuk is.

Offline Harry_Nak

• Super Premium gebruiker
    • http://www.baflo.nu

« Reactie #1 Gepost op: 10-02-2005, 23:40:05 »
Ondanks dat je de module en kaart tijdens het kijken naar de BBC niet gebruikt
neemt de ontvanger alleen ongecodeert op als de ontvanger op de zender zelf blijft staan.

Verder is het probleem met de module mij niet onbekend, welke module gebruik je?
Een jaar of anderhalf geleden was dit probleem namelijk veroorzaakt door de slechte
samenwerking van de Aston 1.05 module en de -toen- nieuwe SECA2-kaart.

Dit probleem was met een nieuwe firmware-upgrade verholpen,
welke firmwareversie heb je er nu inzitten? Is deze al geupgrade?

Offline jwhen

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #2 Gepost op: 11-02-2005, 00:27:18 »
Ik gebruik een nieuwe Astoncrypt module. (grijs kunststof met een groene led aan de voorzijde) Voor zover ik heb kunnen zien, via het menu, is dit een versie 1.03 (vorige week nieuw gekocht in een verzegeld doosje)
In deze module zit een eveneens nieuwe CanalDigital kaart gestoken.

Ik heb op de Aston website gezien dat ik via Astra op de Otto MHP frequentie zou moeten kunnen upgraden naar 1.05

Dat is mij echter nog niet gelukt.  Ik volg de upgrade instructies op de technical support pagina.
Ik ga naar het bedoelde menu in de Topfield en zet het time length of message display op unlimited.  Druk op OK en ga terug naar de normale situatie.  Ik haal de Aston Module eruit en stem vervolgens af op Otto MHP.  Druk de Module met kaart terug.  Dan zou na 5 seconden het downloaden moeten aanvangen.  Helaas, bij mij gebeurt er niets.

Wat nu?

Offline Harry_Nak

• Super Premium gebruiker
    • http://www.baflo.nu

« Reactie #3 Gepost op: 11-02-2005, 12:46:39 »
Weet je zeker dat je een Aston 1.03 hebt???

En die moet nieuw zijn???

De Aston 1.07 is de nieuwste op dit moment, de 1.05 is inmiddels al weer 1,5 jaar oud!

Welke firmware heeft de ontvanger?

Offline jwhen

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #4 Gepost op: 11-02-2005, 13:53:04 »
Als ik via het Topfield menu naar de common interface menu ga dan geeft ie aan dat er een Aston 1.0300 in slot 1 gestoken is.
Ik heb deze vorige week (de Aston module) gekocht in een verzegeld doosje bij de fa. Cardwriter!
Ik heb nu trouwens ook gemerkt dat de ontvanger sporadisch, terwijl ik gewoon naar een (nederlandse) zender kijk, de zelfde storingsmelding geeft.
Als ik de ontvanger een Firmware update laat uitvoeren dan krijg ik de melding sat die OK is.
Waar kan ik zien welke fifmware versie het hier betreft?

Offline PeHa

• Super gebruiker
    • http://

« Reactie #5 Gepost op: 16-02-2005, 20:25:16 »
Volgens mij heb jij de Aston 1.07 , want die heeft een ledje aan de voorzijde.

Nu nog kijken welke software er op de aston cam zit, want de standaard 1.07 werkt niet goed met de Topfield, nu updaten naar versie 2.02.

Topfield 4000 pvr is helemaal geen zeldzaamheid en ook één van de twin tuners met harddisk met de minste problemen.
Ook hier moet je kijken of je de laatste firmware er in hebt zitten (aug 2004).

Succes met een zeer goede en stabiele ontvanger.

Bericht op Cardwriter
Citaat

Eventuele update procedure (indien noodzakelijk) :

Verwijder alle kaarten en/of modules uit uw satellietontvanger
Stem af op de zender STB COMAG op de Astra satelliet (Frequentie 12604, Symbolrate 22000, Polariatie Horizontaal)
(indien de frequentie -tijdelijk- niet beschikbaar is, is een update via de Hotbird Satelliet ook mogelijk Onyx TV Frequentie 12692, Symbolrate 27500, Polariatie Horizontaal FEC 5/6)
Plaats de Aston 1.07 module in de ontvanger
Na enige tijd start de download automatisch
Ga naar het menu van uw ontvanger en indien gereed verschijnt de nieuwe versie Aston.
note : download duurt 5 tot 10 minuten schakel de ontvanger niet uit gedurende de update !
Pagina's: [1]

Share this topic...
In a forum
(BBCode)
In a site/blog
(HTML)

Archief

Buy this premium domain L8R.ORG