Hallo MrSat,
Even vooropstellende dat we het ook oneens met elkaar mogen zijn (waarbij we het allemaal qua conversatie met elkaar wel normaal houden), stel ik dus het op geen enkele wijze met je eens te zijn.
Je geeft zelf bijvoorbeeld al aan dat één van de voordelen van digitaal, meer zenders zijn.
In mijn visie (maar die is natuurlijk: persoonlijk !), nog meer 'pulp', en nog meer van "ongeveer" hetzelfde. Dus waarom dan zo ontzettend veel zenders ?
Op de analoge set waren ook al meer dan 200 zenders te verkrijgen !
Je geeft zelf ook al aan dat zendermaatschappij met digitaal goedkoper uit zijn. En daar ligt 'em dus de crux, en nergens anders.
En 1 zéér belangrijk ding had ik nog vergeten te melden: Bij digitaal ben je geregistreerd ! Je moet betalen ! Abonnement is onontkoombaar als je bv. ook de Nederlandse zenders wilt zien ! Men weet weer iets van je ! Controlestaat ! Je wordt alweer voor een extra stukje in de gaten gehouden ! Je vrijheid wordt aangetast enzovoorts, enzovoorts...
Een analoge set, kon je anoniem kopen. Na aanschaf kostte het je geen cent meer !!! Bij een analoge set waren kortom al die nadelen er niet enz.
Neen, zeker omdat ik ook jarenlange ervaring heb met ook: analoog, wéét ik 100% gegarandeerd zeker dat ook hier de betalende consument weer op een smerige manier, én dus echt op àlle fronten weer een 'poot uitgedraaid wordt'. Jammer !
Eigenlijk zouden we een Revolutie moeten ontketenen om "hen" te dwingen ons het analoge gebeuren (en dan heb ik het dus puur over satelliet Televisie) weer terug te geven, maar ja, ik weet het (realiteitszin). Dat zal er wel niet meer inzitten.
Verder zal het onbetwistbaar inderdaad zo zijn dat digitaal zichzelf verder ontwikkeld. Ik ga er ook vanuit dat dit beter wordt dan het was en is. Maarrrrrrr... dàt zou ook met analoog gebeurd zijn àls men dat had laten bestaan. En gezien mijn ervaringen daarmee, zou bij plus/minus gelijkgaande doorontwikkeling van de systemen dan analoog beter gebleven zijn. Zoals ik al schetste, bij welke regenbui, storm en/of sneeuwval dan ook maar ? Mijn analoge schotel bleef gewoon altijd beeld geven (mijn analoge set, incl. schotel uiteraard met analoge 'kop',: Nokia set: sat 8000).
Bezie het als vroeger, eind jaren zeventig, begin jaren tachtig van de vorige eeuw waarbij het video-systeem VHS de strijd won. Betamax een briljante beeldweergave, beter dan VHS en Philips 2000 systeem veel comfortabeler dan VHS verloren ondanks die eigenschappen de strijd. Dit had ook niets met kwaliteit te maken, maar puur met financiële belangen. Er wordt dus eigenlijk "altijd" voor het geld gekozen in plaats van kwaliteit. En tsja, dat zie je in de wereld natuurlijk bij eigenlijk zo goed als alles terug.