Na nu ongeveer een jaar naar haperende beelden te hebben gekeken was ik het kotsbeu en heb de schotel opnieuw laten uitrichten en LNB laten vervangen op astra 3 positie. LNB's en Disecq werden door professional uitgemeten met professionele apparatuur.
Resultaat : 90 tot 95 % niveau en kwaliteit (afhankelijk van zender), uitstekend beeld, MAAR nog steeds bevriest het beelden dit enkel op ASTRA 3. Dit gebeurt meestal de eerste keer na ongeveer 20 minuten en daarna op onwillekeurige intervallen.
Op sommige avonden gebeurt dit vaak, op andere avonden slechts 3 tot 5 keer.
Dan maar naar mijn Satellietdealer geweest om de nieuwste TV Vlaanderen module alsook de nieuwste ASTON module.
Thuisgekomen en onmiddellijk geprobeerd.
Met TV Vlaanderen module geeft ontvanger aan : geen of gecodeerde uitzending (dus geen beeld op HD én SD zenders, enkel op FTA zenders).
Met nieuwste ASTON module : eerst een paar seconden dezelfde melding (geen of gecodeerde uitzending) en na paar seconden wel ontvangst doch na 20 minuten bevriest beeld opniew voor paar seconden.
Ik heb wel de indruk dat de freezes korter zijn en minder frequent, maar ben niet gans zeker.
Wat nu ?
Andere receiver kopen enige oplossing ?
Ben al aan het uitkijken eventueel voor nieuwe ontvanger maar twijfel nog tussen Technisat ISIO (met of zonder harde schijf ) en Kathrein UFS913 of UFS 923.
Iemand ervaring met één van deze receivers.