Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

20-04-2021, 13:17:37

`

Pagina's: [1]

Auteur Topic: TF SBP-2000 ziet geen externe HD.  (gelezen 3994 keer)

Offline Karel Timmer

• Nieuwe gebruiker
  • *

TF SBP-2000 ziet geen externe HD.
« Gepost op: 13-05-2010, 12:04:17 »
Hallo,
Sinds kort heb ik een Topfield SBP-2000. Deze zou op een externe harde schijf uitzendingen moeten kunnen opnemen, maar als ik een HD via de USB ingang aansluit lijkt hij hem niet te herkennen want hij geeft geen melding 'device connected'. Dat doet hij wel als ik een USB-stick er in stop. Het rare is dat als ik de HD uitschakel hij wel zegt dat de 'external device disconnected' is. Hij heeft dus wel iets in de smiezen.

Als ik vervolgens een opname probeer te programmeren zou ik volgens de handleiding moeten kunnen kiezen tussen alleen uit stand by gaan (voor opnemen op een externe video of dvd recorder) en uit stand-by gaan en opnemen op de HD op de USB ingang, maar die laatste keuze werkt niet. Ik kan hem alleen maar aan laten springen.

Volgens de handleiding zou ik de HD moeten kunnen formatteren via de receiver. Dat dan maar proberen. Maar in de window waar dat zou moeten kunnen zie ik wel 'Format HD' staan maar die optie kan ik niet selecteren, is 'ghosted'.

Heeft iemand ervaring met dit model? Doe ik iets fout? Zijn het bugs?
Alle raad is welkom.

Karel.

Offline MrSat

• Global Moderator
  • Super Premium gebruiker

« Reactie #1 Gepost op: 13-05-2010, 12:29:37 »
Beste Karel,

Ik ken het toestel niet zelf maar als de HDD niet wordt herkend kan dit mijns inziens twee dingen kunnen betekenen. Of de Firmware van je Topfield is niet compatible met jouw hardware en zal je de firmware moeten upgraden

laatste uopdate is van 23-3-2010

http://www.topfield.co.kr/include/download.asp?dn_dir=1&fname=SBP%2D2000%5F22032%5F21Dec2009%2Etfd

Of toch iets misschien met je HDD. Gebruik je wel een externe voeding op je externe HDD. Voeding vanuit de USB connector rijkt niet !

su6

Offline Karel Timmer

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #2 Gepost op: 13-05-2010, 14:33:54 »
Hallo Mr Sat,
Bedankt voor de reactie.
De laatst update is volgens het infomenu van 18 november 2009. Maar als ik probeer 'over the air' te upgraden zegt ie dat er geen nieuwe software is.
Jouw link naar de nieuwe software heb ik gedownload en geprobeerd in te laden, maar hij zegt: FOUT Ongeldige systeem ID. (?)

Mijn HD heeft het altijd goed gedaan met mijn pc, en als ik 'm nu aansluit op mijn Mac is ook alles normaal. Ik gebruik inderdaad een externe voeding.

Inmiddels las ik op een Duits Topfield forum dat je ook via een USB-stick opnames kunt maken. Het is me gelukt om een stick in de receiver te formatteren (de format HD optie was niet meer ghosted), maar opnemen lukt niet. Hij zegt: Mounted external device is read only, maar als ik 'm in mijn Mac steek is kun je ermee lezen en schrijven, en bovendien FAT32 geformatteerd in plaats van NTSF wat voor de Topfield nodig is volgens de handleiding.

Mij duizelt het nog meer, dus als je nog suggesties hebt, graag!

Karel

Offline Karel Timmer

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #3 Gepost op: 13-05-2010, 17:23:21 »
Na een middag pielen zijn de grootste problemen opgelost. De ene HD blijkt voor mijn Topfy niet de andere te zijn, en ik heb nu een Maxtor HD er aan hangen die het wel doet. (En hoe, Ik heb ook een Philips DSR 7141 staan van Canaal Digitaal, maar het verschil is enorm. Misschien niet zo zeer in kwaliteit van beeld of geluid maar deste meer in gebruikersgemak.)
Anyway, er zijn nog wat meer dingen die ik niet goed snap aan de Topfield, maar dat heeft geen haast. Als ik er niet uit kom, meld ik me weer.
Karel.

Offline MrSat

• Global Moderator
  • Super Premium gebruiker

« Reactie #4 Gepost op: 14-05-2010, 02:28:42 »
Beste Karel,

Fijn te horen dat het is opgelost. Je probleem dat de ene HDD wel werkt en de andere niet is typisch een firmware probleem!!!  

De officiele site van toipfield vind je op http://www.topfield.co.kr    Het kan zijn dat de link die ik stuurde voor een andere HW versie is. Er staan er meer op.
Pagina's: [1]

Share this topic...
In a forum
(BBCode)
In a site/blog
(HTML)

`